Okuduğunuz şiir 1.12.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Belirtili İnat Tamlaması
/ Hüznünü demirliyorsun atlasına şiirin gözlerin hala kaçak ve inatlla zemheri.../
Hatalarımla anılırdım senin gözünde hep bir alçaklığın tüyü bitmemiş oğluydum sanırım alnımda koskocaman bir yarık olurdu bütün ayıplarım sana bir beden küçüktüm küçük oysa ki adım bile yetiyordu saçlarını titretmeye güçlü bir rüzgârın oğluydum hatırlarsın çok zaman öncesinde bu kavgaların…
aynı şehre bakabilmeyi de severdik gönlümüzün rasatıyla ki şehir bile bizim gibi sevmezken bizi üzülmeyi de bilirdik ölümü üzerine sevgisiz bir kedinin küçülen gözlerinde ağlardı çocukluğumuz isyanın her yerde açılmayan siyah yapraklarıyla açılabilmeye de cesurduk fırtınaya rağmen despot mahallelerinde şehrin severdik suçun ve affın anatomisiyle yüzleşirken aynı şehirde ölmeye de yeterdi birlikli bedenlerimiz
şimdi bir sonuç çıkmazken ikimizden ayrı yerlerde ve ayrı kişiliklerdeyiz sanki ne sen beni anlamanın savaşını veriyorsun ne de ben sana yenilmeyi kabullenebiliyorum kavgamız büyüdükçe her şeyimiz küçülüyor daha anlamsız saldırıyoruz gözlerimize sende birkaç damla hüzün bende debisi yüksek bir pişmanlık hortluyor hep ellerimiz kuru bir fundalık gibi kokuyor böyle gecelerde dört nala gidiyor vakit aramızda büyük bir boşluk büyüyor sakinleşince demirden setlerle kapanıyor samimiyetimiz sessizliğin suratına baktıkça yabancılaşıyoruz görünmez bir düşman tarafından yönetiliyormuşuz gibi tanıyamıyoruz anlayamıyoruz yaklaşamıyoruz kendimize kavgalar arasında devleştiğimizi zannederken anlıyoruz kaybetmenin dönüşümsüz rezaletini bir kavga sonrasına kadar kandırıyoruz aşk dediğimiz yanılgıyı elde etmenin paha biçilmez şehvetiyle sonrasına kadar son kavganın…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Belirtili İnat Tamlaması şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Belirtili İnat Tamlaması şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O bilindik Nevzat Konşer şiirlerindeki havayı yakalayamadım ne yazık ki..
Düz yazı söylencesi ile başlayıp, aynı biçimle son bulmuş..
''oysa ki adım bile yetiyordu saçlarını titretmeye'' ''ki şehir bile bizim gibi sevmezken bizi''
Bu dizelerde kullanılan ''bile'' inanılmaz biçimde rahatsız edici, oysa ki en iyi iki dize oluyorlar ''bile'' yi çıkarınca..
''oysa ki adım bile yetiyordu saçlarını titretmeye'' ''oysa bir bardak su yetiyordu saçlarını ıslatmaya'' tavrında olabilir dediğim gibi ''bile'' benzetmesi olmadan daha akışkan ve yapısal olurdu..
"Belirtili İnat Tamlaması" başlık son derece orjinal ve iyi düşünülmüş...
Bir öyküsü var şiirin. Ve biz bunu anlayabiliyoruz. Benim için edebiyatın özü anlaşılırlıktır. Pek az kişinin kendine göre yorumlayabildiği bir çalışma şaheser olsa ne çıkar...
Nasıl en koyu karanlık en şiddetli fırtınanın habercisiyse ne kadar gizlense de kendini ele verir her tutku ve habercisi belki de bir şiirdir... Güzel bir haberdi, yalın ayak bir yürek.Kutlarım. Saygı ve sevgi.
Tema her ne denli bilindik olsa da, işlenişi çırılçıplak. Ayrılığa giden arnavut kaldırımlarında taş be taş yönü gösteriyor şair. Baştan belli bir ayrılığa rağmen gözü kara çıkılmış bir yolda, paylaşılan güzelliklerden, bastıralamayan öfke nöbetlerine geçiş süreci. Bu nöbetlerin önlenemeyecek dual bir kalp krizini getireceğini bilerek, ikili eceli bekleme dönemi. Sancılı... Benzer konularla işlenmiş pek çok şiirden üstün bir dille yazılmış, içeriği nü ve yetkin bir şiir. Güne düşen dizeleri ve kalemini gönülden kutlarım.
Bir şiiri okurken önce duygusuna bakarım...Elbet gözlerimi ve yüreğimi rahatsız etmeyecek imla hatalarını yok saymadan...Onlar şiirin güzelliğine gölge düşürürler...
Evet, öncelikle duygu derim her şiiri okuduğumda. Okurken, içimde bir yer titrerse, şiir yazmak telaşına düşersem, bir daha okumak ihtiyacı istersem, dudaklarımda belirsiz bir tebessüm oluşmuşsa bilirim o şiir güzel bana göre. O şiir hiç siinmeyecek bir şarkı gibi dudaklarıma yerleşir. Gözlerime yerleşir. Ruhum melodisiyle mutlu olur...
İşte bu şiiri okurken bunları hissettim...
Sevgi, özlem ve hüzün armonisiydi. Özenle çizilmiş bir resimdi. Renkler muhteşemdi. Ben mutlu bir seyirciydim.
Güne çok yakışan bu şiiri her yönüyle kutluyorum.
Sayfadan ben de yarattığı güzel duygularla ayrılıyorum
İkili ilişkilerin kangren olan çatışmaları ve olmazsa olmaz aşk sancıları, anılarla özdeşleşen yoğun, biteviye bir özlem...ve daha bir çok duygu yaşatmış şiir.
Sevdiğim bir anlatım dili Konu bütünlüğü, kurgusu, örgüsü yerinde Güzel bir şiirdi.
kaleminiz susmasın