Güzel Yürekli bir şair şiirime kan vermiş , can vermiş
ne güzel gururdur ve ne de güzel süpriz...
Teşekkür ederim İhsan Abim...
Kaç gün Kaç saat Kaç dakika oldu eseli hayatımdan Kurduğun cümlelere hasret sessiz okuyuşlarım Çehrende bıraktığım buse üşümüş Gururun dizleri dibinde küsmüş bana inanmışlığın Silinmiş endamım gözlerinden Çerçevesi boş Resmi yanık bu yasak aşkın�
Suskun bir gidişe Ve ardından sürüklediğin anılara inat Bize bahşedilen kısa günleri saçarak dört bir yanına şehrin Satırbaşlarını okumadan İki kişilik bir yüreği Kaldırımlara Ve tenha kayalıklara salmışsın Sonlandırmışsın cümlelerimizi�
Hâlbuki Gözlerim bakışlarına sindiğinde Can vermişti tanımladığım elemler Saçlarında kıvrılmıştım huzurun koynuna Ve kaçamak buselere sığdırmıştım cevaplarımızı�
Bıraktığın izleri dağlayarak Hiç yaşanmamışçasına Seni hiç tanımamış gibi nefsim Ve bana kapılmamış gibi gençliğin Adım al yarının şafağından öteye Uzaklaştıkça sesimden Bedeninde yer eden gölgemi serpiştir sılaya Vuslatın gözlerini avuçlarınla karart Yalnızlığımla sök tebessümü yüzümdeki Tüm gülüşlerim Umutlarım Sana biriksin çaresizliğim üzerinden Tıpkı yeni doğmuş bir bebek gibi Duygulardan ve acılardan yoksun kalsın kendimi bilmişliğim�
Kaç hadi Beni düşlerine salarak Kendini bana saklayarak Gecenin derinliğinde Kısık sesi ile sevdayı Keskin bir cam kırığının kenarında Kan revan içinde bırak
Kaç hadi Özgürsün Zorunda değilsin ayrılığın prangasını vurmaya boynuna Adımların tökezlemek zorunda değil artık bana koşarken Can verirken özlemlerin uzunluğuna Canını al duru dakikalarımın duyarsızca Adımı an unutmuşçasına Adını al ezberimden Bildiğim bütün gerçekleri ayır aklın arapsaçı kıyılarından�
Saruhan Osmanoğlu S.c
"bakışların kadar elde edilmez gözlerin kadar özgürsün..."
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Özgürsün Aşk... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Özgürsün Aşk... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yazan yüreğine sevgiler abim. Dilim döndüğünce ses olmaya çalıştım. Zaten benim dilim dönmese de şiirin dili yeterince dönüyor. Okutuyor kendini. Başarıların daim olsun...
Bıraktığın izleri dağlayarak Hiç yaşanmamışçasına Seni hiç tanımamış gibi nefsim Ve bana kapılmamış gibi gençliğin Adım al yarının şafağından öteye Uzaklaştıkça sesimden Bedeninde yer eden gölgemi serpiştir sılaya Vuslatın gözlerini avuçlarınla karart Yalnızlığımla sök tebessümü yüzümdeki Tüm gülüşlerim Umutlarım Sana biriksin çaresizliğim üzerinden Tıpkı yeni doğmuş bir bebek gibi Duygulardan ve acılardan yoksun kalsın kendimi bilmişliğim…
Muhteşem. Bugün okuduğum en güzel şiir. Kutluyorum yürekten . Saygı ile.
Garip bir ifadem olacak sanırım. Hani denir ya günün anlam önemine ait..
Öyle bir şiir. Günümün şiiri , belki de ömrümün rengi. “Garip” değil mi her şey beklenir.
Başlık “özgürsün aşk”..
Ne yorum gerektirir ne söz ister. Yeterim kendime der.
Ve şiirin can damarı, şah’ı ;
“Kurduğun cümlelere hasret sessiz okuyuşlarım”
sessiz kelimesi sır, kilide anahtar burada. Kilit de hasret. Hasrete sebep de o işte. Başarılı bir kalem diyorum da yetmiyor ne edeyim…
“Bize bahşedilen kısa günleri saçarak dört bir yanına şehrin Satırbaşlarını okumadan İki kişilik bir yüreği Kaldırımlara Ve tenha kayalıklara salmışsın”
bunun sıfatı yok. Bu dediğim yaşanan değil. Ya da burada dizelerin alnlatmaya çalıştıkları da değil. Başka bir şey (?)…
“Hâlbuki Gözlerim bakışlarına sindiğinde Can vermişti tanımladığım elemler Saçlarında kıvrılmıştım huzurun koynuna Ve kaçamak buselere sığdırmıştım cevaplarımızı…”
Neden’e neden olabilen bölüm işte burası. Şiire can veren kalbin yaralaşmaya başlamasının doğumu işte burada oldu. Ah’lar vah’lar neyler kahra …Ve bölümün bel kemiği “ huzur” kelimesi. Öyle olmasa anlam olmazdı. Olurdu elbette o kadar harf boşuna mı ?
-elbette ki anlam olur olmasına da derinliği hak getire.
“Bağrı yanmıştı gecenin
ve o geceler hiç sönmeyecekler. Dilek sönmesi taraftarı elbet.
“Duygulardan ve acılardan yoksun kalsın kendimi bilmişliğim…”
Kapılmışlık. Sadece ve her harf sus der bana.
“Keskin bir cam kırığının kenarında “
Kan revan içinde bırak”
Canına minnet..
“Kaç hadi Özgürsün”
Acıtan bir şiirdi yine okuyanı. Ben acıdım en azından. Sebebim de yok. Yaşadım da mı geldim…(?)…
Ki çok yerde susarak gidiyorum herkes cesur da buralarda ben değilim (bugün). Zamana ilaç denilir ya inanırım sonuna değin. Geçer..Bu şiiri de unuturum inşallah…
Kelimeler tek seferde mi böyle demli dökülüyorlar sayfalara bu kalemden bilemiyorum ama çok başarılı en azından başarının adına yakışacak kadar başarılı olmaya yakın zamanlarında. Anlam bütünlüğünü sağlamak hem de tersten düze. Sonundan başa yaşamak. Ne güzel olurdu hayat da böyle olsaydı kimse hata yapmazdı acaba buradaki hatasızlığı da oraya mı bağlamak gerekir. Her daim azmi olsun kalemin.
Elbette her okur kendine göre okur kendine göre konuşur bilmiyorsa ya da öyle değil de konuşmaya hakikaten cesaret gerekir buralarda. Ben de cesur olmaya doğru büyük gayretle ilerliyorum. İlk cümlelerime istinaden bakılırsa son dediğim anlaşılır.
aşk iki kişinin yazdığı bir hikaye hikayelerde bir iyi bir kötü var genelde aşkta ise çoğu kez ihanet eden şartlardır... kahramanlar yenilmezliğini yitirir kaf dağından beklenen anka gelmez aşka kimse acımaz aslında çünkü kendi zalım aşkın yakar ezer geçer...
böyle şiirlerin çok okunmasını isterdim hem yazılımı hem kurgusu ile örnek olurdu insanlara yorumları az olur tıklama sayısı da öyle ama bunlar hiç önemli değil temiz okunsun,anlaşılsın on kişi okusun yeter...
seni yakından tanımış biri olarak biliyorum ki çok doğru işler yapıyorsun aşk meşk hayatımızın bir parçası ama birde duruşu olmalı şairin işte bunu sende görmek çok sevindirici... seni izlemeye ve okumaya devam genç şairim... sevgilerimle...
Tam yatmaya gidiyordumya içime doğdu ve sayfana baktım ki yeni bir güzellikle karşılaştım. _______ "bakışların kadar elde edilmez gözlerin kadar özgürsün..." _________________ "resmi yanık bu yasak aşkın" >>> bütün yasak aşklara tercüman olmuşsun sanki/bence.
Çünkü bütün sevdalarda : Aynı acı, buruk bir hasret ve gözyaşı eşliğinde kurulan hayaller ve ömür boyu bitmeyen beklemeler.
Emeğine teşekkür ediyorum, yüreğine sabır diliyorum,,, ayrıca yorum da harika olmuş her zamanki gibi, tebrikler.
yazan kaleme
yansıtan dile
sağlıcakla kalınız