“Arkadaşlar!.. Gidip, Toroslar’a bakınız!.. Eğer orada bir tek Türkmen(Yörük) çadırı görürseniz ve o çadırda bir duman tütüyorsa, şunu çok iyi biliniz ki bu dünyâda hiçbir güç ve kuvvet asla bizi yenemez.”M. Kemal ATATÜRK
Türkmen beyim, yürek yakan selâmın, Dağ yücesi kanat açsın, kuş olsun... Bilge deyiş, demir pençe kelâmın, Bilek çatak, güreş tutak, hış olsun; Hele gel de bağır basak, hoş olsun…
Nice civan uşak oldu, sündüzde; Nice gezgin yolun şaştı, gündüzde. Gökçe beyim, kara kırda ön düzde, Süzme yoğurt, döğme pilav tad olsun; Gel de bunlu, soframızda şâd olsun!..
Ak pınarlar hasret oldu, bulanık; Delik çarık, ayaklarda dolanık. Şahbaz beyim, yer buluta ulanık, Gel divânın, gök desenden çul olsun; Gam kasâvet, çay deminde pul olsun...
Kopuzlarım, Korkut’ta gürz vuruşu, Peş dolusu, muska hakkı kuruşu. Beyce beyim, deli bir kurt duruşu, Bas geceye, düğün dernek tan olsun; Ardın sıra bıraktığın şân olsun...
Ayrık tuttu, burçak yoldu, pazımız Zülfün telde, maral boğdu nazımız. Âman beyim, ne yamandır yazımız, Hele bir gel, fasıl olsun, dem olsun; Muhabbetin, yaramıza em olsun...
Al yelede, esrik yiğit nâralı; Omuz tutan, ak şahanlar yaralı. Türkmen beyim, bu ne tâlih karalı, Aş dağlardan, piştiğimiz tav olsun; Haset gönül, kem ağızlar av olsun…
Yay kirişsiz, oksuz kaldı sadaklar; Kan hakkına doyamadı, adaklar. Yalım beyim, seni ağlar dudaklar, Gel de dire, vuslatımız sur olsun; Gölgelere, zûl hüznümüz nûr olsun...
Aygır, boğa, manda döşlü bendini, Şahbazlarım yıktı, kendi kendini… Uluğ beyim, nedir söyle fendini, Maya tutsun, ak sütümüz pek olsun; Heybetimiz şol acunda tek olsun...
Yedi iklim, törem, harsım, cihânım; Başı gökte, yazıt dilli nihânım. Koçak beyim, öz dilimden sühanım, Gönüllerden gönüllere laf olsun; Gel dirilsin, muştu vâkte saf olsun.
Türkmen beyim, gün ışığın saçınca, Kös tokmağın, saz mızrabın açınca, Hele bir de akıl baştan kaçınca, Kaytan buram, Kurtbala’da bağ olsun; Zürriyetim, erim kızım sağ olsun!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Türkmen Beyim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Türkmen Beyim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Enfes bir şiirdi sayfanıza akseden değerli kalem. Kelimeler gergef gergef işlenmiş, milli kültürümüzü, geleneğimizi en güzel şekilde dile getiren dizelerdi. Tebrikler, selam ve muhabbetler değerli kalem...
O dağlarda nice erler vardır, bilir yolunu. Bilir sözünü. O dağlarda nice hanım kadınlar vardır. Töresinden, özgesinden geçmez. O dağlarda nice Türkmen vardır, pâyidâr olacaktır cihân ölene dek.
Var olsun kardeşimin sesi. Var olsun Türkmen sesim. Sesimiz. Var olsun Mustafa Kemal adı. Var olsun.
Kelimeler gergef gergef işlenmiş, milli kültürümüzü, geleneğimizi en güzel şekilde dile getiren dizelerdi.
Tebrikler, selam ve muhabbetler değerli kalem...