Önce sırtını sıvazladı güneş günün beyazbulutları araladı gözlerinden seyre daldı yeryüzünü...
karınca ordusu insanın zahmetsiz ekmek parasına zevk pahasına yarışlarını gördü sövdü söndü...
sonra! dikine dikine yolladı ışıklarını lâkin anlayan yoktu o sıcaklığı...
... kırık camlardan yansıyordu yüzleri dilleri pervasız aşkın pencereleri kör sevginin kapıları sağırdı tütmüyordu bacalardan insan ruhları eskileri satıp yenilerini öylesi rahat alıyorlardı!
gün gün azar azar çocukluğumuz eziliyordu sokaklarda renkli balonlar solarken gençliğimiz kopuk uçurtmalarda adamın evinde ateşler sönerken alçak kaldırımlarda bir kadının hayatı ucuzluyordu parfüm ve ter kokusunda...
... vapurlar çakı çakmak satarken insanlar dolup dolup boşalıyordu düdük seslerine karışan saatlerde şehir kendini yağmalayıp kendinden geçiyordu Asya’dan Avrupa’ya...
ve hiç bir günah kimseye ait değildi saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi teninde kırışan arzuları da sahiplenmediler oysa ne kurlar yapıldı hayata roman sayfalarını aralayıp ne öyküler saklandı içimize her şiir yüreğimizde serinlerken güneş eski güneş değildi şehirler yağmurken...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
şehirler yağmurken... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
şehirler yağmurken... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ve hiç bir günah kimseye ait değildi saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi teninde kırışan arzuları da sahiplenmediler oysa ne kurlar yapıldı hayata roman sayfalarını aralayıp ne öyküler saklandı içimize her şiir yüreğimizde serinlerken güneş eski güneş değildi şehirler yağmurken... sevgilerimle
"ve hiç bir günah kimseye ait değildi saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi teninde kırışan arzuları da sahiplenmediler oysa ne kurlar yapıldı hayata roman sayfalarını aralayıp ne öyküler saklandı içimize her şiir yüreğimizde serinlerken güneş eski güneş değildi şehirler yağmurken..."
Şehirler mi yağdı yoksa gözlerime kar... Okuduğum şiir muthişti. Gece olunca İstanbul; Asya ve Avrupa yakasında yaşayanlar yer takasına geçer gibi kaynaşırlar.Ve gerçek hayatan nefis bir kesitti Şiir gibi selamlarımla
ve hiç bir günah kimseye ait değildi saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi teninde kırışan arzuları da sahiplenmediler oysa ne kurlar yapıldı hayata roman sayfalarını aralayıp ne öyküler saklandı içimize her şiir yüreğimizde serinlerken güneş eski güneş değildi şehirler yağmurken...
aşkın pencereleri kör sevginin kapıları sağırdı tütmüyordu bacalardan insan ruhları eskileri satıp yenilerini öylesi rahat alıyorlardı!_________________
iki kirpik arası zerafetle süzüülmüş dizeler... çok güzeldi ... kızlarımın sarışın olanı...harikasın...sevgimle.. aşk daim olsun...CG
ve hiç bir günah kimseye ait değildi saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi teninde kırışan arzuları da sahiplenmediler oysa ne kurlar yapıldı hayata roman sayfalarını aralayıp ne öyküler saklandı içimize her şiir yüreğimizde serinlerken güneş eski güneş değildi şehirler yağmurken... TEBRİKLER ÇOK GÜZELDİ
Sadece sahada oynanan ve bir topunun etrafında koşan 22 kişi değildir aslında futbol. Sadece futbol yıldızları, stadyumu, başkanı, yöneticisi, malzemecisi değildir aslında Beşiktaş. Futbol oynanan yerde Beşiktaş sevdasını yaşamaktır Siyah Beyaz. Futbol sahada oynanmaz, asıl tribündekilerin yüreğindedir akıp giden oyun, Ve o tribündekilerdir SİYAH BEYAZ.
Tribünde, televizyonda, radyo başında Aldığın nefes, içtiğin sigara, bölüştüğün ekmek Bir gitmeyenlerin Yan yana tesadüfü değil Bilinçli, omuz omuza durmasıdır SİYAH BEYAZ. Tribünden çakılan çakmakla, radyo başında sigara yakanların tiryakiliğidir, Hiç yüzünü görmesende, ilk görüşte kardeşini anımsatmasıdır, Gol atıldığında sırtında taşıdığın beş kişidir, Acılı anında yanında sessizce bitiveren Düğün dernekte halay başında mendil sallayandır Güç zamanında kimseden habersiz sana arka çıkan Ellerin buz tutmuşken sana uzanan sıcak bir eldir SİYAH BEYAZ.
Bir fikirde, bin kıvılcımdır Bir kavgada,bin yumruktur Bir isyanda, bin asidir. Bir kişide, bin yürektir SİYAH BEYAZ.
SİYAH BEYAZ desturdur. SİYAH BEYAZ mertliktir. SİYAH BEYAZ akıldır. SİYAH BEYAZ umuttur. SİYAH BEYAZ gelenektir. SİYAH BEYAZ gelecektir. SİYAH BEYAZ BEŞİKTAŞ’TIR.
seni yürekten kutluyorum kanka içindeki fanatikliği görünce içimden bu satırları yazmak geldi hoşgeldin alemin KRALİÇESİ İNADINA SİYAH İNADINA BEYAZ UL..........
kankamla aramızı kimse bozamaz ben onun ağzından çıkan her kelimeyiz siyah beyaz görüyorum bizim için hayatın anlamı siyah beyaz çünkü bizim kanka söylemiş ben hanımla damatlık gelinlik yerine asil BEŞİKTAŞ forması giydik diyeceksinki delilik evet delilik bizde söylüyoruz zaten biz arızayız neslinin şiirinde nerde siyah beyaz var dersen ben o şiiri okurken sanki beşiktaş vapur iskelesindeydim inönü stadındaydım balık pazarındaydım ATAMIN sarayındaydım ister istemezde siyah beyaz hayallere daldırdı beni nesli haaa bu arada hiç bir zaman dostlar arasında kırgınlık kırılganlık olmaz zaten iki can alıcı söz yeter iyiki varsın kanka siyah beyaz günler dilerim
Sevgili Yürekten, öyle yürektensin ki çok sağol beğenin için, şiirimi sevindirdin bilesin... Yüreğine yürekten sevgilerim gelsin. Anlayışın içinde sağol, kankam düğününde bile Beşiktaş forması giymiş insan:))
Bir arada GS li bir kare asarım senin için:)))))))))
Sevgili Kanka, siyah beyaz tutkunluğun kareden oldu ama fotoğraf sevgin ön plana çıkmış burada:)
Sevgili Yürekten sende haklısın, Kankam fanatik Beşiktaş'lıdır, nerde siyah beyaz görse böyle oluyor:) Her iki yürekte alınmasın. Sevgilerle kalın... Birbirimizi anlayalım derim:))
ve kırmızıya çalan o tarihi binaların arasından geçen sevdalı ayaklarımız... nefesimizle ısıtmaya çalıştığımız ellerimizde dağılan yağmurların şehr-i sanatı...
ve şiir...yüzünden akan şehir gibi...öptüğüm gözlerinden dökülen yağmur...
øyle icsel ve basarili bir anlatim ki, bir an kendimi Istanbul'da hissettim. kulaklarim sanki duduk sesleri ile cinladi..
ve...
"saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi"
yasimiz kac olursa olsun, kac yil birakmis olursak olalim ardimizda, ancak yukardaki dize o uzun yillari ve bizi bu kadar kisa øzetleyebilirdi diyorum.
ama birsey daha var ki, o yillarsiz hic olmadik, olamadik, onlarsiz hic yasayamadik sair.
... vapurlar çakı çakmak satarken insanlar dolup dolup boşalıyordu düdük seslerine karışan saatlerde şehir kendini yağmalayıp kendinden geçiyordu Asya’dan Avrupa’ya...
ve hiç bir günah kimseye ait değildi saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi teninde kırışan arzuları da sahiplenmediler oysa ne kurlar yapıldı hayata roman sayfalarını aralayıp ne öyküler saklandı içimize her şiir yüreğimizde serinlerken güneş eski güneş değildi şehirler yağmurken...
neslihan doyumsuz nefis bir şiir okudum şiirsel yüreğinden inan ki ... ÇOK KUTLADIM ... bol sevgimle ...
ve hiç bir günah kimseye ait değildi
saçında beyazlayan yılları kimse sevmedi
teninde kırışan arzuları da sahiplenmediler
oysa ne kurlar yapıldı hayata
roman sayfalarını aralayıp
ne öyküler saklandı içimize
her şiir yüreğimizde serinlerken
güneş eski güneş değildi
şehirler yağmurken...
sevgilerimle