Okuduğunuz şiir 27.10.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Hüseyin Toprak
mavi...
golgota’da çarmıhı bekleyen düşlerimin çarpımından iki eksiğim vasiyetim; en meryem yanımdan öp beni sevgilim…
saksıdaki begonya saçların ibrişim ağıt deniz de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık
sevişmekse seviştik geceye kanayan uçurtma ve biraz çakıl taşı fotoğraflara sarılmak gibi mat ve soğuk buysa yaşamak, yaşadık…
rıhtımlara sokulmak bir an korkuluklara dokunmak gibi ılık ve kıpırtısız alnımda göz lekesi halbuki eskiden maviydi gökyüzü şimdi flu ne çıkar bakmayı bildikten sonra karartmalar korkutmuyor gözü
şimdi sen uyu sevgilim dirik rüyalara harman yangınlarına ben el izlerine büyüyeyim ihanet ibadetten daha az yoruyor nasılsa
başaksız tarlalara gömdüm yağmur artığı sevinçlerimi iki aşkın toplamı etmiyor bir yürek parçası ah boşa yok bu aşkın sağlaması saydamım sevgilim ben iyisi mi öleyim
camdan bir merdivenim kaba vücutlar tırmanıyor basamaklarımdan içim dışım ayak izi oysa şiir de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık şimdi kayıp sözcükler ansiklopedisiyim ölü tenler biriktiriyorum içimde “ve ben ne zaman, kiminle sevişsem, hâlâ seni aldatıyorum!”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
mavi... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
mavi... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
camdan bir merdivenim kaba vücutlar tırmanıyor basamaklarımdan içim dışım ayak izi oysa şiir de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık şimdi kayıp sözcükler ansiklopedisiyim ölü tenler biriktiriyorum içimde “ve ben ne zaman, kiminle sevişsem, hâlâ seni aldatıyorum!”
Yenilenmiş sözcüklerin eski medeniyetlerinde nicelerini öğütür doruklarını terk eden yıpranmış düşler. Ayaklarımızın altındaki pembe bulutların yeşile sevdalı savruluşlarıyla, kendi masalımızın hiç unutulmamış replikleriyle, hep aralık bırakılan kapıların miadı tükenmiş iç gıcırtılarıyla sararır yaşam yaprakları. Bir sevda ağlar asırların uzak saraylarında, riyakâr yalnızlığımızın sofralarında şölenler kurar, mavi etekli yaşamın kıraçlarında varsıl hüzünlere sarılarak ağlar. Kutlarım şair.
camdan bir merdivenim kaba vücutlar tırmanıyor basamaklarımdan içim dışım ayak izi oysa şiir de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık şimdi kayıp sözcükler ansiklopedisiyim ölü tenler biriktiriyorum içimde “ve ben ne zaman, kiminle sevişsem, hâlâ seni aldatıyorum!”
Güzel dizeler okudum sayfanızdan.. Tebriklerimle şairem.. Sevgiyle kalınız..
... ... birlerinin aynı şiirler ... bir ispanyol modasıdır gidiyor ... şiir sanatsa ... o ülkenin değerlerini anlatıyor ... ve o ülkenin değerlerine hitap ediyorsa ... evrenselliğini böyle paylaşmalıdır ... yoksa bilim kurgu şiirleri ürer ... türer gider ; bence !...
... bu topraklar üzerinden ... gökyüzüne savrulan kelimelerde buluşmak dileğiyle ... emeğinize saygılarımla,
Serbest şiir bildiğim birşey değil esasında.Okurken hayranlık uyandıran duygusu sözünü aşmış bir şiir. olağan üstü tad aldım elinize sağlık. * camdan bir merdivenim kaba vücutlar tırmanıyor basamaklarımdan içim dışım ayak izi oysa şiir de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık şimdi kayıp sözcükler ansiklopedisiyim ölü tenler biriktiriyorum içimde “ve ben ne zaman, kiminle sevişsem, hâlâ seni aldatıyorum!” ...........Unutmanın imkansızlığından sızlayan yanımıza MASMAVİ bir buse düşmüş finalde.ellerinize sağlık.
camdan bir merdivenim kaba vücutlar tırmanıyor basamaklarımdan içim dışım ayak izi oysa şiir de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık şimdi kayıp sözcükler ansiklopedisiyim ölü tenler biriktiriyorum içimde “ve ben ne zaman, kiminle sevişsem, hâlâ seni aldatıyorum!”
dost insan ne yaparsa kendine inan insan kendini kandırmaktan başka bir şey yapmıyor...sevgiler yüreğine....
Guzusuna yakışır bir şiir, Böyle güzel şiirlere gıpta ile bakıyorum. Yazmak istesem de yazamıyorum. Ne yapalım kalıbın içinden çıkamıyorum. Guzusu maşaallah hem hece hem serbest ikisinde de başarılı. Yürekten kutluyorum, Seyrek gelsemde edebiyat defterine, Dostlarımı unutmadım, Hep yüreğimin en güzel yerindesin.Allaha emanet ol.
Çok güzel başlayığ devam eden şiirinizde,anlayamadığım final oldu..Belli ki,şiire en çok bu kısım damga vurmuş,ama alıntı harfi harfine..Umarım Yılmaz Erdoğan görüp telif hakkı istemes..:)) Saygılar..
Güne öyle bir düşmüşki dost kalemin şiiri ne desem ne yazsam olmuyor serbest şiirde bir örnek bu güzel eser Sayın GÜNCAN okudum dinledim ve işte şiir dedim emeği geçenleri yürekten kutlarım selam saygımla.
saksıdaki begonya saçların ibrişim ağıt deniz de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık * "deniz de maviydi bir zamanlar" Evet, öyleydi. Ve bilgisunardaki bu akılalmaz kirlilik yoktu. Uçsuz bucaksız bu şiir çöplüğü... Eline klavye geçirenin şiir diye şekerleme dörtlüklerini pervasızca astığı bu denetimsiz alan. Ucuz Manzume Tarlası. İçi boş yaldızlı sözler. (Süper ötesi, muhteşem...gibi gülünç övgüler) Emek yok, kafa yormak yok, okumak yok. Dergilerden habersiz onbinler... İşte böylesi kötümser bir ortamda; hani Orhan Veli'nin Gemliğe Doğru şiirindeki gibi ".....Denizi göreceksin / Sakın şaşırma " uyarısına koşut; sanalın vasatın altındaki sayfalarında, ara sıra estetik çıtası yükseklerde bir şiire rastlamak, insanı hem şaşırtıyor hem sevindiriyor. * Hayatta karşılığı olan, anlamı boşlamayan İMGE güzelliği, çağrışım zenginliği. Şiirin yeni bir şey söylemek, taze söyleyişler; gündelik dilin dışında, bir "üst dil" yaratmak olduğunun bilincinde bir kaleme rastlamanın bahtiyarlığı...
şimdi sen uyu sevgilim dirik rüyalara harman yangınlarına ben el izlerine büyüyeyim ihanet ibadetten daha az yoruyor nasılsa * ya da
sevişmekse seviştik geceye kanayan uçurtma ve biraz çakıltaşı ------------------------------------- başaksız tarlalara gömdüm yağmur artığı sevinçlerimi ------------ camdan bir merdivenim kaba vücutlar tırmanıyor basamaklarımdan içim dışım ayak izi oysa şiir de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık ----- ** İki küçük öneri: "buysa yaşamak, yaşadık..." ve " ben iyisi mi öleyim"
Ben olsam, bu iki dizeyi şiire katmazdım. Eksiltirdim şiirden. Katkısı yok şiire, bence. *** "ölü tenler biriktiriyorum içimde" Ne güzel bir dize!
Daha yazarken "ölü doğmuş" içdökmeler olmasın yazdıklarımız. Arabesk manzumeler.
güzel yorumunuz ve eleştirileriniz için teşekkür ederim. adım adım şiirle büyüyeceğim hep beraber. bundan sonraki şiirlerimde önerilerinizi dikkate alacağım. çok teşekkür ediyorum saygılar
"rıhtımlara sokulmak bir an korkuluklara dokunmak gibi ılık ve kıpırtısız alnımda göz lekesi halbuki eskiden maviydi gökyüzü şimdi flu ne çıkar bakmayı bildikten sonra karartmalar korkutmuyor gözü.."
her şiirinde yenileniyorum, her şiirinde biraz daha sorguluyorum sevişleri, terkedişleri...çoook güzeldi...adaşından sevgilerle...:)
SUNRISE tarafından 10/28/2010 1:11:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
gerçekle rüya arasındaki arafın melankolisiydi şiiriniz...zevkle okudum...fondaki serkan çağrı'nın ''rüya'' sı ile de tam örtüşmüş...keşke sadece müzik olsaydı seslendirme yerine...tebrikler...
çok uzun zamandır bu kadar güzel şiir okumamıştım... en meryem yanımdan öp beni...bilen için olayı öyle dolu ki burası tek başına bile şiiri ayakta tutmaya yeterdi... en çok mavinin ırzına geçiyoruz el birliği ah mavi, meryem gibi...
Seçilmiş ifadeler ve içerdiği derinlik şiirin ve sanatın imgesiz olamayacağını bir kez daha ortaya koyuyor...Bir çok şiirinde bu güzelliğe ve kaliteye şahidiz.Tebrik ediyorum Ayşem güzelliklerinin devamını diliyorum.
şimdi; dağlarımda bir deniz boğuluyor. Mevzimde mavi bir karanfil açıyor, gözlerim hala yosun. Saçlarında kaç ölü ruh var şair, neden ardında bağışlanmayacak günahlar bırakıp gelmiyorsun. Gökyüzü hala yağmur ve o hep ayrılık..
ahh *mavi* bütün yorgunluğumu aldı götürdü...Ayşe seni gecemin neresinde yüceltsem (!) hangi dizenin ruhuna o koca yüreğini sığdırsam...ne iyi geldi bir bilsen bu şiir...
''ölü tenler biriktiriyorum içimde, ve ben ne zaman kiminle sevişsem ...(!) seni hâlâ aldatıyorum'' - bir final ancak bu kadar diri ve ötelemesiz olabilir-
-camdan bir merdivenim**=gecemin imgesi/ -alındaki göz lekesi* -sevdiği uyurken, el izlerinde büyüyen bir silûet* -saydam sevgili -şiir maviyken, doğmayan iki sevgili** -rıhtımlara/yüreklere sokulan sıcak anlar* -fotoğrafların silik yüzü*
ve ve veeee -en meryem yanımdan öp beni...
eğretileme sanatı bu kadar ince bir nüansla anlatılabilinir... anlatısı, kurgusu, ses uyumu ve bütünlüğü çokk iyi...
tşk
mavi_dans tarafından 10/28/2010 12:44:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Söylenilenden önce nasıl söylendiğinin önemine inananlar için örnek bir şiir. Kelime tasarrufu cimriliğe taşmadan (ama müsrifce de değil) anlamla kucaklaşmış. Bu, hem şiiri anlaşılır kılıyor hem imgeyi saçmalıktan arındırıyor. Kelimenin ruhaniyetinde olunan farkındalık, hezeyan ile imge arasındaki farkı belirginleştiriyor. Modern bir üslup ve doku içerisinde geleneksel temalara ustalıkla göndermeler yapılıyor.Şimdi okudukça "neden bu kadar etkiledi beni" diye düşünmek yersiz. Çünkü İsa'dan önce çarmıha gerilmiştir şair. Ve hikayat o nedenle ağrılıdır; sözü de o nedenle mıh...Tebrik ederim arkadaşım.
şiir ziyafeti..:) harikasın ..yeniden okumak ne güzel .. hep yaz bi tanesi hep gül-ayşe..:) kutladım yürekten tüm güzellikleri... sevgim saygımla hep...
ne vakit gelsem bu sayfaya hep yürek dolusu şiir okuyorum...ve sırılsıklam ayrılıyorum şiirin hüzünleriyle yıkanıp... açık itirafımdır Şairim ne vakit gitsem şiirlerinizden bir daha kendime gelemiyorum... ve biliyorum ki tekrar tekrar gelip sayfanıza yine seve seve mısralarınızla ıslanacağım...
öyle güzeldi ki şiir...hem şiir hem yorum hem de fon müziği bütünüyle harikaydı velhasıl...
Siir ayri, yorum ayri bela, can yanima yangin eken. Sen var ya Aysem sennnnnnnnnnn, saklandigin yerden hep böylesi bir derinlikle cikagelir, ac birakmazsin beni (bizi) bilirim. Hazdi. Sevgimdesin.
başaksız tarlalara gömdüm yağmur artığı sevinçlerimi iki aşkın toplamı etmiyor bir yürek parçası ah boşa yok bu aşkın sağlaması saydamım sevgilim ben iyisi mi öleyim
camdan bir merdivenim kaba vücutlar tırmanıyor basamaklarımdan içim dışım ayak izi oysa şiir de maviydi bir zamanlar biz o zaman doğmamıştık şimdi kayıp sözcükler ansiklopedisiyim ölü tenler biriktiriyorum içimde “ve ben ne zaman, kiminle sevişsem, hâlâ seni aldatıyorum!”
Genel itibariyle daha kısa ve öz yazmaya çalışman belki duygularına gem vursa da kalemine değer katacaktır kanısındayım. İçinden hepsini anlatamadım duygularımı geçse de ileride mükemmel hale getirecek eminim.Golgota benzetmesi muhteşem.Açıkçası orayı çok ta görmek istiyorum.
"şimdi sen uyu sevgilim dirik rüyalara harman yangınlarına ben el izlerine büyüyeyim ihanet ibadetten daha az yoruyor nasılsa"
Gayet akıcı,cesur ve bir o kadar orjinal kelimelerle işlenmiş bir şiir okudum... Şiir yazmak kelime işçiliğidir zaten,güzel işçilik kutlarım,saygılar...
şiirde maviydi bir zamanlar..
gece mavileşsin.