1992 şubatıydı kaybettiğim seni, o gün bu gündür, hiç bir şey sen gibi ısıtmadı beni...
Ruhun şad, mekanın cennet olsun babam..
Güneş batmak üzereydi Posta henüz ulaşmışken köye Daha yürünecek yol vardı ya Her şey ne kadar keyifliydi Sen olunca sonunda…
Alı alına, mor’u moruna karışmıştı karşı tepelerin Bizimse sırtımızdaki en ağırıydı yüklenebileceklerimizin Sözün kısası, kış günüydü o ormanı en son gördüğüm Alevler yutmadan önce yeşilken nazlı salkım söğüdüm…
Mersin ağaçlarına yaslanıp fotoğraf çektirmiştik Yarı bozuk çok eski bir makineyle hatıra kalsın diye Hiç hesapta yoktu tükeneceğimiz birer birer mazide Yerlerinde kararmış bir kaç dal parçası kalan çalıların bile...
Giderken ayak mı sürüdün be Baba, Yandı yok oldu, bütün ağaçların koskoca köy bile Bir bilsen baba, bir anlatabilsem hasretimi Hava ayaz mı ayaz, sensizlik donmaktan bin beter Her babasız kalanı, hava böyle üşütür mü Baba...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ayaz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ayaz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her babasız kalanı, hava böyle üşütür mü Baba...sözün bittiği yer haticanım inanın sayfalarca yorum yazmak isterdim ama tıkandım bilirim bu duyguları kaleminiz kavi olsun şiir tadında saygılar
Her babasız kalanı, hava böyle üşütür mü Baba...........................................
Bir bilsen baba, bir anlatabilsem hasretimi Hava ayaz mı ayaz, sensizlik donmaktan bin beter Her babasız kalanı, ayaz böyle üşütürmü Baba...
*** O kadar güzel anlatmışsın ki... Dahasına gerek yok. Yüreği olan herkesi hem üşütür hem yakar duyguların ayazı. Hele bu ayaz canlarımız anne ve babalarımızdansa...
Bir dağdır o; Hep başı kardır borandır amma etekleri berekettir, güvendir. Bir limandır çoğu zaman sığındığımız, Bir çınar ağacıdır, çokça gövdesine yaslanıp gölgesinde tembel-tembel oturduğumuz. Bir başka açar şevkat gülleri nasır bağlamış ellerde Korku ve güven kardeş olmuştur o gözlerde. Yok zannettiğimiz sevgi bir volkandır oysa içinde. Karakışta bir yorgandı üzerimize.
Kabirleri cennet olsun Sevgi dolu yüreğiniz ve kaleminiz daim olsun Saygılarımla selamlar.....
Alı alına mor’u moruna karışmıştı karşı tepelerin Bizimse sırtımızda kaban ve pelerin Kış günüydü sözün kısası en son gördüğüm Dumanla dolmadan önce ciğerlerim…
Sanırım yaşanmış bir olay ve baba sevgisi harmanlanmış.Duygu harmanı.Dilinize sağlık.
Giderken ayak mı sürüdün be Baba, Yandı yok oldu bütün ağaçların, koskoca köy bile Bir bilsen baba, bir anlatabilsem hasretimi Hava ayaz mı ayaz, sensizlik donmaktan bin beter Her babasız kalanı, ayaz böyle üşütürmü Baba...
Başın sağolsun can dost.Baba acısı,doğa acısı..Ne diyeyim bilemedim.Sustum.Acılarını paylaşıyorum
allah rahmet eylesin gönlünüze sonsuz sabırlar versin çok çok yürekten yazılmış bir şiir.. sevilen kişilerin kaybedilmesi o kadar acı veriyor ki selam olsun yüreğinize saygımla
Giderken ayak mı sürüdün be Baba, Yandı yok oldu bütün ağaçların, koskoca köy bile Bir bilsen baba, bir anlatabilsem hasretimi Hava ayaz mı ayaz, sensizlik donmaktan bin beter Her babasız kalanı, ayaz böyle üşütürmü Baba...
Güzel ve anlamlı bir şiirdi. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla.
Bir bilsen baba, bir anlatabilsem hasretimi Hava ayaz mı ayaz, sensizlik donmaktan bin beter Her babasız kalanı, ayaz böyle üşütürmü Baba... HÜZÜN SAĞANAKLARI İÇİNDE DUYGU YÜKLÜ DİZELERDİ..TÜM SEVDİKLERİMİZİN KAYBI MUTLAKA ACI VERİR AMA BABA VE EVLAT ACISI DAHA FARKLI DERLER..NE DİYELİM BENDE BABASINI TAZE VE ŞUBAT AYINDA KAYBETMİŞ BİRİ OLARAK SİZİ ANLAMAYA ÇALIŞIYOR FAKAT DİĞER TARAFTANDA HAYATIN DEVAM ETTİĞİ ,ETMESİ GEREKTİĞİ DÜŞÜNCESİYLE TESELLİ BULUYOR İNSAN..ANLAMLI BİR PAYLAŞIMDI..YÜREĞİNİZ ACI VE DERTTEN UZAK OLSUN DİYOR,ŞİİR MANASINDA KUTLUYORUM..
Üşür........ İki acıyı bir arada nalatmak dahada acı..Belki babanız ormanaın yandığını görse ,kendi yok oluşundan çok o güzelim ormana yanardı..... Her babanın arkasından ağıtlar yaklır..babadır,atadır... Ama en azından sen bemim veye benim gibilerden daha şanslısın....Ben babamı kaybettiğimde daha yedisindeydim.Bu duyguları çok derinden yaşamış ve yaşamın her döneminde eksikliğini hissetmiş biriyim... Bize Alalhtan rahmaet dilemek düşer.... Yıl dönümünde güzel şiirle anmanız güzel bir duygu...Kutlarım saygılar dost.