Dün rüya, yarın hayaldir dünü mutlu, yarını umutlu yapan bugündür. onun için bugüne iyi bak, gülümse.. halil cibran
Do
Doğan Çeçen

Hasat mevsimi

Yorum

Hasat mevsimi

1

Yorum

5

Beğeni

0,0

Puan

24

Okunma

Hasat mevsimi

Hasatt Mevsimi

​Dudak payını peşin isterim dedim ya,
Sükûtumu bozup da geliyorum.
Şems’in kalbine düşen o ilk kor gibi,
Yandıkça hamlığımı fırlatıp atıyorum.
"Hamdım, piştim, yandım" diyen pirin izinde,
Aşkın yalın ayak patikalarında yürüyorum.
Mesafeleri yok sayarak geliyorum,
Mekânı da zamanı da sende eriterek...

​Gözlerin ki iki cihanın birleştiği o berzah,
Bana "Korkma!" diyen bir derviş selamı.
Hani kalbin benim cennetimdi,
Hani cehennem sönüp giderdi o yangının içinde?
Kırk kuralın kırkını da çiğneyip geçtim,
"Aşkın hiçbir kuralı yoktur" diyen Şems’e hak vererek.
Ben senin gönül dergâhına,
Bütün yüklerimden soyunup da geliyorum

​Gönlün sevgimizin harman yeri,
Savruluyor buğday taneleri gibi hüzün ve neşe.
Mevlânâ fısıldıyor ötelerden:
"Aşk sayesindedir ki acılar tatlılaşır, bakırlar altın olur."
İşte ben de bendeki o bakır teni,
Senin altın niyetine taşan sevdana fırlatıyorum.
Gönül harmanında rüzgâr sert eser, bilirim,
Savurur samanı, ayırır hakikati sahteden.
Ben o rüzgâra göğsümü açarak geliyorum.

​Ne uzaklık bir engeldir aşka, ne de yakınlık,
Gönül gözü görendir, gerisi sadece kör karanlık.
Şems’in Tebriz’den Konya’ya vurduğu o gizemli yol gibi,
Ben de ruhumun pusulasını sana çeviriyorum.
"Nereye gidersen git," diyordun ya hani,
"Gittiğin yer benim içimdir."
İçine, en derinine, o gizli mabedine sızıyorum

​Bende hasat etmeye geliyorum...
Ektiğimiz o sabır tohumlarını,
Gözyaşıyla suladığımız o hasret fidanlarını.
"Aşk, sandığın kadar değil, yandığın kadardır," diyen Tebrizli gibi,
Yana yana, külümü rüzgârına savurarak geliyorum.
Ne varsa geçmişe dair, ne varsa dünden kalan,
Hepsini harman yerinde ateşe veriyorum.

​Şimdi vakit, o mukaddes hasat vaktidir.
Gönlündeki cennetin kapılarını sonuna kadar aç,
Çünkü kapıda duran yabancı değil, senin bir yarındır.
Dudak payını peşin aldım say o ilk bakışında,
Şimdi geriye kalan sadece susmak ve erimektir.
Gönlün harman yeri, kalbin cennetim,
Söz bitti, Şems sustu, Mevlânâ döndü...
Ben sana, hasat mevsiminde sonsuz olmaya geliyorum.

Paylaş:
5 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 
Hasat mevsimi Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Hasat mevsimi şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hasat mevsimi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Elif_V_Mim
Elif_V_Mim, @elif-v-mim
22.6.2026 09:42:41
Dudak payını peşin aldım say o ilk bakışında,
Şimdi geriye kalan sadece "yudum yudum içmektir" daha uygun olurdu diye haddim olmayarak düşünüyorum.

Alıntıları " ... " içine alsanız da uygun olurdu diye düşünüyorum.

Şiir anlamlı.
Sizi kutluyorum.
Kalbi duanızın kabulü duasıyla. Hayırlı günler.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL