açın efendiler ! ölüm kuyularını açın çıkarıp asite karışmış mazlum kemiklerini asfalt yollara saçın örtüp üstünü faili bariz cinayetleri sınır kapılarından kaçın ve koparıp boğazından fukaranın ekmeğini mutluluk uykularına yatın
bugün öğünümüz öfke! soframızda alman piçi panzerler toprağı peşkeş çeken üç beş tayfa siyonist bozuntusu ajanlar ve ekmek arası bir coğrafya çalın efendiler çalın!
hadi susturun kardeşlik türkülerini yerine acıdan beslenen ağıtlar yakın ölümün nabzına vesvese sokup şeytanın avukatlığını yapın çoğaltıp kan ve barut taşıyan öyküleri dağları taşları ateşe verin yakın efendiler yakın!
kırın efendiler! kemik tutmamış çocuk kolları kırın düşman belleyip şefkate muhtaç zihinleri gözlerimizin önünde bileklerinden ayırın durmadan kanatıp kabuk bağlamayan yaraları ne mutlu masallarıyla bağırın!
bugün öğünüm acı! toprağımda beden bekleyen mezarlar ve tetik yemiş kefen arayan bedenler bedeli ağır bir zevalle sayfalara linçle geçecek bir tarih yazarlar basıp akordu bozuk sazların teline kan akıttıkça azarlar yazın efendiler yazın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ekmek Arası Coğrafya şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ekmek Arası Coğrafya şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
iyi niyetle yazılmış her yoruma amennna... lakin kandıralacak şair değil ... aynalarda görülen yüzdür..
emdim gözyaşlarını yetim bırakılan çocukların... hangi kuyu açılsa yusufumu beklersiniz.. coğrafya yusuf doldu.. şerefsizliğin kamçıları hala asfalt renginde...
acı mı? baba sevgisinden mahrumiyeti anlaya bilirmisiniz...?
bugün öğünüm acı! toprağımda beden bekleyen mezarlar ve tetik yemiş kefen arayan bedenler bedeli ağır bir zevalle sayfalara linçle geçecek bir tarih yazarlar basıp akordu bozuk sazların teline kan akıttıkça azarlar yazın efendiler yazın!
aşkı, aşksızlığı ve yalnızlığını bir ülkenin..okunası şiirler senin kaleminden ama en çok ta yüreğinden..bu çelişkiler ülkesinde yazılacak daha çokkk şiir var Faik dostum..ölüme ve yalnızlığa bu kadar kıyı yaşayan..ve su misali şiirler yerini bulan..
bugün öğünüm acı! toprağımda beden bekleyen mezarlar ve tetik yemiş kefen arayan bedenler bedeli ağır bir zevalle sayfalara linçle geçecek bir tarih yazarlar basıp akordu bozuk sazların teline kan akıttıkça azarlar yazın efendiler yazın! .... Yazsınlar dost yazsınlar ama doğruları gerçekleri.Gün geçmiyorki değişik bir haber çıkmasın. Yinede sonuç gözükmüyor. Netice ne olacak belli değil. Her zamanki gibi bunlarda unutulup gidecek. Vurdumduymaz olduk sanki, bu da birilerinin işine geliyor. Tebrikler. Selam ve saygılarımla.
şairin avazı bu coğrafyaya baharın muştusu gibi.. bu toprakları kan la değil erkek şairlerin şiirleriyle suladığımız gün.. her gün bahar,her yer istanbul olacak..
ne zaman böyle bir şiir okusam (ki kolay kolay yazılmaz pek, yürek ister...sendeki gibi)
aklıma hep ''sevcan'' gelir..bilir misin? eminim biliyorsun
coğrafyasında panzer-tank sesleri eksik olmayan ve çatışmalarda sıkılan mermiler evinin içine kadar düşen sen sen bilmeyeceksin de en iyi kim bilecek adamım
"Armutlu'nun karakolmuş okulları Bahçesinde bir panzer yatarmış Panzerin gölgesinde büyürmüş çocuklar Panzer çocuğun topunu çalmış Çocuk koşmuş topunu almaya Panzer yürümüş çocuk yedi yaşında kalmış"
bari sen böyle şiirlerden uzak kalma
-barış kim bilir hangi kayanın altında zulaya yatmıştı yağmurlar yas tutarken kavim- kardeş kavgasına-
duyarlı yüreğine teşekkürler sevgili keke'm
selam ve saygımla
Cömert Yılmaz tarafından 4/4/2009 9:09:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
sıkı takipettiğim bir kalemsin aslında...ama geç kalmışım ve ilk defa üzüldüm geçkalmışlığıma... sanki birşeyler çok hızlı gelişmiş ve kaçmış gibi geldi bana... bu çalışmada sıkı bir okuyucun olarak süpriz oldu açıkcası..
bu kadar hızla değişen bir duygu fırtınası...ya da nasıl diyelim ...!!! bunların hepsini bünyede barındırma... sen/memleket/sevda...sanırım biri olmazsa ayakta dengesi bozulur sacayağının...))
şiire gelince.o bir yara...o bir dava...davaya haklı isyan...ve öfke...az bile demiş şair, az bile...
bir Attila İlhan göndermesi yapsam çok sevdiğim..tarzımın dışında kaldı ama..konuşursam yüksek sesli olmasından endişe duyduğum içn bu seçim...:)))
"Ne kadar korkmuştuk elimizden tutmadılar Doğrudur kendi içimizde daraldığımız Kim neyi savundu bilinmez nereye kadar Biz yani erdoğan ayşenur ali ve ahmet Başka bir yalnızlıkta boğulduk / havasızlıktan Sanki bir tesbih koptu tane tane savrulduk Köy köy bucak bucak memleket memleket Ne solculuğumuz solculuktu ne sağcılığımız Karanlık bir kapı ölüp üstümüze kapandılar Kimse bizi sevmedi / ağır kan kaybıyız "
sevgimle Aspendos...kana kana şiir içtim bu biçimsiz coğrafyada..
terslemiş şair bir yerleri hatta coğrafyanın içinde bulduğu memleket köşesinden ortadoğuya uzanan elleri ve öfkeyi basmış hemde o biçim..............................saygılar tebrikler çok güzeldi
ve satın toprakları varsın uğrunda ölen evlatlarımızın acısınla kalallım varsın acılar içimizde tıkılı kalsın varsın alkışlarla uğurlayalımmmm susun efendiler susun, sakın konuşmayın....
kalemini hep keyifle okuyorum, anlayamanlara manidar dizelerdi...şiirle kal,maviler yüreğine...
çok marjinal bir açıyla duygularımı dökmek istiyorum şiire yıl 1973 yabancı dilim fransızca ve şayet iyi öğrenirsem iki adam olacağım diye önem verdiğim zamanlar. Fransızca öğretmenimle sohbet ediyorum derste arkadaşlarım kıskanıyor Amacım öğretmeni de sollamak istanbul sahaflar çarşısına gidip fransızca ders kitabı buluyorum amacım teknik ve bilimsel terimleri de öğrenmek bir fizik kitabı alıp geliyorum Tekirdağ'a 1973 yılında okuduğumuz fizik kitabının fransızcası ama hayret kitabın tarihi 1936 yani biz bir fransız öğrencisinden 40 yıl sonra okuyoruz ayni bilgileri üstelik hepsi çürütüldükten sonra
Sevgili kardeşim gecekondu bir ülkeyiz biz herşey derme çatma doğrular araştırıksak bulunabilir akıllar takma fikirler çakma
ağzına sağlık coğrafya ekmek arası tarih döner
tüm bilgiler çürütülmüş ve kokuşmuş aperatif artıklar
Bu sadece 360 dereceden bir derecenin açılımıydı şiir için daha 159 bakış açısı doğdu içimde ama ne luzum var bu kadar söze nereden bakarsan bak yanlışları görüyor insan
Çok sevgimle ellerine sağlık kutluyorum candan ve katılıyorum
hadi susturun kardeşlik türkülerini yerine acıdan beslenen ağıtlar yakın ölümün nabzına vesvese sokup şeytanın avukatlığını yapın çoğaltıp kan ve barut taşıyan öyküleri dağları taşları ateşe verin yakın efendiler yakın!
çok güzeldi efendim varol
**vuslatım** tarafından 4/3/2009 6:02:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
bugün öğünümüz öfke! soframızda alman piçi panzerler toprağı peşkeş çeken üç beş tayfa siyonist bozuntusu ajanlar ve ekmek arası bir coğrafya çalın efendiler çalın!
İşte bu sitede olması gereken şiir türü -eksikliği her dem hissedilen-.
Öfkenin eleştirel sesi çok güzeldi Aspendos alkışlıyorum.
Bak ben şairi susturmaya çalışmıyorum, güzel olanı alkışlıyorum.Empati diyorum buna da.Şiirin hakkını teslim etmek lazım eleştirilen kim olursa olsun.Ucu kime dokunursa dokunsun.Aleme meydan okusa da şiirsel bakmak lazım meseleye.
Yanlış yanlıştır görmeyenlere göstermek lazım.Anlatmak lazım . Şairin görevidir gördüğü yanlışları şiiriyle anlatmak.
Güzel şiir
saygılar
nihan-name tarafından 4/3/2009 3:50:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
bugün öğünüm acı! toprağımda beden bekleyen mezarlar ve tetik yemiş kefen arayan bedenler bedeli ağır bir zevalle sayfalara linçle geçecek bir tarih yazarlar basıp akordu bozuk sazların teline kan akıttıkça azarlar yazın efendiler yazın!
O cumaertesi annelerinin çektiği acıları anımsıyorum ekranlardan izlediğim kadarıyla, sanki bütün suç onların gibiydi o günlrde. Nasıl oyunlar dönüyor ülkemde, aşk olsun anlayana.
Çok güzeldi...Yürekten tebrik eder, Sevgiler, saygılar sunarım.
kehya tarafından 4/3/2009 3:41:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
lakin kandıralacak şair değil ... aynalarda görülen yüzdür..
emdim gözyaşlarını yetim bırakılan çocukların...
hangi kuyu açılsa yusufumu beklersiniz..
coğrafya yusuf doldu..
şerefsizliğin kamçıları hala asfalt renginde...
acı mı?
baba sevgisinden mahrumiyeti anlaya bilirmisiniz...?