(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gerdek şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gerdek şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hiç yaşamamış gibi ölmeli ölmeli ................................... şiirin gerçek sesidir bu sayfa ben hiç boş dönmedim hep dolmuştur heybem keyifti seni okumak yeşim sevgimle
Bilirim ki Yeşim Deren yazdımı böyle yazar kalemi mavzer sözleri mermi gibidir ve şaşmaz hedefin on ikisindedir kalemine hümanist yüreğine sağlık deli yürekli kardeşim. Aykırı Ozan.
Tebessümle başlamak istedim yoruma lâkin diğer yanda yaş süzülüyor gamzelerime. Ne fayda dökülmeli şimdi bu kaleme.
Duruşlar, vuruşlar,- soluklanmalar- ve noktalar. Şiire giriş, gelişme ,sonuç olsun bu dediğim üç kendini bilmez küme.
Hani nerde bütün, ne gördüm , ne dedi kalem de böyle burkuldu içim , dedim. Diyorum da. Ne güzel gelin demiş- ki bu kelime saçlarımdan ayak bileğime kadar titretir beni- sonra ne güzel ifadelerle şiir eline değdirmiş okurun gözlerini , yüreğini.
Ama,
öyle parçalı dokunmuş ki öpmüş mü sövmüş mü bileği belli değil.
Niye mesela der kalem şimdi,
"oysa bilirim ki bir adı hayatsa aşkın diğeri uçurum"
burayı okurken ikinci dizede "eheeyy dedim başladık masala bu böyle ama ölüm veren tarafı da var " dedim son dizeye geçmeden. Ve görüyorsunuz ki son dizeyi zaten içimden geçirmişim. Sonra sevdim şiiri öyle devam ettim. -tamam başta gelin kelimesiyle sardı kalbimi şiir ama gelin var gelin var değil mi efendim-
Sonra,
"kelimeler firar etti dilimden ah bir dillenseler kan damlayacak uçlarından"
burada yüreğimi ittim bir tarafa. Kanıyor dudaklarım çünkü - neyse de. Son dizenin bir öncesiyle imgeleşmiş bütünlüğüne daldım hakikaten başarılı. Neden peki hani imge nerede değil mi ? Şöyle ki,
kan damlayacak - kelimelerin dillerinden-
kan zayıf kelimedir, aynı şekilde damlamak da ve kelime de fakat burada kelimeye dil verilmesi ve kanın damlaması mükemmel bir bütün oluşturmuş. Bunu çok beğendim -hatta aldım bohçama-..
Ve kalbimin atışlarını hissettiğim yer ;
"nefesim nefesine karışmamış dudaklarım teninde iz bırakmamış
- şu iki dizede hakikaten ki yemin olsun utancım titredi. Ne demek ki bu yani utancın titremesi diye bişi var mı ki ?
-var tabi. Ha sevdiğimin dudakları dokundu buzuma ha ben bu harflere...--bu kadar da çıplağım işte-
sanki onu hiç sevmemiş gibi gitmeli gitmeli "
-sonra da hikayelere düştüm burada. Hep gittik ve de hep gideceğiz . Adı sözde " aşk" değil mi o halde hep başlanmadan bitilir olabilecek mi ki yalan söylüyor diyeni alemin ?
- ben diyeyim ki yok öyle cesur -can(sız)-
Ceket sarmadı beni. Ha olmuşken çıktım ha hiç yokken omuzlarımla kaldım-tek değil mi her iki tarafı olsa ne olur olmasa ne-
Ve,
şiire gelince az dizginleyip kalbi bakarsak hakikaten başarılı. Yine bir kalemin kendine özgü duruşunu okumak keyifti . Ve de bu kadar az kelimeyle bu kadar güçlü şiir dedirtmek dökülene zor bence ki bu sebeple de kutluyorum. Ayrıca harf hatasızlığı da hoşuma gitti ne kendi karışmış alfabede ne de okur şiir dilinde.
Daim olsun kaleminiz artık gidiyorum..
Sevgiyle.
**Havin_** tarafından 11/17/2009 3:56:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Siz gelin de bana sorun onur duymayı. Hakikaten çok sevdim şiiri. Başarılı demeye dilim varmıyor gayrı. Hatta yorumdan sonra düşündüm böyle bir finali olan şiiri nasıl sevebildim genelde sinirlenip giderdim hani ayırmak zorunda mıydınız bizi diye. Ama baktım ki şiirin adına hiç değmemişim ,
" gerdek"
ve son,
"ölmeli"
ki sanıyorum bu kızartı yüreğimin rengini.
Ciddi anlamda teşekkür ediyorum bu şiiri bizimle paylaşıma sunduğunuz için.
Senin yüreğinden bir başka insan süretleri şair görmeyeni bilinmeyeni aktarır en ince detayına kadar ya sen bunu hep başarıyorsun kendi dilinde ve yüreğinde her zaman ki gibi güzel dizeler şiirdaşım, sevgilerimle..
öte yakadan beri yakada olup bitenleri anlayabilmek bazen imkansızmış gibiysede,beri yakada yeşim deren ler varsa hiç değilse ses duyarız.Ağıt da olsa çığlık da olsa sessizlik kulaklarımızı değil ruhumuzu alır götürür beri yakaya.
evet yesim deren sen şairsin hemde ne şairrr emeğine korkusuz yüreğine maharetli kalemine saygılar,sevgiler selamlar
gidilen değil de gelinen yerdir değil mi bizi esrikliğe sürükleyen..her gelinen noktada bir gidilecek fakat gidilemeyen vardır...ondandır bu gitmeler bitmez... bir de bıraktıksa ardımızda derin faça izli, bol küfürlü geceler...ne anlamlıdır o zaman gidilecekler...
ölmek zamanı değil sevgili Mehtap... bu şiir. bir anlık yürek çığlığının dilden akış anı... yoksa şimdi yaşamak zamanı. bak gökyüzü masmavi... güneşe alkış tutuyorum. sevgimle can. :)
nefesim nefesine karışmamış dudaklarım teninde iz bırakmamış sanki onu hiç sevmemiş gibi gitmeli gitmeli
Kendi çıkmazlarımızda arşınlarız hayatı da hüznü de.kendine firaridir her yürek. kan ve göz yaşı işte başlangıç ve bitiş kadar anlamlı nereye kadar gideriz ki kanla ve yaşla kazılmışken bu aşkın izi
Çok güzeldi anlatım ve kurgu Kutlarım kalemi saygımla
sevgiyle kalsın şiirleriniz.