Okuduğunuz şiir 14.4.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Yörük Kalan Cânız Kanda Asalet
"keçemize bağdaş kurup çökelim; kör feleğe içimizi dökelim!"
Tunç metânet fısıldaşır cesaret, Başı karlı yüce dağlar beyazda… Hırs türküsü yarınsız her esaret; Ata-baba ‘hû’ deyince ayazda… Zaman yürür zemin çürür niyâzda!
Alataylar al taylara binende Uz yaylağın kokuları sinende Adak denen buluttan dal inende Alageyik yelegeyik av olur… Buğa Dağı mavzer mavzer savulur!
Tebdilî hâl ebem kirmen eğirir Dert kılını naz yününe değirir Yaprak yaprak çile gözü seğirir Nasırlaşmış bir yüreğin belinde… Gün bereket gece rahmet elinde!
Akça dedem körüklerken közünü Neşesinde çoluk-çocuk sözünü Yâda çalar alaz alaz özünü ‘Pek sırtında kuş tüyünden kepenek’ Der tutulur pençe pençe epenek!
Kıl çadırlar cağı düşer dürümlük Gölük gölük yollar darda sürümlük Seyri keyif yılda iki görümlük Dem toylaşır cem büyüklü küçüklü… Emmi dayı teyze hala göçüklü!
Tanrı hakkı hoş sohbetler yâdını Kır çebiçten kavurmalar tadını Bulak başı gökçen kızlar şadını Seyrân edip yalın kalmak bahtımız… Aşk bağında sükûnettir tahtımız!
Nazarlığım başta tacım beleği Aksakallar nefesinden bileği Mavi göğe hasım olan dileği Yağız yeri sele vurur ansızın… Dik başım ki ecelidir kansızın!
Gökte şana yerde hana yürünen Ay dolanda dolun heybet bürünen Uluyan kurt duruşunda görünen Tan ağartan hecelerde sözleri… Tanrı nuru doğan gündür yüzleri!
Aman da hey aman kemler bakmaya On bin yıla hüküm çakın çakmaya Kurtbala ant nice dolup akmaya Ölen ölür kalan kalır misâl et… ‘Yörük’ kalan cânız kanda asalet!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yörük Kalan Cânız Kanda Asalet şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yörük Kalan Cânız Kanda Asalet şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu muhteşem kültüre ait gariban bir Yörük/Türkmen olmayı en büyük onur bilirim. Kızıl börkümüz, Gök renkli börümüz, kopuzumuz, ırlarımız, ezelden ebede uyanan bengi taşlarımız... Semahımız, barağımız, bozlağımız...
"...‘Yörük’ kalan cânız kanda asalet!..."
Kutlarım.
Göktürkmen tarafından 4/15/2011 8:28:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir yazmak, sanılanın aksine şairin yaşam ardında sakladığı mucizedir. Şair kılavuzdur, felsefe sınırında insana ve yaşama dair ne varsa '' neden - nasıl '' sorularını sordurabilendir.
Poetik duruşlar, ayrıştırılmış söylemlerle şiir yazanlar aslında ardıl eserler vermekten öteye gidemezler. Bu ardıl söylemler; bir diğerinin tekrârı diyebileceğimiz sözcük dizimleri ile doludur. Bugün dergilerde şiirin giderek önem kaybetmesi de bu sebepledir. Elbette bu önem kaybetme nedenleri arasında edebiyatın bir kitap yayımlamaktan geçtiği düşüncesi de vardır. Şiirlerin özgün ve özgür olabilme yolunda araç olarak kullanılmaktan öteye gidemediği de gerçektir.Yoksa şairlerin durup durup roman yazdığı pek görülmez. Herneyse.
Mutlak sözcükler vardır hayatta. O sözcükler bedeninizin her zerresinde yer alır. Sizi siz yapmak konusunda ısrarlıdır. Şiirlerine de o gözle bakmak gerektiğine inananlardanım. '' kendi '' olabilmek. Kendi dilini koruyamayan milletlerin pâyidâr olması mümkün mü? Diline sahip çıkan ve bu uğurda dilgesellik örneği sergileyen Hakan İlhan Kurt adı hak ettiği ve dâim edeceği yeri Türk Edebiyatı'nda alacaktır.
Şiirlerin de bir sesi olduğu gerçeğinden yola çıkarak; duymak ve kavramak gerekir şiirlerini. Şiirlerindeki ses uzak ama bir o kadar yakın coğrafyadan kalkıp gelmiş, taşı toprağı nakş eylemiş bir milletin dilidir. Her defasında bu sesi duymaktan, bu ses ile hasbihâl etmekten son derece mutluyum.
Her şiiri güne değil '' ayın şiiri '' olabilecek hacimde olan kardeşime saygılarımla.
Dedem Korkut gelmiş dedim.. Sağ olasın Hakan İlhan Kardeşim. Farklı ve güzel bir söyleyişti. ......... Teşekkür ediyorum, kutluyorum. Selamlar sevgiler Atataürk''ün şehri Samsun'dan..
Tanrı hakkı hoş sohbetler yâdını Kır çebiçten kavurmalar tadını Bulak başı gökçen kızlar şadını Seyrân edip yalın kalmak bahtımız… Aşk bağında sükûnettir tahtımız!
Seçkiyi hak eden özgün bir çalışma... Dede Korkut'tan günümüze ilmik ilmik bizi dokuyan harika bir yürek sesi... Kutlarım Şair! Sevgi ve selamlarımla...
Şair Kardeşim, "Bu Hakan İlhan Kurt şiiridir" dedirten en büyük özellik sözcük seçimi ve kullanılan dildir... Hep farklıdır ve hep okutur kendini şiirleriniz... Ustalık kokar dizeler, emek kokar...
"keçemize bağdaş kurup çökelim; kör feleğe içimizi dökelim!"
İyi ki dökmüşsünüz içinizi... Kutladım yürekten. Saygılarımla