gelen her sabah günün ilk satırıdır, geçen saat okunmuş cümledir bizde ne üzerini karalarız ne de silgisi vardır zamanın, kurmaca öykü değiliz bu kitapta, ne yaşıyorsak onu yazar romanımız; bazen bir ünlem koyarız sözcemizin sonuna bazen paranteze saklarız düşlerimizi, her dakika bir virgüldür her nefes başka bir kelime; bitmez sanmayın günleri ‘son’ denilen söz nedir ki! tek heceli bir saniye…
söyleyin, sözlerimizi ark yaparak hangi nehirden su çaldık gönül bahçemize, hangi kalbin kapısını zorladık taş attık mı elin perdesiz penceresine; fikrimize yakışmıyor mu sevdamız, canımız dişimizde içimiz dilimizde değil mi, neden kirlensin sayfalarımız!
bakın, yeni sabah bekliyorum şimdi, uzaklardaki sahil köyünde bir şiirci kulübesindeyim artık; ay’ı zoka yaptım oltamın ucuna güneşi yakalamaktır niyetim.
ve denizden dalgaları topluyorum her gece yağmurlarını istiyorum bulutlara kur yaparak sağanaklar biriktiriyorum avuçlarımda harcamıyorum çisentileri; korkuyorum! susuz kalırsa su perisi kurumasın diye ipekten teni gözyaşlarıyla ıslatır kendini…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-Başlıksız- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-Başlıksız- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiiri bölmek haksızlık olurdu...Tekrar tekrar okudum yudumlamak istercesine ve bir gülün dibinde hissettim benliğimi... Etkileyici dizeleri alıp sepetime gidiyorum okumanın hazzı yüreğimde... Yüreğinize sağlık... Kaleminiz daim olsun... Saygılar...
ve denizden dalgaları topluyorum her gece yağmurlarını istiyorum bulutlara kur yaparak sağanaklar biriktiriyorum avuçlarımda harcamıyorum çisentileri; korkuyorum! susuz kalırsa su perisi kurumasın diye ipekten teni gözyaşlarıyla ıslatır kendini…
Şiir dört bölümden oluşuyor ki, her bölüm ayrı bir keyif...
„gelen her sabah günün ilk satırıdır,”
Başlayan bölüme göz attığımızda,
Hayat yaşananlarla var olan sözlerin gizeminde saklıdır. Ne unutulur bunlar ne silinirler. Her sözce hayatın izlerini taşır ki bu da kişinin yaşam öyküsü ya da romanıdır. İmla kurallarıyla benzeşimlerle sunumu daha da güçlendirmiş, anlam bütünlüğü oluşturmuş.
İnsan hayatı boyunca yılların izlerini kendinde bir yerlerde biriktirir.
„söyleyin,”
Bu bölümde hem tatlı bir serzeniş hem de ince bir sitem var şairane ince duygularla bezeli. Ve tatlı bir uyarı sergilemiş şair; içindekileri öylesi benimsemiş ki biz kime ne yaptık ki neden kirlensin sayfamız.
neden kirlensin sayfalarımız! Anlamı derin bir dize!
„bakın,” Bu dizelerde şair metaforlar (eğretilemeler) yapmış ütopyalarla süslemiş anlatımı.
Şiirci kulübesi başlı başına bir ironi zaten ve ne de hoş bir söylem. Aforizma olarak ta alabiliriz bunu.
Yeni bir hayata mütevazı bir seçimle kulübe kullanılmış, sadeliği gösterirken bu seçimi farklı bağlamlarda da inceleyebiliriz.
Yaşamını edebi yazımlara adayarak, hayatın sükseli yanıyla ilgilenmemektedir şair. Ve deniz severliği göze çarpıyor bunu da zaten kullandığı imgelemlerden anlıyoruz.
İnsanların hayatında ki inzivalar kimi mutluluğu yakaladığında kimide her şeyden elini eteğini çekmek gibi de algılanır. Ne var ki şair mutluluğu huzurla ve beklenenle bağdaştırıyor. Hayallerin gerçekleşmesi olağanlığıyla ve yılların yorgunluğunu sade ve huzurlu bir hayat düzeneğini getirmek istiyor.
”ve denizden dalgaları topluyorum her gece”
Final her bölümden farklı bir tatta!
Diğer diziler sürükleyip bırakıyor anlatımı şairin iç kimyasına…
Ve çok iyi kullanılan bir dille!
Gece denizden dalga toplamak; geceler hayallerini biriktirmek için en uygun saatleridir insan yapısı için,
Yağmura kur yapmak; bazen bazı bedeller için kendinden fedakârlık gerekir bu anlatımda hoş mizahi bir dille verilmiş.
susuz kalırsa su perisi kurumasın diye ipekten teni gözyaşlarıyla ıslatır kendini…
Son dizeler şiire hem duygu yüklemiş hem de sevginin inceliğini anlatan zengin anlatım vurgulanmış.
Ve asıl vurucu dize eğer sevilen “susuz kalmak ”burada üzülme ya da mutsuz olursa ya da sevilensiz kalırsa sudan var olan teni kurursa gözyaşıyla ıslatır kendini ki ben bu yüzden onun için biriktirdim içimdekileri(su damlalarını)! Çok iyi bir anlatım…
Duygusu yoğun dizelerini kutluyorum en içten sevgilerle…
Okunan şiirde samimi dizeler yakalamak kadar değerlisi yoktur.
Beğenerek ve imrenerek okudum.
Fonuyla bütünleşen başarılı şiirinden dolayı kutluyorum.
ve denizden dalgaları topluyorum her gece yağmurlarını istiyorum bulutlara kur yaparak sağanaklar biriktiriyorum avuçlarımda harcamıyorum çisentileri; korkuyorum! susuz kalırsa su perisi kurumasın diye ipekten teni gözyaşlarıyla ıslatır kendini…
tebrikler değerli gönül dostum deniz maviliğinde asude bir şiir tezahür etmiş tebrikler takdire şayan bir yürek işçiliği selamlarımla
ve denizden dalgaları topluyorum her gece yağmurlarını istiyorum bulutlara kur yaparak sağanaklar biriktiriyorum avuçlarımda harcamıyorum çisentileri; korkuyorum! susuz kalırsa su perisi kurumasın diye ipekten teni gözyaşlarıyla ıslatır kendini…
superileri masallarda olur ama masalları özlüyor çocuk yanımız az okşanmış ak saçlarımız...