Azad kıl gamdan, gönül bir bayram görsün Gül dökümü gözlerinden kuşlar kanatlansın. Kadid dallarına baharlar gelsin ömrümün. Işıklar düşsün saçlarıma, bahtım maviye boyansın
Gönlüne girip kalabilsem bir lahza cânânım İstemem başka lütuf, budur kalbimin arzusu. Râzıyım bir rüya gibi görüp de uyanayım. Bir selamın gelse, bir hatır sorsan öyle zor mu?
……… Adına yar dediğimsen yakışmaz ünvânına bütün bunlar Yoktur ezâdan özge ezberin Ser-eserim dediğin bir yıkık hâne Taş üstün(d)e taş koymadığın…
Serkeş bir sancı gibi dolanıp durmakta içimde Gözlerinden süzdüğüm İsm-i Kahharın tecellisi Şem-i gam yakarım her gece, her seher; şûlesi sen. Yoktur bir zerre neşe gönülde, dertten gayrı dert üstüne.
Saçlarıma koşan aklardan al haberimi; derbeder halimi… Zalimi olduğun mülkü an gelir büsbütün gam bürür. Hüküm sürecek bir zerre can bulamazsın artık bende. Görsene senden mücerret hâl alan melâlimi. Gül yüzünden nasipsizken, dökülür dallarımın çiçekleri!
Ben bahçesine hazan vurmuş şair kılıklı mücrim, Mısralarda soluklanan soluk ruhlu bedbaht… Ahh! Bir katreyi esirgeyen bulut, gel de kanımı yut… Yağmayı unut, kurusun bütün bahçelerim. Ve bir gün yaksın seni de vefasız kaldığın ahd.
Divanlara düşmüş bir tecrübeyi öğrettin bana Her günün sonunda tekrarlayan ölmeleri. Apaçık yazılsın bundan böyle derkenara: “Zâlimde insâf aramak beyhûde ümitmiş Boş bir hülya ardında gönül ömrü tüketmiş.”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEYHUDE ÜMİT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEYHUDE ÜMİT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bahtın maviye boyanması tuvalinde mavisi olmayan bir sevgiliye kaldıysa ,göklerin maviliği yetsin bahtınızı maviye boyamaya yetsin ki baharı gelsin güneşi doğsun ömrünüzün...selam ve dua ile tebrik ederim.
*****“Zâlimde insâf aramak beyhûde ümitmiş Boş bir hülya ardında gönül ömrü tüketmiş.” **********
Gönlüne girip kalabilsem bir lahza cânânım İstemem başka lütuf, budur kalbimin arzusu. Râzıyım bir rüya gibi görüp de uyanayım. Bir selamın gelse, bir hatır sorsan öyle zor mu?
Divanlara düşmüş bir tecrübeyi öğrettin bana Her günün sonunda tekrarlayan ölmeleri. Apaçık yazılsın bundan böyle derkenara: “Zâlimde insâf aramak beyhûde ümitmiş Boş bir hülya ardında gönül ömrü tüketmiş.”
ne doğru tesbitler ve usta işi bir şiir..gerek kalemelri ve gerek anlatımıyla beğeniyle okudum..kutlarım..şiirle*
Çok güzeldi, uyum ve akıcılık okurken sıkmıyor. Bazı çok kullanılmayan kelimelerin anlamını veriyorum ben altında. Nadir kullanılıyorsa eğer. Tebrik ediyorum, selamlarımla...
tebrikler.. şiir serbest ama... hem aruz hem hece sesi var.. bazı mısraları aldığınızda aruz zannedersiniz..
Azad kıl gamdan, gönül bir bayram görsün ne kadar Nedimce bir mısra..
şiir bütünüyle güzel.. keşke biraz mısra titizliği de gösterilse.. "Apaçık yazılsın bundan böyle derkenara: " örneğinde olduğu gibi.. sanki nesir cümlesi.. şiirin ritmine..ahengine uymamış..
benim özlediğim şiir işte böyle olmalı.. serbest de olsa aruz ve hecenin ritmini taşımalı.. nesirden farklı olmalı.. saygılarımla..
Hocam, size cevabımı özelden yollayıp, geçenki cevaplandıramadığım Gülce Edebiyat akımıyla ilgili önerinize dair bir şeyler yazmak istemiştim fakat kaydınızı sildirmişsiniz. Üzüldüm. Tenkitlerini daima yapıcı bulduğum bir ustanın ayrılışını kayıp olarak nitelendiriyorum. Kararınıza saygı duymakla beraber tekrar dönmenizi ümit ederim.
evet şairlik bir yetenektir ama.. çalışmadan olmaz.. emek lazım.. bol bol okuyup..bol bol yazmak lazım.. şiir üzerine düşünmek lazım.. eleştiri ve yorumlar insana yeni kapılar açar.. eleştirilerden gocunmamak lazım.. hangimiz mükemmeliz..hangimizin eksikleri...hataları yok.. şiir bir süreçtir.. hiçbir şair hayatının şiirini yazamamıştır.. bu sözleri 20 yıl sonra da söyleyeceksiniz.. çünkü mükemmelikte sınır yoktur.. şiir kumaşınız çok iyi.. şiire devam.. saygılar..
Teşekkür ederim. Divan şiirini seviyorum, okuyorum; haliyle yazdıklarıma yansıyor. Bunun bir hece şiiri olmasını istemiştim esasen ama olmayınca olmuyor.
Nesre yakın mısraları düzeltme çabası var tabi, ama alışkanlıklardan kurtulma meselesi. Şiir biraz da doğuştan gelen bir meleke. Onunla doğanlar bu dediğinizi şiir eğitimi almasalar da başarabiliyorlar. Bu şanslılardan değilim maalesef. Zaman alacak.
“Zâlimde insâf aramak beyhûde ümitmiş Boş bir hülya ardında gönül ömrü tüketmiş.”
ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR OKUDUM... BEYHUDE ÜMİTLERİMİ YÜZÜME TOKAT GİBİ VURDUNUZ VE BENİ BİR KES DAHA KENDİME GETİRDİNİZ... CANI GÖNÜLDEN KUTLUYORUM EFENDİM...
Yaşayana hülyası bile hoş gelebilecek zamanı ince duygularlı ifade eden, her kelimenin manasını bulduğu çok güzel dizeler... Tebrik ediyorum efendim. Gözünüze-gönlünüze sağlık...
Muhteva olarak son derece güzel. Zengin bir dilin etkin kullanımı yansımış kaleme. Akıcılığını kaybetmeden bir solukta okunan dizeler. Beğeni ile kutlar, mânâsına uygun yaşanmış, güzel bir ömür dilerim. Kaleminiz daimi olsun.