Okuduğunuz şiir 25.4.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Saruhan Osmanoğlu
İpeksi Bir Aşk Hikâyesi
Geçiyorum üzerinden serin boğazın Dudağımda dudağın niyetine bir sigara dumanı yükseldikçe öptüğün yer buz tutuyor Yanağım üşüyor sevgilim... Bu geceyıldızlara bakıp düşlerine bir yol çiziyorum Venüs’ün yanından geçip Kutup yıldızını senin gecene yol göstersin diye Yakamozun yanına sürüyorum
Özlemek ne kadar aciz bir kelime Ben doğum ile ölüm arasında saçlarını tavaf ediyorum.
Başka bir din bizim aşkımız Kurallar senin teninin dilinden iniyor vahiy gibi Cennet senin bakışlarının izlediği ufuk çizgisinde Benim endamım kadar yer tutuyor Güneş battıkça ben büyüyor seni kaplıyorum.
Sen gümüş rengi bir yağmurun gökyüzünden süzülmesi sonucu Karamsar bir uykunun koynunda geldin bana Çok uzun değil Birkaç kelimenin bir araya getirdiği sessiz cümlelerin kahramanıydın sen.
İpeksi bir aşk hikâyesi bizimki Pürüzsüz anılar saklı derinlerde Kuytusuna inildikçe gizin Ortaya çıkıyor paylaşılanlar O yüzden kıyısında kalalım gecenin..
Yas kokuyor saatler Yelkovan akrebin üstünden geçmek bilmiyor Zaman su gibi akmak yerine bir taş olup omuzlarıma biniyor Susuyorum Bak cümleler bile bana mecazi birkaç oyun oynuyor.
Mevsim bahar oldu Gözlerimin üzerine beyaz bir kar Güneşi gördükçe sel oluyor yaşlar Buzları çözülüyor bakışların
Sevgilim ; Bir şair ölürken Mumlar yas tutar Bir tenhada bin aydınlık umudu Mısralar sessizliğin tınısı eşliğinde ağlar
Sen geçeli ömrümden çok olmadı aslında Ya bir yağmur önceydi Ya da bir kırağı Son gecemiz aklımda yer tutmuş Gözlerimi kapadığımda Son dansımız başlıyor yıldızlara inat Ve sen parlıyorsun yanağından düşen bir gözyaşı damlası gibi Ve gözlerimi açtığımda çoktan gitmiş oluyorsun
Gölgelerin oyunu bu sanki Her alacakaranlıkta sen geliyorsun yanıma Sonra ilk ışıkla bir sis bulutu gibi dağılıyorsun kapının hemen yanında Üstün hazır Ayakkabılarını geçirmişsin narin ayaklarına Sonra gidiyorsun işte...
Sen hiç gitmedin desem sana Ne zaman ağlasam Ne zamangülsem Yanımdasın desem Komik mi kaçar Tamam gülme Dayanamam o derin yüreğinden düşmeye
Son cümlelerin güvencesi altında En kısa cümlelerim olsun sana söylediğim Ne başını ağrıtsın Ne de gözlerine çiy yağdırsın
Mutluluk tıpkı kokun gibi terk etti beni Bazen yolda yanımdan geçen bir kadında buluyorum seni Ama nedense ten farklı Mühürlenmişiz bi kere Dokununca alev alıyor sevaplar Ve günahlarım aklıma geliyor Senden sonra...
Gidiyorsun sevgilim Ama benden gidemeden ayağın tökezliyor Anılar ayaklarına kapanmış Çiğniyorsun Şu endamı bir adımda yıkıyorsun
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İpeksi Bir Aşk Hikâyesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İpeksi Bir Aşk Hikâyesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Geçiyorum üzerinden serin boğazın Dudağımda dudağın niyetine bir sigara dumanı yükseldikçe öptüğün yer buz tutuyor Yanağım üşüyor sevgilim... Bu gece yıldızlara bakıp düşlerine bir yol çiziyorum Venüs’ün yanından geçip Kutup yıldızını senin gecene yol göstersin diye Yakamozun yanına sürüyorum
Özlemek ne kadar aciz bir kelime Ben doğum ile ölüm arasında saçlarını tavaf ediyorum.
buraya kadarı şiirdi ,gerisi arabesk bir türk filmi gibi dramla komedinin çakışmasını andırıyor. duygusal anlatımı ön planda olan( ki seçiminde bu şekilde olduğunu düşünüyorum) satır aralarında farklı betimlemelere rastladığımı da söyleyebilirim..özellikle şiiri uzatmak için yazılan bir bölüm vardı .''Sen hiç gitmedin desem sana ''ve devamı... onu ben görmezden gelmek zorunda kaldım.. gözden kaçan klavye hatalarını da saymıyorum.''Ve gühanlarım aklıma geliyor ''ki gühan diye bir kelime varsa onu da bilmiyorum..bu yüzden klavye hatası olarak nitelendiriyorum...
şiiri okumak için seslendirmeyi de kapattığımı itiraf etmeliyim...belki de burada usta yorumcuların başarılı seslendirmelerinden sonra bu kötü geldi..o da olabilir
sonuçta hataları ve eksikleri olsa da insanların takdirini kazanmayı başarmış bir çalışma olmuş. paylaşım için tşk..
Tabiiki sayfama hoşgeldiniz ve tabiiki eleştirinizi saygıyla okuyup değerlendirdim... Şiir nedir diye sormak istiyorum size ? Anlaşılması zor olan mı yoksa anlatımı sade olan mı ki bakarsanız geçmiş şiirlerime karmaşık anlamlar içeren ve insanı bi labirentte gibi dolaştırtan şiirlerimde olmuştur.. Ama ne mutluki sade bir anlatımla burada olabilmek demekki şiir yazabilmek için insanları bir curcuna içine itmeye gerek yok.. Okumaya gelince herkes bir Yusuf Hayaloğlu ya da Yılmaz Erdoğan olamaz...Ki zatende media playerda dinlemek istemeyenler için durdur butonu da var bakın siz kullanmışsınız onu bu da bi güzellik.. bence bu tür tebrik mesajı altında farklı kinayaler besleyen eleştirileri kabul etmemek gerekir..
Klavye hatasında gelince tabiiki kabul ediyor ve teşekkür ediyorum ama bu tür şeyler özel mesajla yazılır en azından ben öyle gördüm.. evet Sayenizde saygıdeğer kurula teşekkür ediyorum bu seferlik bu şiir kurdalesini aldı ne mutlu bana... size gelince Sevgili Aspendos adınız gibi dolu olmanızı beklerdim böyle bir eleştiriyi sizin gibi yazan birine yakıştıramadım... ama saygı duyuyor muyum evet çünkü zevkler ve renkler tartışılmaz... saygılar..
İpeksi bir aşk hikâyesi bizimki Pürüzsüz anılar saklı derinlerde Kuytusuna inildikçe gizin Ortaya çıkıyor paylaşılanlar O yüzden kıyısında kalalım gecenin..
mukemmel yazılıs harıka bır ses vermıssınız şiirinize selam ve saygılar
bu harika siir icin tesekkür ediyorum, sectiklerime ekledim... ask var... hüzün var... hasret var... daha ne isterki insan = dizeler dolusu harika VAR...
"Başka bir din bizim aşkımız Kurallar senin teninin dilinden iniyor vahiy gibi Cennet senin bakışlarının izlediği ufuk çizgisinde" overdoz, bir sancı düştü geceye, içine düştü bütün karadelikler bir yalnızlıktan kalabalığa döküldü satırlar, saatler yorgun...
Ne güzeldir ki sevdik bir yüz çıkagelir karanlıktan bir anda sayfa daha bir anlamlı hale gelir benim için sen geleceksen hep mirim ben yazarım yeterki seni çeksin bir soluk gibi içine şiirim...
yorum yazdığım anda şiiri 55 kişi okumuş ve sadece 2 kişi güzel olduğunu söylemiş. diğer 53 okur şiirde acaba birşey hissetemedi mi diye düşünmeden de edemedim.
tek kişiye hitap edilen özel bir mektup şiir gördüm burada bana şiir adına bir şey verdiğini de söylemem.
ugur böceğinin kanadına takılmış bir kırmızı kurdele vardı güne gelmesinden dolayı kutluyorum sizi
saygılarla...
Hilmi YAZGI tarafından 4/26/2009 12:19:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
şiirin içeriği ve duygusuna sözüm olmadı zaten ama nesir tarafı ağır basan bir mektup şiire çok yakındı dizeler modern sertbest şiirin özelliklerini göremedim sevgili şair.
elbette yürek sesinize ve duygularınıza saygımız var her daim... gitmeler şiirselliği biraz buruklaştırmış diyelim.
güzel yorumunuz için teşekkürler.. gitmeler hep aynı değil midir ? giden bir insan gitmemiş midir üstad ? ben bütün gidenlere yazdım çünkü gidenler "giden" ünvanını almak için anı yollardan geçmek zorundadır...
Dudağımda dudağın niyetine bir sigara
dumanı yükseldikçe öptüğün yer buz tutuyor
Yanağım üşüyor sevgilim...
Bu gece yıldızlara bakıp düşlerine bir yol çiziyorum
Venüs’ün yanından geçip
Kutup yıldızını senin gecene yol göstersin diye
Yakamozun yanına sürüyorum
Özlemek ne kadar aciz bir kelime
Ben doğum ile ölüm arasında saçlarını tavaf ediyorum.
buraya kadarı şiirdi ,gerisi arabesk bir türk filmi gibi dramla komedinin çakışmasını andırıyor.
duygusal anlatımı ön planda olan( ki seçiminde bu şekilde olduğunu düşünüyorum) satır aralarında farklı betimlemelere rastladığımı da söyleyebilirim..özellikle şiiri uzatmak için yazılan bir bölüm vardı .''Sen hiç gitmedin desem sana ''ve devamı...
onu ben görmezden gelmek zorunda kaldım..
gözden kaçan klavye hatalarını da saymıyorum.''Ve gühanlarım aklıma geliyor ''ki gühan diye bir kelime varsa onu da bilmiyorum..bu yüzden klavye hatası olarak nitelendiriyorum...
şiiri okumak için seslendirmeyi de kapattığımı itiraf etmeliyim...belki de burada usta yorumcuların başarılı seslendirmelerinden sonra bu kötü geldi..o da olabilir
sonuçta hataları ve eksikleri olsa da insanların takdirini kazanmayı başarmış bir çalışma olmuş.
paylaşım için tşk..
saygılar