Eli kırılası bir hasret var içimde Yüreği kırılası bir aşktan kalma.
Kirpiklerimin kenarından başlar kuşlar Özledim demeye. Sonrası Griye bulanmışlık.
Sen gidince Kaç rengim bu şehirde. Yelkovan kaç diye soruyor gözlerime ben kaç kez gidemediğim yolları sayıyorum avuçlarımda.
Sen gidince Aklım yediden başlardı saymaya Duman altı olur bakışlarım Beş parmağın hepsi bir değil der Dördü unuturdum yine Hakkım üç diye İkiye sorardım Birin ne zaman geleceğini.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
S e n şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
S e n şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir güzeeeelllll,şiir gibi bir ses, güzeeeelllll... Duygular toz duman... Kelimeler serhoş ... Daha ne diyeyim... Bari tebrik edeyim. (Y) Sevgiyle kalın.
abicim bayıldım bu şiirinize... vaktim kısıtlı olduğu için çok okuyamıyorum şiirleri. ama artık vakit buldukça uğrayacağım sayfanıza. bu ara da ses kime ait bilmiyorum ama harika seslendirmiş... uyum müthişti.. saygılarımla
"Sen" değil, var olan sadece hayat ve insanın içinde yüreğin kalıplarını alan. Ve zaman ile sürekli yeniden " yeni biçim" ler alan acıların parmak izleri vardı.
Sen gidince Kaç rengim bu şehirde. Yelkovan kaç diye soruyor gözlerime ben kaç kez gidemediğim yolları sayıyorum avuçlarımda.
Sen gidince Aklım yediden başlardı saymaya Duman altı olur bakışlarım Beş parmağın hepsi bir değil der Dördü unuturdum yine Hakkım üç diye İkiye sorardım Birin ne zaman geleceğini.
Sen gidince Aklım yediden başlardı saymaya Duman altı olur bakışlarım Beş parmağın hepsi bir değil der Dördü unuturdum yine Hakkım üç diye İkiye sorardım Birin ne zaman geleceğini.
S e n gelince!
Desem ki Hâlâ unuttum. İnanma! teprikler yüreginize saglık beynime tercüman olmuşsunuz
semra_görgün tarafından 6/16/2011 2:24:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiire ilk misafir olduğumda önce limana uğramış bir gemi misali sesiz dingin dalgalara bıraktım kendimi dedim ki işte duygu sağanağı ıslan ıslanabildiğin kadar..
Desem ki Hâlâ aklımdasın. İnanma!
* ne çok unutum der kelimeler unuttum aklımda bile değil sahi adı neydi.. oysa yüreğinde kazılı bir hançer gibi aklındadır hala.. aklındadır Gemileri batmış bir mültecidir Kıyılarıma vuran deniz. İçinde, tabletlere kazınmış adım saklıdır.
*mülteci değil miyiz hepimiz bir limana sığınmadan önce.. içinde adı saklı nice sevdalar yelken açmışken hasretlere..**
Eli kırılası bir hasret var içimde Yüreği kırılası bir aşktan kalma.
* öyle bir hasret ki siteme aşina ve kaybolur umutlar..*
Kirpiklerimin kenarından başlar kuşlar Özledim demeye. Sonrası Griye bulanmışlık.
* ne ayazlar vurur kirpiklerin ucuna ki özlem batar diken misali..*
Sen gidince Kaç rengim bu şehirde. Yelkovan kaç diye soruyor gözlerime ben kaç kez gidemediğim yolları sayıyorum avuçlarımda.
*ayrılığın hüzünlü nağmleeri düşer de zamanın dur durak bilmeyen halsizliğine büyür yollar ıssız ve çaresiz..** avuçlarımızda kor misali..
Sen gidince Aklım yediden başlardı saymaya Duman altı olur bakışlarım Beş parmağın hepsi bir değil der Dördü unuturdum yine Hakkım üç diye İkiye sorardım Birin ne zaman geleceğini.
S e n gelince!
Desem ki Hâlâ unuttum. İnanma!
** desem ki ne çok şiirdi hani darmadağın etti limanları denizler sustu çoğaldı damlalar..
sanat adına tebriklerimi Habib bey sunuyorum okuduğum en güzel şiirlerdendi.. günümün şiiri . her dem şiirle
Şiir Cahit Sıtkı Tarancı'nin bir şiirinin ilk dizesiyle başlıyor. "Desem ki vakitlerden bir Nisan akşamıdır , Rüzgarların en ferahlatıcısı senden esiyor , Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini , Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim , Senden kopardım çiçeklerin en solmazını , Toprakların en bereketlisini sende sürdüm , Sende tattım yemişlerin cümlesini .
Desem ki sen benim için , Hava kadar lazım , Su kadar mübarek , Nimettensin ,nimettensin !" Tam şiiri okumaktan vazgececekken bu şiirin CAHİT SITKI'nın şiiriyle aynı olmadığı akan sözcüklerle anlıyorsunuz. "Desem ki Hâlâ aklımdasın. İnanma!
Gemileri batmış bir mültecidir Kıyılarıma vuran deniz. İçinde, tabletlere kazınmış adım saklıdır." Şair burda özgünlüğü yakalıyor. Sevgilisinden ayrı düşmüş, onu untmaya çalışan ancak bir türlü unutamayan bir kişinin iç isyanına tanık oluyoruz. Şiirin bütününde sese dayalı söz sanatlarının çok başarıyla uygulandığını böylece şiirin ritminin yükseldiğini ve albenisinin arttığını görüyoruz.
"Desem ki Hâlâ unuttum. İnanma!" Sevgilinin gelince şairin ruh durumu birden değişir, o isyanını unutur, isyanın yerini sevinç alır. Şiir, SES AHENGİ ÇOK İYİ OLDUĞUNDAN kolayca ezberlenebilecek yapıda. Bence bu şiir hem anlam hem de içerik bakımından mükemmel olduğundan ezberlenmeli, şiirseverlerin baş köşesinde yer almalı.
Sen gidince Aklım yediden başlardı saymaya Duman altı olur bakışlarım Beş parmağın hepsi bir değil der Dördü unuturdum yine Hakkım üç diye İkiye sorardım Birin ne zaman geleceğini.
S e n gelince!
Desem ki Hâlâ unuttum. İnanma!
Yüreğinize sağlık finale giden güzel dizelerinizi ve sizi yürekten kutluyorum.selam ve dua ile..
“Beş parmağın hepsi bir değil der Dördü unuturdum yine “
.. yine baş parmağa saklanmış bir çocuksuluk.. ANSIZIN , şiirlerinin vazgeçilmezi ,,, masumiyet timsali . Ne kadar vazgeçtim dese de kal diyebilecek kadar öyle çocuksu, öyle masum…
Desemki hala...Aklımdasın... İnanma Eeee inanmazsa inanmasın... Şimdi şiir mi bu....? Şiiri Tacettin yazar... Şiiri Toynak yazar... Sizde onlara özenmişsiniz ... Ama güzel olmamış.... Kusura bakmayın...
OHHH BEEEE... ANSIZINI DA ELEŞTİRDİM YA... ÇOK MUTLUYUMMM.. Selamlarımla.....
Bazen dil söyler yürek susar bazen dil susar yürek çığlık çığlığa...! Her iki durumda olan sevene olur,beklersin gelmez yada o geldiğinde seven gönül yerinde değildir artık. İtiraflar yerinde,kelmiler ustaca işlenmiş ve yürek sesi haykırışta,kutluyorum,saygılar...
Canım yanmış olacak bir zaman sonra.Son durakta bekleşen kuşlar var hâlâ. Adlarını umut koymuştum, bilmiyorlardı.
Hiçbir dağ kıyas kabûl etmemişti günün yüzünde.Hiçbir dağ, hiçbir güle yanmamıştı. Ve hiçbir gül saklanmamıştı bilinmez koyaklarda.
Kederli bir sevi sunuyordu ya zaman, öylesine, alelâde.Özenle dikmişti ellerini yüreğine. Söküp attın.Yamasızdın.Aşk bitti ansızın.Aşk bitti. Geriye kalan külden masallar.Yanma artık düne, gelen gün dünden de beter neticede.
Ama aşk kokuyor gelen gün, aşk kokuyor.
ve '' ellerini seviyorum '' diyen sesin hüznünde ölmektir * diyor ya şair.Dağ gibi hem de.
Aşkı kendine bağışla.Ve başla saymaya yeniden.Yeniden.
inkar ve kabulleniş arasındaki sayıklamadır , nasıl da insani yönlerimizdir içimizdekileri avuçlarımıza döktüğümüz ve acıta - acıta parmaklarımızı eksilttiğimiz.
NE DERSEM INANMA...yüreğinizden akan ırmak,aşk ile dokusun her daim şiirlerinizi..kutlarım gönülden şairim..engin ve etkileyici dizelerdi..ve bu kısım,fazlasıyla tamamdı...
Sen gidince Aklım yediden başlardı saymaya Duman altı olur bakışlarım Beş parmağın hepsi bir değil der Dördü unuturdum yine Hakkım üç diye İkiye sorardım Birin ne zaman geleceğini