öylesi alışkın ki gökyüzü bu diyarlarda güneşe ! kuzeyi silmiş haritadan belli sinsice!
çıkılan her yol; nedense çocukluk kadar uzak ve her yolculuk aşktı ve her aşk yolculuktu kendine yol alan...
uzanıp ay ışığıyla boynundan öptük gecenin ve en çok da yüzünden... ne vakit düşse yıldızlar pencereye martılar havalandı bir gemi düdüğünü çaldı heyecanla lacivert Marmara atlaslara sığmadı özlemse akıp giden zamana...
bir gariptir geceyle baş başa kalmak düşler resmi geçidine başlar ki birer birer sıralanır yaşama dair ne varsa sen tarhında bir çiçekmavilenir gururlu ve mağrur...
sevmek; ebruli bir yumaksa sarıldıkça büyüyen parmaklarına boyaşır ya renkler ne kalmışsa dünden ve yarına düşenlerden dolanır durur insana yakışan her duygu dizelerin gözlerinden öper dudak çukurları...
ve hayatın ayracıdır verdiğin molalar hangi saatinde aralasan roman sayfalarını kimi hüzünden okur kimi neşeden bir çiçek açar vadilerinde benzemekse mavisine, yeşiline kapağına kazılı bir resimdir agapantus!
arka bahçeye saklı yaşamı sulamaktı hasret denen yüzünden dökülen güneşte açan yanık bir ülkede bir çiçeğe ad vermekti sevişmek!
Neslihan Yazıcılar
Agapanthus (ya da Şefkat Çiçeği ya da Mavi Teber), Latince anlamının karşılığı aşk çiçeği 6 ila 10 türü bulunan Güney Afrika bitkisidir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
agapantus şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
agapantus şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
canım benim şimdi şiirini okudum ve sana hak verdim ama ne olur gel bize ki sözün vardı zaten kahve içelim ve sana mor agapanthus süprizi yapayım çünkü muhteşem görünüyor(teyzem ankara'dan göndermişti... şiirinden aldığım keyfi kelimelerle anlatmak mükün değil canımsın benim...sevgilerimle...
uzanıp ay ışığıyla boynundan öptük gecenin ve en çok da yüzünden... ne vakit düşse yıldızlar pencereye martılar havalandı bir gemi düdüğünü çaldı heyecanla lacivert Marmara atlaslara sığmadı özlemse akıp giden zamana... Müthiş güzel bir şiir okudum kaleminizden. şiirin her anında bir bilgi birikimi , bir derinlik, bir hakimiyet söz konusu tebrikler.......
bu harika şiiri kaçırmışım..son günlerde artan diş ağrılarımdan olsa gerek:) ama bugün sakin kafayla tekrar okuma şansı buldum..anlatım tarzın sıradan değil..ve kelimelere yüklediğin olgunluk çok üst seviyede..onlarda senin ustalığında çok mahçup bir şekilde itaat ediyorlar öykülerine..
derinliğine mavi.. alabaldiğine sığdı şiir..hani demirlesem yurt edinecek kadar
ve hayatın ayracıdır verdiğin molalar hangi saatinde aralasan roman sayfalarını kimi hüzünden okur kimi neşeden bir çiçek açar vadilerinde benzemekse mavisine, yeşiline kapağına kazılı bir resimdir agapantus!
********************* illede yaşamak yanından hayatın içinden her molada soluklandığımız bir serinliktir sevgi şiiri ilk okuduğumda şöyle derin bir gülümsemeyle bir vaaavvvv çekmiştim içimden,ikinci okuyuşumsa çok derinliklerden gelen tertemiz bir çiçek yürek gösterdi bana...
Tam sözlüğe gidecekken altta gördüm açıklamanızı.Renk olarak şiirle tam bütünleşikti ve okuduğumda bana şair ve şiir olgusunu geceyle andırdı desem yeri.Bilmem belki ben fazlaca geceye adamışımdır kendimi.Ona sığınırız ya hani o vakitler hep güzeldir bazen sancılar kalemden dökülsede. Şiirle ve sevgiyle
İlkerpamukcu tarafından 6/3/2009 10:03:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
bir çiçek, bin sevmek demektir Marmara'da mavisine yakışan martıların kanatlarında gizlidir, yosun kokulu deniz kızları ve bazen de silinmiş atlasların gölgesine gizlenir gözlerimiz uçurtmalar kaybolur düşlerimizde, dokunamadıklarımız kadar uzaktır ellerimiz
Şimdi bu çiçeği bulabilmek için Güney Afrikaya gidilir mi beya... Ama 2010 dünya kupasına katılırsak şayet bir adet bulur buluşturur getiririm sana... süz beya..
o mavi teberler mi azaldı sevdalarda...yoktu da biz mi düşlemiştik... sevdanın, yaşamanın eksiği o şefkat çiçeklerinin seyrelmesi midir? ___________ çıkılan her yol; nedense çocukluk kadar uzak ve her yolculuk aşktı ve her aşk yolculuktu kendine yol alan..._____________imgenin gerçeğe doyması halidir...
öylesi alışkın ki gökyüzü bu diyarlarda güneşe ! kuzeyi silmiş haritadan belli sinsice!
sloganlar alıp kaçıyorum dilime göre..Kuzeyi silmek gerek üşümemek için belkide..haritarda kaybolmak gerek belkide şair olmak için..bence günün şiiri bu şiir olmalı..imge şiirine çok iyi bir örnek..
sevmek; ebruli bir yumaksa sarıldıkça büyüyen parmaklarına boyaşır ya renkler ne kalmışsa dünden ve yarına düşenlerden dolanır durur insana yakışan her duygu dizelerin gözlerinden öper çukur dudakların...
MUHTEŞEMDİ...OYYYYYYYYY SÖZCÜKLER YETMEZ İNANIN YA NE DESEM AZ GELİR OLAĞANÜSTÜ İŞTE HİSSEDEN HİSSETTİREN YÜREĞİNİZ VAROLSUN NUROLSUN SELAM VE SEVGİLER ŞAİREM...
şiirinden aldığım keyfi kelimelerle anlatmak mükün değil canımsın benim...sevgilerimle...