(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sobe Duvarında Kelebek Çığlığı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sobe Duvarında Kelebek Çığlığı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ah anne! sanırsın ki uçururum bütün özlemlerimi bir güvercinin bembeyaz kanadında birer öpücükle asarsın gözlerini cama ve kurarsın ertelenen yarınlara peki ama ya sonra? işte sonra silik ayak izlerimi kovalarken bulursun kendini yollarda geç kalmışlığımla sarılıp boynuna kollarının arasındaki kaybolmuşluğuma içerlenip...
Hani çocuklar bir oyun oynarlar,zorda kaldıklarında elleriyle önlerine doğru yay şeklinde bir hareket yaparken "gıncırrık" derler.Artık bunu yapana ebe olan elleşemez.O kalesine sığınmıştır ve kapıyı da kilitlemiştir "GINCIRRIK"diyerekten.
Yukarıya şiirin içinden cımbızla alıp kopyaladığım dizeleri müstakilen okuduğumuzda bir ana şiiri okuyoruz alenen.Bir kız çocuğunun(büyümüş olması onun içindeki çocuğun da büyüdüğü anlamına gelmez)hayatın içinde koştuğu engelli de karşılaştığı her engelin şaşkınlığı ile yüzünü hep annesine dönüşü hep ondan minnacıkken de sığındığı ana kucağını istemesi.
E ama işte yeşim Deren Farkı burada ortaya çıkıyor.İçiçe geçmiş içeriği ile bizlere yine muhteşem bir Madein Deren Alameti Farikası
sunuyor.Çünki Bu bir ana şiiri değildir tek başına.
suskun yüreğimin
kuytulardaki vaveylasında kurşun yarası
aslan yelelerine sakladım
dilimi yakan sövgüleri
poyrazımda üşürsünüz adamcıklar
geri dönün!
Ülennn diyor.Adamcıklar(adam olamayanlar)aklınızdan bile geçirmeyin trivri eğlentileri.Cephanemi suskun yüreğimin kuytularında aslan yelelerinin arasına sakladım ve dilimi yakan sövgüleri.Esersem poyrazdan eserim buz kesersiniz.En iyisi mi geriye dönün marşşşş:)
Tabiiki burada oturup baştan sona kadar şiire otopsi yapacak halim yok.Ayrılık acısı çektirilen bir yürek ve canı yanmış bir sevdanın hala acı çeken ama ,vakarla meydan okuyuşunu; durumdan vazife çıkaranlara ; öte yandan
yukarıda da değindiğim gibi çocuklaşıveren, anacağızına onun şefkatine,birikimine,onayına sıgınan o deliyüreğin öyküsünü kendi muhteşem tarzıyla bizlere sunan
Yeşim DEREN göstermiştir ki, son dönemde içerik,imge ve duygu tıkanıklığı gözlediğimiz internet şiirinde asla böyle bir sıkıntı yaşamamaktadır.Zira onun ufku rüzgarı ve yelkeni şiirlerini hep güzel diyarlara taşıyacak kadar pozitiftir.O bir şiir delisidir.Ölçüp biçmez acele etmez bekler geleni sarar sarmalar ve önümüze her seferinde
dünya güzeli bir bebek gibi koyuverir.
Teşekkürler Yeşim.iyiki varsın ve bizler iyiki seni okuma şansına sahibiz.
Şiiirn gizemli yolculuğunda bir YEŞİM DEREN KLASİĞİ . Sözlük değil ama kesinlikle önce yürek sonra beyin ister anlamlandırmak için.Şiire ne kadar emek verdiğini yıllardır bilen birisi olarak bu dizeleri de canı gönülden ve haz alarak paylaştım Yüreğine sağlık Sevgili Yeşim
Değerli kalem dostu dizeleriniz o kadar ustaca yazılmış ki yürek sesiniz inci gibi dizilmiş satırlar arasında.Yüreğiniz dert görmesin.Tebrik ve saygılarımla.
keşke bu sevgi konusunda herkes bu kadar olgun düşünse kıskançlıklar olmaz ve hayat zindanlaşmazdı sevgili mehtap ironilerden ne güzel gerçekler çıkıyor değil mi seviyorum seni şiirlerinle..
tek kelimeyle harika yandı yüreğimin en ince noktaları şiir doğurmuş sayfa her zamanki gibi fazla söze gerek yok alıp gidiyorum şiiri daha çok etrafında dönerim,sevgilerimle...
Şairim yüreği güzelim sözü özü güzelim gönlümün şairinden günümün şiiri gelmiş ilk özeldir son kıymetli diyerek koştum geldim yorumada ne denir ki usta dizelerin yüreğimi kanatan bu güzelliğini bulşasın kalemime şairim bulaşsın eşsiz zarif şiiri şiir gibi yazan ruhuna yüreğine kucak dolusu sevgiler yolladım Rabbim e emanetsin şairim sevgimdesin var ol emi hep ol sağ ol....
sanırsın ki uçururum bütün özlemlerimi
bir güvercinin bembeyaz kanadında birer öpücükle
asarsın gözlerini cama ve kurarsın ertelenen yarınlara
peki ama ya sonra?
işte sonra silik ayak izlerimi kovalarken bulursun kendini yollarda
geç kalmışlığımla sarılıp boynuna
kollarının arasındaki kaybolmuşluğuma içerlenip...
yakaladım şiiri sobe!..
yüreğine ve emeğine sevgimle...