Doğum günümde ölmek isterdim anne, Bir cemre gibi düşmek geleceğe
Kalemin kağıda yazması gibi sevmek isterdim Yağmur damlalarını biriktirmek isterdim avuçlarımda Her biri gözyaşı gibi düşmesin diye toprağıma.
Düşünmek isterdim sevmek ne demek diye… Bir tiyatro sahnesinde izlemek isterdim hayatımı perde perde… Ve her seferinde gülmek isterdim çaresizliğime…
Tebessüm olmalıydım ağlayan bir bebeğin gözlerinde Ve bilmeliydim hayat ile yaşam arasındaki ince fark nedir diye?
Anlatabilmeliydim derdimi ve söz olmalıydım söylenemeyen cümlelere… Hasret olmalıydım bir anne ile yavrusu arasında Uzaklaştıkça perçinlenen sevgi olmalıydım aslında
Bir kaldırım mühendisi olmak isterdim anne Okuyup saçlarımı ağartmak yerine Hayatı anlamak isterdim öylesine…
Mücadelesi olmalıydım ekmek parasında sıkıntılı bir babanın Bu sayede üzmezdim her şeyi isteyip seni de
Susmak isterdim konuştuğum bütün anlarda Böylece cümlelerin cam incesi keskinliği Ayırmazdı ortadan ikiye sevgimizi Bölücü olmak istemezdim anne
Bir masal gibi deneyimlerinden şarap yapmak Kana kana içmek isterdim delice…
Zaman geçiyor Ardımda çamurlu ayak izleri Gücüm olsa da temizlesem kadife düşüncelerini
Sevebilsem keşke Bu sayede yüreğin boş odalarını doldurabilsem Toz pembe bir renk dolup taşsa Gözlerimden ellerine…
Karanlığı sevmezdim bilirsin Hep bir günah çıkıp boynuma sarılacak diye korktum Halbuki boynumuza sarılan kendi gölgemdi Dedikleri gibi Kendi gölgemizden korktuk
Hiç büyük çılgınlıklarım olmadı benim Bir sıkımlık bedenimin içinde fırtınalar yarattım Kendi senaryolarımda kendi sonumu yazdım.
Sonunda ;
Düşmeyi de öğrendik Kalkmayı da kimseye isyan etmeden Biz fiyakası yüksek olup Kişiliği beş para etmeyenlere inandık Ücra bir köşesinde ömrün Saçlarımızı yolarak Ağzımızda oynatarak kelimeleri Sövdük Sövüldük Kısacası istenildiği gibi yaşadık..
Gidiyorum ben Anne Arkamda bırakarak bütün anıları Ve doldurarak şarap kırmızısı acıları yüreğime Adım adım sessizce akıyorum yaşanılanların içinden Altımda okyanusları dize getirerek Geçiyorum nefesinden ömrün Sillesini vurarak mevsimlere ihanetin Susuyorum Başka semalara koşuyorum..
Ben bugün doğdum anne Alnında birkaç damla ter izi bırakarak Geçtim ruhundan gerçekliğe Ve bugün ölüyorum anne
Seni yalnız bırakmak istemezdim Ama ölüm böyle bir şey işte. Elimde olsa Öldüğüm gün tekrar doğmak isterdim anne…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Doğum günümde ölmek isterdim anne şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Doğum günümde ölmek isterdim anne şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşmeyi de öğrendik Kalkmayı da kimseye isyan etmeden Biz fiyakası yüksek olup Kişiliği beş para etmeyenlere inandık Ücra bir köşesinde ömrün Saçlarımızı yolarak Ağzımızda oynatarak kelimeleri Sövdük Sövüldük Kısacası istenildiği gibi yaşadık.. Sanırım yaşamla ölüm arasının ana fikri yukardaki dizeler. Kimse bize doğmak isteyip istemediğimizi, ölmek isteyip istemediğimizi sormaz. Nasıl yaşamak istediğimizi de sormazlar. Sadece bize biçilen hayatı, ne kalitede yaşayacağımıza biz karar verebiliriz, ona da zekamız uygunsa. Ben de doğum gününüzü kutluyorum. Doğmak ve nefes almak yinede güzel, nefesiniz uzun olsun. Selamlar.
doğum günün kutlu olsun...keşeke birgün öncesinden haberimiz olsaydı..çalar çığırır iki horon oynardık...))))) "avuçlarında yağmur biriktirmek" koşulsuzca sevmektir insanlığı birazda ve gülümsemektir acılarına sevinçlerine hayatın geldikleri gibi gidebilen hüzünler olsun...
seni cerrahpaşada tanımış olmak da benim kazancım. suskunluğumuzun altında saklı sımsıcak bir dünya sıcak şiirler ve yaşanası günler.... her şey gelecekte olsun ama güzel olsun... kutlu olsun iyiki doğmuşsunuz sevgiler yüreğinize....
Ben bugün doğdum anne Alnında birkaç damla ter izi bırakarak Geçtim ruhundan gerçekliğe Ve bugün ölüyorum anne
Seni yalnız bırakmak istemezdim Ama ölüm böyle bir şey işte. Elimde olsa Öldüğüm gün tekrar doğmak isterdim anne…
dogum gününüz kutlu olsun daha nice saglikli mutlu yilara sevdiklerinizle birlikte,,,,,, ölüm kacinilmaz son hayatin gercegi dogmak ,,, ölmek,,,,, herseyin hayirlisindan versin RABBIM..... cok güzel islenmis icerigi mukemmel ,,,, kaleminiz daim olsun ...... saygilar,,,,,,
... şimdi iki irin damlası kendini siyah sanıyor oysa ne kara/lar görmüştür hayat yeşili murat sanana kadar her ayna kırılır mı tam ortasından ve hangisinde kalır ar/sız sızı kendine geçerken kıyak pardon ya unuttuk...her doğum bir sonrakine ayak şimdi söz büyür denizin mahreminde dalga kendine isyan kendine yan ne gemiler geçer her ölümde kendini göm hiç olmazsa birinde beden doğar ama ruh ölür der bir bilge bilmez ki...konuşmaz ölünün ardından hiç kimse...
Düşmeyi de öğrendik
Kalkmayı da kimseye isyan etmeden
Biz fiyakası yüksek olup
Kişiliği beş para etmeyenlere inandık
Ücra bir köşesinde ömrün
Saçlarımızı yolarak
Ağzımızda oynatarak kelimeleri
Sövdük
Sövüldük
Kısacası istenildiği gibi yaşadık..
Sanırım yaşamla ölüm arasının ana fikri yukardaki dizeler. Kimse bize doğmak isteyip istemediğimizi, ölmek isteyip istemediğimizi sormaz. Nasıl yaşamak istediğimizi de sormazlar. Sadece bize biçilen hayatı, ne kalitede yaşayacağımıza biz karar verebiliriz, ona da zekamız uygunsa.
Ben de doğum gününüzü kutluyorum. Doğmak ve nefes almak yinede güzel, nefesiniz uzun olsun.
Selamlar.