(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
veda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
veda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
son sözleri düşmüş güzel yürekli şairin şiir kokan kaleminden çığ düşer gibi... sevgim ve saygım öyle çok ki... şiir olarak kalsa veda...olmazmı kyrie?
ferhat gitti... 1200 km var şimdi aramızda. onun bilgisayarından onun yaptıklarını harfiyen yapıyorum bu sitede. ve o gelen kadar yapacağım. şiir onu bıraktı. ben geri vereceğim. sizi anlattı hep. bunu bunu oku şunu düşünme bile... sizi çook seviyordu.. hala çok seviyor ki sorar hep. sizde gidiyorsunuz. ama ben bunu ferhata söylemeyeceğim. daha fazla üzülmesin. onun adınana da üzüldüm..
Bazı isimler vardır,şiire yakışan,şiir deyince o isimlerdir hafızalara kazınan. Tıpkı Kyrie ismi gibi ve şiiirin o isimsiz olamayacı gibi. Vedalar soğuktur hep,ürpertir beni bir Temmuz günü de olsa... Birde şiir adına bunca emek veren ve şiirle bütünleşen bir yüreğin vedası daha da çok üşütür. Bu vedanın kısa süreli olmasını diliyorum. Sebep her ne olursa olsun,bu gitmeyi kabullenemiyorum. Göç mevsimine giden kuşların bir gün yuvaya dönmesini sabırsızla bekleyeceğim. Gün ışıltısıyla birlikte...
Güzel edebi eserlerde olumsuzluklar neden tasvir edilir anlamış değilim. Diyelimi bu şiir gençler arasında şöhret oldu yada şarkı sözleri. Bu yüzden alkola başlayacak ve neticede yıkılacak yuvalar kimsenin umruna değilmi? Değerli şair dostlarım insanlara yanlış yön verecek şeyleri güzel göstermeselerdi keşke.. Bir kez daha anlıyorumki seçicilerde seçicilik yok. pardon belkide varda ben anlayamadım ne hikmetse buda bir seçiclik bir tercihtir elbette herkes kendinimi tercih ediyor yoksa?
cevabınız sorumluluk duygusu taşıyan bir entellektüel sorumluluk taşıyan yapıdan oldukça uzak. Sanki kendisine bayramda yeni elbise alınmış çocukça bir sevinç bir heves hissediyorum anlaşılacak gibi gözükmüyorum iyi günler.
İleride şarkı olması muhtemel bir şiirle alkole başlayacak kişinin kişiliği, yıkılan yuvasının yuvalığı şaibeli değil midir? Ki şair adeta toplumun tabanına dinamit koymakla suçlanır. Edebi eser güzelse seçiciler seçmeyerek nasıl başarılı olabilirler sizce? Saygılarımla...
Sanalda vedanın en kötü tarafı ne biliyor musunuz Kyrie? Mesela siz kalkıp gidiyorsunuz ya? Hiçbirimiz kapıyı tutamıyoruz, "durun" diye bağıramıyoruz; "dinleyin; kalmalısınız, şiir yolculuğundaki evriminizi bizimle paylaşmaya devam etmelisiniz" diyemiyoruz bunu sadece yazabiliyoruz. Mesela siz dinlemiyor ve kapıdan çıkmaya çalışıyorsunuz ya? Size sesimizi duyurmak için bağıramıyoruz en fazla caps lock tuşuna basıyoruz; ki bassak, 72 punto “DURUN, GİTMEYİN (Bu bağırma képs lok'u kızgınlıktan değil sesimizi duyurma çabasındandır bilesiniz)” yazsak manşetten; ne olur? Hiç... Gidersiniz.
Kırıklar kırıklar kırıklar... Şiirlerinizi başka adreslerden okumaya devam edecek şanslı adamlardanım. Hatta eminim kaleminizin bağımlısı herkes, o şanslılardandır. Gidişinize üzülüyorsam eğer, sizi bir başka sahnede izlemenin vereceği o dışardanlık duygusundan; sanki bundan sonra şiirlerinize pencereden bakacakmışım gibi hissetmemden.
Son olarak, siz veda ediyorken, bir izleyiciniz olarak kıçımla ısıttığım koltuğumdan doğrulup sizi ayakta alkışlıyorum. Paylaştığınız her şiir birbirinden güzeldi. Sonsuz teşekkürlerim ve saygılarımla...
Not: Sizli bizli değilim bilesiniz sadece siz benden çoksunuz.
sesli okuyorum gecenin bir saati..sabaha karşı..ve inadına..şiir okuyorum..mükemmel bir geçiş var sesler arasında ve bir solukta su gibi okunuyor..anlamsal bütünlüksağlam ve kopuşta yok..serbest şiirin en büyük iki handikabı vardır estetiği yok eden..ses ve imgelerin anlamı bütünden koparması..Her ikisi de yok bu şiirde..
fakat yaka yaka yüreğini derinden tâ bu yakadan ötekine hem çakarak boydan boya bi selam;
selam bizden olsun aynı denize bakarak yazan kalemlere. saygılarımla
Gidişlere ne demeli,
sizi sevenler bir yerlerde arayıp bulacaktır mutlaka.
Burada okuttuğunuz, yaşattığınız şiirler için kendi adıma ne kadar teşekkür etsem azdır.
Bana çok şiirler bıraktınız.
Hep iyi dileklerim ve dualarımla,
Saygı, sevgi ve dostluğumla.
Şair'im.