Bir şarkı söyle gecenin kadife sesinden akşamın kirli eteklerinden dökülürken hüzün dolu bakışlarla yaklaş bomboş duvarlara eski bir çerçeve, solgun ve ölü bir resim ya da antik bir saatin üzerinde biriksin zaman önce ellerini bağla umudun ince beline sıkıca sonra puslanmış gözlerinde masmavi iklimler büyüt bir çiçeğin, bir böceğin ya da bir kelebeğin yüzünde ay gibi, güneş gibi, hayat gibi tekleşmeyi öğren!
Böyle yaparsan büyürsün ancak ve anlarsın bir insanın ne kadar insan olabileceğini
Bir şiir oku kaleminin bile paslandığı vakit dizeler gönül şerbeti akıtanların camdan kadehleridir unutma! esrik bir rüzgâr gibidir şiire düşen her bir tasa ve şiirler, cihanın dilinde dolanan mersiyesidir aşkların herkes bir şiirin şairidir okudukça!
Bir sabah belirle güneşten bile erken uyanmak için bırak yüzünde eksik kalsın uykunun tamamlanmışlığı ellerinde taze bir yaprak yumuşaklığındayken seher ayazı yüreğini çiylerin tenine dokundur usulca bir çocuk gibi nedenlerine ve sonuçlarına bakmaksızın yalnızca mutlu olmak için yaşa bazen sana merhaba diyen güne selam ver ve övün kendinle kuşların senden çok zaman önce ve dünya yaratıldığından beri övündüklerini de bilerek övün kendinle… bazen övünmek için basit bir sebep bile yeter insana!
Gökyüzü senin, toprak senin, kudretle akan su senin bu sapsarı güneş, bu bembeyazbulutlar ve bir sicim gibi uzanan belirsiz ufuklar senin sen varsan anlamı vardır bütün bunların ve görebildiğin kadarıyla insansın unutma!
Şimdi kapatıp gözlerini bütün dünyaya bir toz bulutunda yok olduğunu düşün her şeyinin gözlerini açtığında bedenin hala diri, zengin ve bir canın var hala yüreğinin ortasında tıpkı bir kâbustan uyanmak gibidir o an yaşamak canı çekilmişçesine öldüğünü sanarak!
Bir bebek gibi dokun hayata parmaklarının ucuyla sütünü em doğa ananın, hala dudakların sağlamken bu kadar altın, bu kadar gümüş ve bu kadar elmasken dünya sarrafıyken sana sunulan bütün hazinelerin ve manevi yükünü taşıyacak gemilerin varken kalbinde soyun boşluğa doğru kötülüğü, iyiliği elzem sayarak unutma herkes biraz melek ve biraz da şeytandır yaşamda
bir şiir yaz tüm zamanların şairlerinin ruhuna ithaf adını hayat koy, kıta kıta, beyit beyit aksın harfler dimağında biriken mesellerin dinmez sağanağında çiçeklerin boy verdiği yerde olduğunu öğren
Tepende hiç kirlenmemiş mavi gözlü dev gökyüzü bastığın yerde gün geçtikçe ölen adımların izi ve gözlerinde koca bir İstanbul fotoğrafı belirirken yaşadığını anlayabilirsin belki de
Unutma! Hayat her insana sunulmuş en değerli hediye yer, gök ve yaşamın bütün şeyleri hizmetkârken bize adını ‘hayat’ koy yüreğinde atan o şiirin…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Adını Hayat Koy şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Adını Hayat Koy şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir şiir yaz tüm zamanların şairlerinin ruhuna ithaf adını hayat koy, kıta kıta, beyit beyit aksın harfler dimağında biriken mesellerin dinmez sağanağında çiçeklerin boy verdiği yerde olduğunu öğren
Tepende hiç kirlenmemiş mavi gözlü dev gökyüzü bastığın yerde gün geçtikçe ölen adımların izi ve gözlerinde koca bir İstanbul fotoğrafı belirirken yaşadığını anlayabilirsin belki de
Unutma! Hayat her insana sunulmuş en değerli hediye yer, gök ve yaşamın bütün şeyleri hizmetkârken bize adını ‘hayat’ koy yüreğinde atan o şiirin…
Anlamlı güzel önerili dizeler,ADINI HAYAT KOY ŞİİRİN.şair yürekler zaten onu yapıyor sanırım yüreğinize kaleminize sağlık tebrik ediyorum seçkinizi kaleminiziçdaimi başarı dileklerimle selam saygılar..
savaş, açlık, gözyaşı, kan ve kansızlık, korku, acı, cehennem, sırat ve azrail bir de isyan üstüne devrilen zaman'a
nisan bir şakası gibi geliyor değil mi bu şiir?
bir çırpıda mut'landığımız sonrasında yere çakıldığımız mor halkasına tutunarak ve tüm sağırlığını duya duya yeniden ve yine tatmak istediğimiz yani hayata...
şiiri bir de pinhani "dön bak dünyaya" ezgisi eşliğinde dinledim ve gördüğüm en bariz unsur "okuyucuyu geleceğe taşıma"daki ustalıktı...
Elbette şiirdir hayat Ve elbette şiirlerde yazılanda. Adını koysakda koymasakda Ser'de şairlik varsa anlatacağımız bir hayatta vardır. Yoksa ne kalır anlatacağımız sevdadan başka. Tebrikler.
Bir şiir oku kaleminin bile paslandığı vakit dizeler gönül şerbeti akıtanların camdan kadehleridir unutma! esrik bir rüzgâr gibidir şiire düşen her bir tasa ve şiirler, cihanın dilinde dolanan mersiyesidir aşkların herkes bir şiirin şairidir okudukça!
Evet,Sevgili Hocam,şüphesiz şiirin adını hayat koyduk.Hayatların toplamı bir hayat ancak bakabilene...Yine de şiirin burasına düşmek daha bir içimden geldi.
Harika şiir Hocam.Yürekten kutladım.O nazenin emeğini ve yüreğini.Selam,saygı...
Tepende hiç kirlenmemiş mavi gözlü dev gökyüzü Bastığın yerde gün geçtikçe ölen adımların izi Ve gözlerinde koca bir İstanbul fotoğrafı belirirken Yaşadığını anlayabilirsin belki de
Unutma! Hayat her insana sunulmuş en değerli hediye Yer, gök ve yaşamın bütün şeyleri hizmetkârken bize Adını ‘hayat’ koy yüreğinde atan o şiirin…
adını hayat koy, kıta kıta, beyit beyit aksın harfler
dimağında biriken mesellerin dinmez sağanağında
çiçeklerin boy verdiği yerde olduğunu öğren
Tepende hiç kirlenmemiş mavi gözlü dev gökyüzü
bastığın yerde gün geçtikçe ölen adımların izi
ve gözlerinde koca bir İstanbul fotoğrafı belirirken
yaşadığını anlayabilirsin belki de
Unutma! Hayat her insana sunulmuş en değerli hediye
yer, gök ve yaşamın bütün şeyleri hizmetkârken bize
adını ‘hayat’ koy yüreğinde atan o şiirin…
Anlamlı güzel önerili dizeler,ADINI HAYAT KOY ŞİİRİN.şair yürekler zaten onu yapıyor sanırım yüreğinize kaleminize sağlık tebrik ediyorum seçkinizi kaleminiziçdaimi başarı dileklerimle selam saygılar..