Dostlarımızın bize gösterdiği sevgiyi abartmamız, duyduğumuz minnetten değil, takdire ve sevilmeye ne kadar layık olduğumuzu herkese göstermek içindir. LA ROCHEFAUCAULD
Paylaş
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Korkak Benliğin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Korkak Benliğin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
''Aşılmaz duvarların ardına sakladığın korkak gözlerinle öl şimdi...'' Bazen şiir bir satırda, belkide bir kelimede gizlidir.Şair başka duyguda,okuyan başka anlar. Şiir problem gibi çözülmek için değildir ,şiir ;şairin içinden geldiği gibi yazmasıdır okuyanlarda hissettikleri oranda alabilirler ancak .şiirlerinizi beğeniyorum modern , gizemli ,anlamlı emeklerinize sağlık.
böyle bir şiire muhattap olmak böylesi sözleri duymak acıtır illa ki canı .. öyle ki ben okuyunca bile canım yandı.. herşeyi ile şiirinizi çok beğendiğimi söylemek isterim
eger bir benlik varsa korkaklık yoktur korkaklık kelimesi yaradandan ötürür bir insana ne yaptıgına degil niçin yaptıgını bilmek gerekir korkak olan gözler degil sözlerdir kirletilmek ve doyumsuzluk kelimeleri arasında çok fark vardır kirlenen bişey temizlenebilirdi ama doyumsuzluk dayanılmazdır emegine saglık
bunca yorumun üstüne benim bir küçük dörtlüğümün bir değeri olur mu bilmem ama bu gece bütün arkadaşlara birer dörtlük armağan ediyorum. bu da sizin payınıza düşen lokma.
İlhamla coşan gönül damlayıp derya olur Gece gündüz gözünde tükenmez rüya olur Hele bir mızrağını saplasın yüreğine Şiir ruhun özünde varılmaz hülya olur.
Gitmeler korkakların uhdesindedir.Girdaplar bizim değil onların yurdudur aslında. Biz yüzeye çekmek istedikçe inatla dibe savrulurlar Çünkü kendilerine giden yolu bile kaybetmiştir onlar. Sürekli giderler, nereye gittiklerinin de ayrımını yapamazlar. Onların mutlu gibi hissettikleri tek an, sadece gitmeyi düşündükleri andır. Hayatlarının yol haritası yoktur.İyi-kötü, güzel-çirkin ayrımı da bilmezler üstelik. Boğulurken bizi de götürdüklerini bilerek mutlu ölürler... selam ile..AŞK daim olsun...
Resulullah efendimiz,insanlar uykudadır öldükten sonra uyanırlar demiş.Ya da böyle benliğini öldürmek..Öz benliğe ulaşmak.Zaten tek bir ben var.O da ben den içeru...Yüreğinize sağlık.Sevgilerimle...
Şiirin güzelliği ,çok gerilerde şimdi.Şiir evrenseldir.Ve her özgürlüğü yaşatır.Eğer şiir adına,özgürce yazılan yorumlar siliniyorsa, sebebi açıklanmadan, çok tuhaf olur.Çok yadırganası.İçimdeki çocuk, isimli arkadaşımızın yazdıkları yanıtsız kalmış.Burada herkesin, fikrini söyleme ve rahatsızlıklarını belirtme hakkı vardır.Ve bence yanıtsız kalmamalıdır.Saygılarımla.
bu şiir muhteşemdi ve beni aldı götürdü... şiirin amacı da bu değil mi... duyguları kalıplara sokmak bence(haddim olmayarak) saçma... ben gerçek bir (...) hastasıyım. ve bence bu sadece es vermek değil aynı zamanda şairin anlatamadığı ve sustuğu yerlerdir ki bu ayrıca önemlidir. bu kuralcılığı duygularımızın anlatımında biraz esnetelim lütfen.
dumura uğramış yüreğine kirlenmeye doymamış bedenine can verebilseydim..."
yazılanı yazdıran sebeb ne kadar etkinse şiirde öyle doğuyor sanki. yapacağını yapmadan bitmiyor. bazen çok örtülü oluyor birden gizemi çözül müyor,bu kelime uymuş mu, bu mısra hoş mu sorusunu soruyoruz ya yeniden yeniden okuyunca her şey yerli yerine oturuyor.şairini haklı çıkarıyor.yalnız bu şir değil.çoğu kez böyle. .............................kutlarım anladığım beni tatmin etti. her sırrını çözmek zorunda da değilim.
Bu kadar nadir şiir paylaşan ve şiirseverleri bir çatı altında toplamak için gayret veren bir dostumuzun şiirini, şiir sanki bir yarışmadaymış da biz de jüriymişiz gibi değerlendirmenin yanlış ve sağlıksız hatta abesle iştigal olduğunun altını çizerek ve duygularımızı aktardığımız yerin burası, eleştirdiğimiz yerin eleştiriyorum bölümü olduğunu da hatırlatarak diyorum ki;
Hoştu, bilhassa final etkileyiciydi. Şiirlerini daha sık görmek dileğiyle yürekten kutluyorum sevgili Habib.
Eleştirinin gelişimini bizzat kendi şiirimde izlemek mutluluk verici.
Sadece bir ricam olacak. Noktalama işaretlerinde hata olduğunu söyleyen arkadaşımın yorum yaparken en basit noktalama işaretinde hata yapması endişe verici ( noktadan sonra büyük harfle başlamak gibi) .
Sevgilerimle
ANSIZIN tarafından 7/17/2007 7:58:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
ANSIZIN tarafından 7/17/2007 7:59:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Unabellehistoire arkadaşımı düz ayna mantığıyla bakışından ve nezaketli dobralığından dolayı kutluyorum.Şiiri okumaya başladığım an gördüm ben de dize kopukluklarını ve parçalanmışlığı.Ve buradaki olur olmaz (laf olsun,vs vs vs) tarzı yorum hastalıkları şık durmuyor ve hiç birimize yol aldırmaz,kendimizi avutmak istersek devam edelim arkadaşlar. Şiir şaire aittir elbette(örneğin bir hanfendi benim şiirime yorum yazarken kelimeleri kafasına göre değiştirerek yeniden dizayn etmişti,bu hoş değildi elbette,art niyetli olunmasa bile bir nevi gizli saygısızlık içerir kanaatindeyim bu tür müdahalelerin,bunu herkes öğrenmeli),ancak anlamı,kelimeleri ve duyguları şaire aittir.Edebi temel kaideler evrensel hükümdedir ve herkesi bağlar malesef,bunu bozucu biçim hiç bir şaire ait olamaz,sanırım bu ikisini karıştırıyor bazı arkadaşlar.Oysa Unabellehistorie arkadaşımız şiirin içeriğine değil biçimine eleştiri getirmiştir haklı olarak,ben de aynı kanaatteyim.bu bakış açısı eleştirmekten çok düşündürücü ve eğitici içeriklidir,bu niyeti yakalayıp ders çıkarmalı bence.amacımız şahıslar değil,konumuz edebiyat ve böyle gerçekçi,dobra ama yapıcı olmak hepimizin görevi.kalitenin her geçen gün artması için buna ihtiyacımız var,bilene kulak verelim,düşünelim ve ders çıkaralım lütfen.kimsenin alınacağı bir konu yok ortada,sadece bariz eksiklikler var bilmeden yapılan ve insanız ya öğreniriz eksikliklerimizi,fena mı...Herkese saygılar.
Bu kısım 18.07.2007 tarihinde ilave edilmiştir....Ansızın denen arkadaş bugün yazdığım makalemi ve onun altındaki kendisinin ve benim karşılıklı yorumlarımızı silerek despotluğunu ve üyelere saygısızlığını ortaya koymuştur.bu şiirinin altındaki diğer cevap hakkımı da silmiştir işine gelmediği için.Oysa ki ben ne kabalık yaptım,ne nezaketsiz bir kelime kullandım,düşüncelerimi paylaştım sadece.Ama O ve yaltakçıları düşünce üretip karşılıklı fikir teaattisi yapacaklarına şahsıma yöneltmeye kalktılar kelimeleri,içi boş anlamsız kelimelerdi tabi.Ve ben de kendi üslubumla cevap hakkımı kullanmak zorunda kaldım sonuçta.Ve hızlarını alamayıp üyeliğimi de iptal etti arkadaşlarımız.HADDİMİ AŞMIŞIM :)),HADDİN ÖLÇÜSÜ KENDİ KABALIKLARI VE ÜYELERE SAYGISIZLIKLARINA DOKUNMAMAKSA HAKLILAR,AŞTIM.BÖYLE HADDLERİ DE AŞARIM BEN HEP,HUYUM KURUSUN İŞTE ÖZGÜRLÜĞÜ SEVİYORUM VE DÜŞÜNENMEYİ-KONUŞMAYI DA TABİ.KİŞİLİĞİ OTURMAYAN İNSAN TİPLERİ KONUŞMAKTAN KAÇAR; İÇİNDEN PAZARLIKLIDIR,KARNINDAN KONUŞUR VE DESPOTLUĞA SIĞINIR KELİNİ ÖRTMEK İÇİN.Edebiyat babalarının malı ya hani :)).hiç yakışmadı bu hal adı 'edebiyat' olan bu siteye.Oysa silmeselerdi de haklılıkları okunsaydı,ben de ele güne karşı mahçup olsaydım ya.konuşmayı bile beceremediler,bu çok içler acısı malesef.aklı başında üyelerin kulağına küpe olsun bu tablo,ve tüm gerçek edebiyat dostlarına kucak dolusu selam ve sevgiler.İçimdeki çocuk yazamaz artık,bilgilerinize.
Ansızın edebiyat babanın malı değil,sitenin adını dağiştir karışmayayım,yoksa insanlar her geçen gün neler oluyor ya deyip senin bu yavanlıklarını öğrenecek malesef.Ne yaparsan yap,ben ve başka üyeler peşinde,insanlara saygıyı öğreteceğiz sana.kaç kaçabildiğince.Özel seçki listesini çek dur işine gelmeyen yorumları gizlemek için.ama takken düşecek,kel görünecek,edebi öğreneceksin. Yalnızca benim değil,başka üyelerin de işine gelmeyen yorumlarını sildin bu şiirinin altından,hepsinden haberim var.Durum böyle olunca başka daha ne bencilliklere imza attın daha diye geliyor insanın aklına,yakında çıkar onlar da ortaya merak etme.Ya özür dileyeceksin üyelerden ya kaç kaçabildiğin yere kadar,peşindeyim.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/17/2007 6:51:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/18/2007 10:15:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/18/2007 10:23:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/18/2007 10:43:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/18/2007 11:23:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/20/2007 10:51:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/20/2007 10:57:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/20/2007 10:58:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
İÇİMDEKİ ÇOCUK tarafından 7/20/2007 1:20:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiirin kurgusu şaire aittir, elbette. okuduğum şiirde yukarıya aldığım son iki dize dışında kalan dizeler bir bölümden oluşabilirdi (mi?). ikinci bölümde de yukarıdaki iki dize yazılabilirdi (mi?)
yorumları okudukça görüyorumki şiirler gerçekten en ince ayrıntısına kadar okunabiliyor..bu çok güzel.. okunup geçilmeden üzerinde düşünülebilmesi yani...insana hissettirebilmesi...
düşündüren bir şiir okudum kaleminizden tebrikler...
Sayın ANSIZIN, benim de tam anlatmak istediğim bu zaten. Şair, şiir boyunca kendini suçluyor, tüm dizelerde kendine bir suçlama var ama son iki dizede, sevgiliye "öl" diyor. Anlıyorum, şair kendine bu duyguları yaşattığı için "öl" diyor sevgiliye. Ancak, şiir boyunca da bunları aşabileceğini ve suçlunun kendisi olduğunu ima ediyor. Elbette şairin iç dünyasını bilemeyiz. Biz, bize aktarılanlar kadar yorum yaparız. Eleştirimle sizi kırdıysam affola. Amacım hiç bir zaman kırmak olamaz zira. En içten saygılarımla.
öncelikle şiirin güzel tebrik ediyorum. az cümlelerle çok şey anlatılmış anlayana tabiii benim anlamadığım şiirine yapılmış bazı yorumlar her şiir kendi şairene hastır bilmem anlatabildim mi? nokta virgül her neyse onlar aslında birazda bizim okumamızdaa özetle şiirin güzel ve anlamlı :))
Noktalama işaretlerine dikkat edeceğim bir şiir elbet yazacağım:)
Sevgili Makman
Şiirdeki duyguyu yorumda şiiri yazan tarafından açıklanması. Çok garip.
Suçlu ikinci şahıs bana bu duyguları yaşattığı için! O yüzden şiirin adı "Korkak Benliğin" evet tek harf değişse şiirin boyutu değişecek. Ama unutmayın şu an şiirin başlığı "Korkak Benliğin" Benliğim olsaydı benim ölmem gerekirdi.
"çığlıklarıma yön verebilseydim...", "kirlenmeye doymamış bedenine can verebilseydim...", "pişmanlığım dilimden taşmazdı..." Bu dizelerde suçlu olan kim? Birinci tekil şahıs. Peki, son iki dizede ölmesi istenen kim? İkinci tekil şahıs. Neden? Suç birinci tekil şahısta ise, neden ikinci tekil şahısa öl deniyor?
Şiirin başlığı "Korkak Benliğim" olsaydı, o taktirde şair kendi benliğine öl diyor derdik. Ama başlık; "Korkak Benliğin" Bir tek harf bizi nerelere götürüyor.
Unebellahistoire'nin (...) hakkındaki eleştirisine de katıldığımı söylemeliyim.
sevgili Ansızın kendini özleten şairlerden. ve her gelişinde işte şiir dediğim dizeleri getiriyor.
ben acizane şiir yazabilme çabası harcayan bir emekçiyim. ve her öneriyi her eleştiriyi olumlu değerlendirmeye çalışırım. lakin iş benim duygu dökümümün şeklini değiştirmeye gelince ...orda dur derim.
sevgili unabellehistorie, bir şiirin hatalarını gösterirsiniz, ama o şiir yeniden şekillendirip budur doğrusu diyemezsiniz... o sizin doğrunuzdur. şairin ya da bir başka okurun değil...
ki "budur olması gereken" diye hiç bir üstadın bir başka şairi yönlendirdiğine tanık olmadım. siz sanırım şiirin pirisiniz...
sizin doğrularınıza saygım sonsuz, ama şiiri sizleştirmenize tepkim de büyük..
bu siirde bir anlik yikilir gibi oldum,sonra topladim kendimi ve sevgili sair dostumuzu sadece tebrik etmek istedim, ve böylesine duygu yüklü ve büyük bir yürekle yazilmis bir siir icin tesekürediyorum, kaleminiz daim olsun ... saygilar...elem
elem tarafından 7/17/2007 1:25:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
korkak gözlerinle öl şimdi...''
Bazen şiir bir satırda, belkide bir kelimede gizlidir.Şair başka duyguda,okuyan başka anlar. Şiir problem gibi çözülmek için değildir ,şiir ;şairin içinden geldiği gibi yazmasıdır okuyanlarda hissettikleri oranda alabilirler ancak .şiirlerinizi beğeniyorum modern , gizemli ,anlamlı emeklerinize sağlık.