Kadınlar erkeklerin güçlü yanlarına hayran olurlar, zayıf yanlarını severler. beatrice brown
Oğuzhan KÜLTE
Oğuzhan KÜLTE

Babasızlık

Yorum

Babasızlık

( 13 kişi )

9

Yorum

14

Beğeni

5,0

Puan

237

Okunma

Babasızlık

Babasızlık

Neden her duyduğunda yanar sol yan
Gitmez maziden anıların, dipdiridir her an
Yüklenen vardı ya onca yükünü hayatın
Gizli öznesidir baban, fedakârlığın.

Kimse bilmemiş, duymamıştır hüznünü
Yürek yangınıyla geçmiştir dünü, bugünü
Söylemeye fırsat bulamadığımızdır
Sevgi, özlem sözlerinin öznesi babamızdır.

Çokça ihtiyacından etmiştir hep feragat
Emek ve tecrübeyle açtı bize kol kanat
Hep yaslandığımızdır, en güçlüce dayanak
Gölgesinde demlenmiş hayat denen olanak.

Gitti mi yok dönüşü, yeri dolamaz asla
Bulursan onun gibi haydi sırtını yasla
İşte çokça sebepten o bir nimet eridir
Aile ocağının sönmeyen alevidir.

Sılasında yatıyor, ne ses ne nefesi var
Babasızlık dünyada bilene yürekte har
Bir babalar günüydü dün, alamadım ki ele
Parçalandı yüreğim değemedim kaleme.

Sis yürüdü pervasız, kalmamalı babasız
Bıraktığı izlerde aranıyor nihansız
Gölge Ozan da baba, bilir işin özünü
Yitirince babayı, nem kapladı gözünü.

Çocuktuk biz sen vardın, neşe idi her gün
Vız gelirdi tüm zorluk, neden bıraktın o gün?
Büyümekmiş babasızlık, çocukluğa da veda
Zamanı kırdı geçti, adınla okunan sela.

Anlatsa dinleseydim, taşısaydım da sırtta
Asla ağır gelmezdi onla geldim bu yaşa
Bilin baba kıymetini, belki yarına yoklar
Anılarda kalıyor yaşanan güzel anlar.

Kim var ise bilmeli, bu ulvi bir duygudur
Babalıkta özveri derince soyluluktur
Var ise göç edenler, diliyorum rahmeti
Yaratan kısmet etsin her birine cenneti
Sağ olan babaları; sayın, öpün, arayın
Kaybının telafisi yok, sol yanları yakmayın...

Oğuzhan KÜLTE


Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (13)

5.0

100% (13)

Babasızlık Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Babasızlık şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Babasızlık şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
sair osman dastan
sair osman dastan, @sairosmandastan
24.6.2026 01:55:35
5 puan verdi
Yüreğinize emeğinize ellerinize sağlık efendim
Sözlerinizi büyük bir beğeniyle okudum
Kaleminiz kavi ilhamınız daim olsun
Nice daha güzel ve kalıcı eserlerde buluşmak temennisiyle
En kalbi duygularımla esenlikler dilerim.
Müjgan Akyüz
Müjgan Akyüz, @mujganakyuz
23.6.2026 16:35:33
5 puan verdi
Hiçbir zaman geç değildir, babası hayatta olanlar bu fırsatı değerlendirmeliler, yoksa giden geri gelmiyor
Etkili Yorum
superbaba
superbaba, @superbaba
22.6.2026 13:40:42
5 puan verdi
Yaşarken kıymetini yeterince bildik mi emin değilim.
Bana "babacığım" denmesinden büyük mutluluk duyuyorum.
Ama köyde büyüdüm, babamıza sadece "baba" dedik.
Bir kerecik de olsa "babacığım" demiş olsak mutlu olur muydu...
Bilemem ama...
Her halde mutlu olurdu.
Üstelik çok çok...

Bilsinler yaşayan babalarının değerli.
"Babacığım" desinler.
Eminim ki çok mutlu olur.
Sonra bu fırsatı bulmaz üzülürler.
Benim gibi.

Saygılar...

superbaba tarafından 22.6.2026 20:52:56 zamanında düzenlenmiştir.
mesakin
mesakin, @mesakin
22.6.2026 10:14:57
5 puan verdi
Hiç bir şey Anne,babanın yerini tutamiyor.baba oldumu çocuğun sırtı yere gelmez olmadımı daima boynu büküktür,Arkasına yaslanacağı güçlü dayanağının olmadığının farkındadır.Allah kimseyi Annesiz babsız bırakmasın inşallah.Güzel bir çalışma olmuş tebrik ederim başarılarının devamını dilerim selam ve saygılarımla

mesakin tarafından 22.6.2026 10:21:48 zamanında düzenlenmiştir.
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
22.6.2026 08:08:14
5 puan verdi
Değerli kalemden yine özel, yine güzel bir eser
Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız
Gönlün abat olsun, tüm şiirlerin mükemmel ve benzersiz olsun
Şiirle kal, sevgiyle kal, dostça ve hoşça kal
Etkili Yorum
nejat hoca
nejat hoca, @nejathoca
22.6.2026 08:07:19
5 puan verdi
Şiirinizde babasızlığın acısı derin bir şekilde işlenmiş. Her kelime, bir boşluğun yankısı gibi. Duyguların samimiyeti okuyucuyu etkiliyor. Hüzün ve özlem güçlü bir şekilde yansıtılmış. Kaleminize sağlık, tebrik ederim.
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
22.6.2026 07:13:25
5 puan verdi
Oğuzhan Külte’nin kaleme aldığı bu şiir, babalık kurumunun insan hayatındaki yerini, kaybedildiğinde açtığı o derin boşluğu ve "babasızlığın" aslında bir insanın çocukluğuna, yani kendi özüne veda etmesi olduğunu çok sarsıcı bir dille anlatıyor
YEŞİLIRMAK
YEŞİLIRMAK, @yesilirmak1
22.6.2026 06:19:11
5 puan verdi
Yüreğinize, kaleminize sağlık. Gölge Ozan mahlasıyla döktüğünüz bu dizeler, sadece bir babaya duyulan özlemi değil, aynı zamanda evlat olmanın, geç kalmışlıkların ve yeri dolmaz bir boşluğun getirdiği o ağır sızıyı iliklerine kadar hissettiriyor.
​Şiirinizdeki duygu geçişleri, babanın o sessiz, sitemsiz fedakarlığını ve o gittikten sonra aniden büyümek zorunda kalışımızı o kadar duru ve içten anlatmış ki, okurken sol yanı titretmemesi imkansız. "Büyümekmiş babasızlık, çocukluğa da veda" dizeniz, bu hayattaki en acı olgunlaşma evresini tek cümlede özetliyor.
​Babanıza Allah'tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun. Bize bıraktığı bu anlamlı nasihati ve yürek sızısını bizimle paylaştığınız için teşekkürler
Etkili Yorum
Halit Durucan
Halit Durucan, @halitdurucan
22.6.2026 01:26:15
5 puan verdi
Bir babada olması gereken babalık vasıflarını, yürekte bıraktığı sevgiyi ve özlemi bir bir sıralamış usta şairimiz Oğuz hocam. Gidenlere rahmet, kalanlara sağlık diliyorum. Selamlar saygılar şairim
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL