Okuduğunuz şiir 28.7.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Debelendiğin Sancıda Öl! Ebrehe
/kapılma ihtimali olmayan visale zangoç! şeytanla elele/
gamlı bir sükunetin yaralarına akıyor terim haykırışlarımın ünlemi bozuk soytarılara pabucunu ters giydiren soysuzluğunu görene dek sevmiştim seni ebrehe
andım olsun ki aczimi bilen ben uçurumundaki çiçekleri dağıtıp güneşe güller akıtacağım kuru sen ebrehe
yürü! uçkurunun ipleriyle darağacına mahşerde tut fahişelerin elinden kasıklarındaki sancıda debelenirken ışığın olsun bedduamın gölgesi sürün ebrehe
yetimliğime attığın tekme dudağına takılan ağıt olsun
ömrüm avuçlarının içine mühürlense de ibreti alem olsun diye zincire vuracağım gözlerinin karasını dramaların kadını ruhunu kurşunlayıp sığınacağım duldama ölürsem eğer namerdim
çatlamış topraklarıma göz süzme sakın kırılan kaburga kemiğimin intizarında yanarsın tanrının celallendiği bir anda çamura batar iki kaşının ortasını özlersin etme ebrehe
bilirsin severim satırlarla sevişmeyi kanlı bir suikastın izleri var elimde düşürüyorum seni kalemimin ucundan ölüyorsun ebrehe
Yeşim Deren
Şiirimi seçkiye layık gören Seçki Kuruluna ve yorumlayan tüm dostlara, sonsuz teşekkür ve saygımla.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Debelendiğin Sancıda Öl! Ebrehe şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Debelendiğin Sancıda Öl! Ebrehe şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allahhhh allaaahhhh nasıl bişey bu?Şaşkınım valla. Dilinizde kaleminizde Hz Ali nin zülfikarı kadar keskin.Ne Ebrehe ler ne de Zalimi Haccac lar sizinle başa çıkamazlar. Kalimera yı yorumcular arasında görünce şiirin zaten boş olmadığını anlamıştım:)) saygılar
FEDA OLSUN BÖCÜKLER YEŞİMİME DEMEDİM Mİ KURDELELER YILDIZLAR AYLAR GÜNEŞLER AZ KALIR ŞİMDİ YİNE ANIMIN SALİSEMİN ŞİİRİ VE ŞAİRİ VARSIN Kİ YÜREĞİMDE EN GÜZEL HEP SIĞINDIĞIM LİMANIMDA HAK ETTİĞİ YERDE VAR OLSUN KALEMİN CAN ŞAİRİM HEP SEVGİMDESİN SAYGIMLA CİCİ BAK EMİ ŞAİRİME.....
Dil şiir sayesinde kıvamını bulur, tavını alan demir gibi, çifte su verilmiş hançer gibi. Fakat şiir düşüncenin bebekliğidir, yardıma, şefkate ve gıdaya muhtaçtır. Bilincin kanat çırpması için gerekli gıdayı alınca da kanatlandırır bilinç kuşlarını..
Şair ise bu durumda derviştir; feryad u figan ve de cevalan eden bir devriş.. Sisler misali duygları vardır, efkarı delidir..Şiirin esrarlı devinimlerinden kurtulmadığı sürece, yani migrenine hücum eden imgeleri şiirleştirip gözler önüne sermediği sürece esaretinden kurtulamaz..
Şiir şair hissiyatının, hatta insan hissiyatının ve bakışının incisidir diyorum, incideki rengi ve aydınlığı yansıtaandır mı demeliyidm bilmiyorum..sabahın ilk ışığıdır şair gözüyle şiir.. ya da duygu dediğimiz şiirleştiğinde, sabahın ilk ışık huzmesidir..
Şiir adsanmışlıktır, davadır bir bakıma, davettir ya da.. çağrıdır işte her gönle her kulağa, her sese..
Ve işte burada aklıma bir cümle geliyor; toplum, şairin çocukluğu, şiirin çocukluğu ya da. Biraz sosyolojik mühendislik ister belki bu cümlem.. ya da Sezai Karakoç yardımı belki..
Yine de Şair debelenendir kendi sesinde, çağırdığı onca yüreğe onsa sese inat diyerek çay içmeye devam edem..
seçki kurulunu tanımam bilmem lakin seçkinin yerinde olduğu kesin ..yazan kalemin damlattığı her mürekkebin büyümekten aldığımız acımsı hazza düştüğüde kesin...
Yüzünü özledim.. Daha birkaç saat önce birlikteydik halbuki.. Yanımda olsan ne farkediyor ki? Kaynakwh: Hiç tükenmiyor özlemin. Aslında bu duygumu anlatmaya özlem kelimesi yetersiz kalıyor. Kaynakwh: Ve ben asıl buna şaşırıyorum. Seninleyken bile özlüyorsam seni , sensizken hissettiğim ne o zaman? Başka bir adı olmalı. Adı ne olursa olsun, sevmiyorum sensizliği hiç.. Deli bir aşk benmimkisi. Sonu gelmeyecek bir tutku
İşi zor yüreğin Bir garip sancıdır bu açmazlar. Bu isyan boşuna değildir güçlü kalem yazarsa şiir olur Seçkinin de olur mu bilmem ama benim günümün şiir Şaşırmadım dizelerine Sadece arasında kayboldum sevgili YEŞİM Bir dosteli selamı bıraktım sayfana
demiştim şiirin yorumunda Yanılmamışım YENİDEN GELDİM SAYFANA BU KEZ DE DAHA CANDAN ALKIŞLAMAK İÇİN Şiir yolun açık olsun sevgili YEŞİM
dostyeli tarafından 7/29/2010 9:33:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tarih sahnelerinden bize kalanlar; iyi ve kötüler öldükleri halde hala aramızda yaşıyorlar ve ölmemek için hal ve hareketleri veya eserleriyle isimleri ölümsüzleşiyor.
"Habesistan Krali Necâsi Ashame'nin, Yemen'e hükümdar tâyin ettigi Ebrehe b. Sabbah el-Esrem, Mekke'ye giden kervan ve Kâbe ziyaretçilerini çekmek ve San'a sehrini ticaret merkezi haline getirmek üzere burada Kulleys veya Kalis denilen bir tapinak (kilise) yaptirmış.
Şiirin teması tarihi bir olayın şiirsel bir anlatımıydı.
Farklı bir çalışmaydı ve yüreğinizi selamlıyorum
Tebriklerimle
DEVRİM tarafından 7/29/2010 8:34:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirin teması şu şekildedir diye açıklamanız için,öncelikle teşekkür ediyorum..Ve sanırım,bu biraz da benim yorumum ile ilgili bir açıklama idi..Malumunuz üzere,okur,bilgi,anlayış çerçevesinde bir şiiri okur ve yorumlar..Algılama okurun anladığı şekilde gelişir..Şair elbette ki,sadece kendi bilir,ne demek istediğini ve hangi duygularla anlatılan ifadeleri kaleme aldığını...
Bu anlamda,benim yorumum da,algıladığım şekilde oldu..Ki bunu düşündürecek bazı ifadeler var şiirde..Yoksa; ellbette ki "Ebrehe" nedir biliyorum..Artı bilmesem bile,google amca bana anında ne aradığımı ve cevabını söylüyor..Ama söyle düsündüm ki; "ebrehe" sevgiliye olan bir yakıştırma..Tarihsel manada ki birleşimle beraber,o çağrışımı yakıştıran ve sevgilliye duyulan nefreti ifade eden bir şiir..Bahsettiğim gibi,beni buna yönelten ifadeler de var..Benim algılama yanlışlığım/eksikligim de varsa bir hata,bunu anlatan kalemde de belki o düşünceye itilmekte yapıkmış bir hata olabilir..Hiçbir zorunluluk olmamasına rağmen,bu tür tarihsel şiirler kaleme alındığında,bir iki cümle ile şiirin konusu anlatılsa idi,eğer düşüncem yanlış ise,böyle bir yanlışa ben ve belki başkaları da düşmemiş ve şiiri daha iyi anlamış olacaktık..Tekrar ediyorum,bu sadece ,tarihsel anlamda bir olayı kaleme alırken yapılabilecek birsey..Yoksa her şiir değil tabii ki..
Tekrar açıklamanıza ve bu çerçevede şair arkadaşımıza emekleriniz için teşekkürler ediyorum..Saygılar...
Arama sonuçları: "ebrehe" deyimiyle ilgili toplam 1 kelime bulundu.
Ebrehe Peygamberimizin (A.S.M.) doğumundan elli gün kadar evvel Kâbenin tahribine gelen Habeş Ordu Kumandanının ismi. (Bak: Ebabil) (Fillerle varıp Kâbeye, hem Ebrehe zâlim.İsterdi ki, yapsın nice bin türlü mezâlim... İsterdi ki; o beyt yıkılıp şöhreti sönsün.Halk Kâbeyi terkederek, kiliseye dönsün.İsterdi ki; çeksin doğacak nura bir sed.Hem doğmadan ölsün diye "Mahbub-u Müebbed."Günlerce gidip Kâbeye hem yaklaşan orduBirdenbire bir tehlike sezmiş gibi durdu... Sür'atle gelip bir sürü kuş, semt-i bahirden. Taş harbine başlar, pek acib hepsi birden.İndikçe havadan o muamma gibi taşlar Cansız yıkılıp yerlere yatmış nice başlar.Şahıyla beraber kocaman orduyu Mevlâ Olsun diye mahbuba nişan eyledi mevta. E.L.)
"soytarılara pabucunu ters giydiren soysuzluğunu görene dek sevmiştim seni"
Bu cümlede bir tuhafkık var sanki..İlgili kişi; cümleye göre iyi birşey yapmış ama,bu farkedilince sevmekten vazgeçilmiş..Ya da,bir olumsuzluk süreci oluşmuş..
Şiiri birkaç kez dikkatle okudum,evet kesinlikle etkileyici bir şiir..Şiirsel ianlamda sorun yokta,benim söyleyeceklerim içerik amaçlı..Bana göre; şiirler bu kadar sert olmamalı..Kalem öfkesini bile,daha naif bir şekilde anlatmalı..Evet uok mu,bir sürü örnekleri var,asi ruhlu ve isyan dolu anlatımlar..Ama adıma,benim tarzum değil ve bana biraz itici geliyor bu tür anlatımlar..Öl,debelen,yan,parçalan,perişan ol gibi nefret ifadelerini,şiirin o naifligine adıma yakıştıramıyorum..Hayali ya da gerçek,bir aş sonrası olarak anlatımı algılayarak diyorum tabii bunları..Neticede,öyle ya da böyle,yaşanmışlıkların bir önbemi olmalı..Böyle bir öfke bile,aslında sevgi ibaresi diye düşünüyorum..Şair,özgür kalem olarak,duygularını ve hatta öfkesini bile çok daha hassas ve uygun kelimelerle ifade etmeli kanımca...Her bir anıya saygı göstererek belki de..
Emeklerinizi ve yüreğinizi kutluyorum... Saygılarımla...
Çiçeğini bıraktım Şarim, kapına bak! Keyifli bir gezintiydi; hüznün mitolojik kulvarlarına sarmallanmış, çağdaş bir ilenme destanına doğru da yol alan, dilin olanaklarının ustaca, yalın, içten biçimde şiire yansımasıyla yoğun bir alınteriyle bezenmiş, okunası bir şiir olmuş. Tümden Emeğine sağlık Sevgili Yeşim. Dostçakal.
tam çıkışta son anda... başlık beni yeniden kendine çağırdı ve rehin aldı adeta... ve şiir bittiğinde ne çok haz aldığımı anlatmanın tek yolu şimdi bir sütüdyoda bu şiiri okuyor olmaktı sanırım. hemide bangır bangır tüm yürek okumak... çok güzeldi. hak ettiği yerde, saygı ve selam ile...
İşi zor yüreğin Bir garip sancıdır bu açmazlar. Bu isyan boşuna değildir güçlü kalem yazarsa şiir olur Seçkinin de olur mu bilmem ama benim günümün şiir Şaşırmadım dizelerine Sadece arasında kayboldum sevgili YEŞİM Bir dosteli selamı bıraktım sayfana
dudağına takılan ağıt olsun"
Şiirde kaldım ve sustum...
Çünkü yetimliğim acıdı....
Satırlarla, şiirlerle sevişmeniz eksik olmasın...
Kutluyorum...
Sevgiler