hayat meyhanesinin ücra bir köşesinde gözleri puslu bakışları donuk avuçlarında yer etmiş bir buse tutmaktaydı geçmiş vardı peşinde Sillesini yemekten feleğin pamuk teninde kırışıklıklar yazılıydı yıllanmıştı ama şarap kadar mayhoş olmadı yürürdü sokaklarında tasanın haykırırdı konuşmadan sessizliği buz yanığıydı umutlarını iç çekişlerine gömerdi ağlamaktı düşlerinde huzur gözyaşları uyanikken haramdı
acılı bir kadın vardı bir rüyayın bodrum katında yaşamaktı üşürken bir çiçeği koklamak gibiydi öpüşleri hassas ve yakıcı..
bir kaç hayata yol göstermişti elleriyle o eller yanaklarında iz eden yaşlarıda saklardı. okunması gereken bir kitaptı sayfaları yarım ve yanık. var olandı bilinmeyende kah gülen kah kederlenen eski radyoda çalan melodiye dalarak serzenişte bulunandı. koskoca dünyada yalnızlıktı çırpınmaktı tırnaklarıyla gerekirse hakkını yılandan alandı ufacık yüreğinde koca bir sığınaktı mutfağında sefillerin yavrularını sayılı zeytinle doyurandı.
bir kadın vardı paslı çiviler çakarak devam etti yoluna hüzzamdı hazanda esen rüzgarla savrulan kefeninin üstünde evladının resmiyle yol alandı bir anıydı kızının ve torunlarının pembe hayatlarında
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR KADIN VARDI... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR KADIN VARDI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir kadın vardı paslı çiviler çakarak devam etti yoluna hüzzamdı hazanda esen rüzgarla savrulan kefeninin üstünde evladının resmiyle yol alandı bir anıydı kızının ve torunlarının pembe hayatlarında
Şiir ve resim ne kadar bütünleşmiş...Şair şiirini resmeme mi yazmış, resmin yolu tesadüfen mi bu şiire düşmüş bilinmez ama harika bir buluşma olmuş...Dizeleri resimdeki çizgilerde okudum sanki...Hüzün akıyor dört bir yandan ve bu akışa benzetmelerin oldukça büyük bir katkısı olmuş.
Soluk bir resim...
Bir kadın vardı...
Yakışmadı musallaya...
Mısraları alt üst etsenizde , yerlerini değiştirsenizde her yanı şiir vesselam..Kaleminiz daim ola....
benim anamdı Anamın anası taçsız çınardı sigarasının ucunda dans eden dumanın dağ rengi gözleriyle oynatıcısıydı
o Kadın, Gitti... Gidişinin 5. ci yıldönümü...bugün... O kadın, Gözlerimin göremeyeceği kadar uzağa fakat yüreğimin sevgisini her an hissedebileceğim kadar yakına Gitti...
Hüzün çok ağırdı...özlem ve vafa kokuyordu şiir...
paslı çiviler çakarak devam etti yoluna
hüzzamdı hazanda esen rüzgarla savrulan
kefeninin üstünde evladının resmiyle yol alandı
bir anıydı kızının ve torunlarının pembe hayatlarında
Şiir ve resim ne kadar bütünleşmiş...Şair şiirini resmeme mi yazmış, resmin yolu tesadüfen mi bu şiire düşmüş bilinmez ama harika bir buluşma olmuş...Dizeleri resimdeki çizgilerde okudum sanki...Hüzün akıyor dört bir yandan ve bu akışa benzetmelerin oldukça büyük bir katkısı olmuş.
Soluk bir resim...
Bir kadın vardı...
Yakışmadı musallaya...
Mısraları alt üst etsenizde , yerlerini değiştirsenizde her yanı şiir vesselam..Kaleminiz daim ola....