karlı bir sapakta önce şiirleri vurdular gök geceye dökerken sulu sepken kuşkuları morbulutlar kırmızı ışıklarda durdu düşünceler tutuklandı ve kaç yıl kaldık o zindanlarda façalandı yüzümüz acının kelepçeleri takıldı bileklerimizde kaldı izleri alnımızdaki küse dair ömür; gümüş tabakalı sükûttu altın dişli gülüştü dudak çukurlarımızda…
suskunluk ölmektir tek kurşunla yasta sözcükler örtülür üstüne lambaların karla kavuştuğu yerde savrulur yeni yıl renkleri rüzgâr ellerimizde yanarken atılan her adım biraz susar biraz boşlukla yürür içindeki hediyesi ayaz bir türküdür sazı kırığından…
kendimizi kaçırdık düş yuvalarından kar beyaz gök kara anlıyoruz ki pamuk tarlasında yetişmiyor sevda çıkmaz sokaklarda kaç yıkık evin bacasıydı nefessiz kalışımız imgeler kirlendi çamurlu yollarda siyahtı hüzün ve ne çok doğurgandı aynası kesik ebesi kayıp dünya…
deli bir at nasıl koşarsa dört nala yelesine taktığı kahırlarla kırılırsa bir ayağı yaşamın atları da vururlar!
nalı eskimiş hayata ne çaksan çıkar soyunun eksik düş kuşkularından s/özü giyinme gerçeğidir zaman.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hayatı da vururlar… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hayatı da vururlar… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
nalı eskimiş hayata ne çaksan çıkar soyunun eksik düş kuşkularından s/özü giyinme gerçeğidir zaman.
Önce hayranlıkla okuduğum bu güzel şiirini yürekten kutluyor ve alkışlıyorum
arkadaşlar neredeyse eksik bir tahlil bırakmamışlar ama şunu söylemek isterim ki Neslihan kardeşim ne zaman sayfana gelsem şiirlerin film kareleri gibi canlı birer yansımasıydı yaşamın çocuk onun içinde salındı büyüdü gezdi sevdalandı acılar tattı hep bir filmin devamı gibiydi kaleminden
ve atları da vururlar derken yaşamın acımasızlığını deneyimleri arasında biriktirmiş olgun bir yürek duruyordu karşımızda
Şiirlerinde hep bir devinim varken anmoni de kaçınılmaz geliyor ardından
Sevgili Neslihan itiraf etmeliyim ki ben sizin sayfanıza birincisi sizin şiirinizi okumak için geliyorum, ikincisi de sevgili Ömer'in o güzel yorumunu okumak için geliyorum ve böylesi güzel bir yorumu okuduktan sonra onun üzerine yorum yapma cesaretini kendimde bulamıyorum malesef ... Gerçekten de sayfandaki zenginlikten kendi adıma öğrenilecek çok şeyler buluyorum ve bundan dolayı da sevgili Ömer'e ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum.. Ve tabii sizin bu güzel ve bir o kadar da anlamlı şiirinizi kutluyorum Neslihan...
Yaşam bir koşuşturmadır ama vurdurmamak lazım ayağı kırılan atı ...
Rica ederim ne demek ''haketmediğim halde'' , bence daha fazlasını hakediyorsunuz çünkü sizin yorumlarınızda ben kişisel olarak çok yararlanıyorum özellikle edebi konularda vermiş olduğunuz bilgiler doğrultusunda kendimde düzelttiğim çok şeyler olmuştur ki özellikle de şu - de , -da ve ki ekleri konusunda :)) Ben hata yapabilirim çünkü 25 senedir yurt dışında yaşıyorum ve benim kullandığım Türkçe tamamen ev içinde kendi kendime konuştuğum bir dil (yalnız yaşıyor olmamdan dolayı ) olmadan öteye gitmiyor . Kısaca ben yazılarınızdan, yorumlarınızdan ve şiirlerinizde çok yararlanıyorum ve bundan dolayı da size gerçekten teşekkür ediyorum... Ayrıca ben sizin yazdıklarınızı sadece edebi yönüyle değil içerik zenginliği yönüyle de çok beğeniyorum ...
deli bir at nasıl koşarsa dört nala yelesine taktığı kahırlarla kırılırsa bir ayağı yaşamın atları da vururlar!
nalı eskimiş hayata ne çaksan çıkar soyunun eksik düş kuşkularından s/özü giyinme gerçeğidir zaman. ******************** nalı eskimiş hayata ne çakarsan çıkar... s/özü giyinme gerçeğidir zaman.
hayattaki karmaşa içinde şair şiirde bulmuş sözün özünü..
Bu sayafada şiir her daim yapıyı,sesi,anlamı,anlam aktarmalarını,simgeleri,göstergeleri ve dilin gramatik verimlerini derinlerinde bulundurmuştur. İşte bu sebeple Neslihan Yazıcılar adı isim-simge olmaktan çok hayatın gerçeklğine kucak açan ve algılayandır...
Bir kez daha tebrik ediyorum Neslihan hanım... Kendini kabul ettirmek için merdiven başlarında bekleyen binlerce şair varken,siz gibi değerli kalemler ışıklarıyla yön vermelidirler...
suskunluk ölmektir tek kurşunla yasta sözcükler örtülür üstüne lambaların karla kavuştuğu yerde savrulur yeni yıl renkleri rüzgâr ellerimizde yanarken atılan her adım biraz susar biraz boşlukla yürür içindeki hediyesi ayaz bir türküdür sazı kırığından…
deli bir at nasıl koşarsa dört nala yelesine taktığı kahırlarla kırılırsa bir ayağı yaşamın atları da vururlar!
nalı eskimiş hayata ne çaksan çıkar soyunun eksik düş kuşkularından s/özü giyinme gerçeğidir zaman. Çok güzel bir şiir okudum yüreginize saglık selamlar
aynı içindeki yatan ruh gibi
ve okuyan nefes gibi...
emeğinize sağlık...
özlemişim....