Gülüşlerimi aldın yüzümden Viyan gözlerim kapandı... seni daha fazla yazamıyorum AFFET!
Gülüşlerin bahar bayramı Viyan Mayıs’ın biri emek Çölde su Tarlada ekmek Yerin yedi kat altında şükür inlemek Kırık gelinciklerin dudağından öpmek usulca Rüzgârın terli alnından öfkeyi silip Avuçlarında özgürlük büyüten kadın demek
S u s ! Hücresi alınmış yüreği sevmelerinin Özgürlük güncesi İntihar çiçeği Bu mevsim bir yüzyıl doğuracak gözlerin G ü l ü m s e! Ve kanaması duracak yarım kalmış takvimlerin
Esmer ışıkların rehberliğidir gülüşlerin Viyan Yağmurla bitmeyecek bir kıtlığın sarı başakları Rahminden kovulan çocukların çığlığıdır imdatsız Usturalı bileklerin belleğindeki kesiği yarasız D i n l e! Soluk alışını yaprakların… Sonbahar gelmeden dalından düşüyor mu? Koynunda güneşi tutarken nergisler Köklerinde buz çalıp çaresiz üşüyor mu?
Gidişin Toprağa bayram Cennete armağan Hadi git! Burada gülümsemeni üşütme
-Kalbime adından hançer bıraktım Viyan- -parça parça doğrasın seni unuttuğu an-
Şarjörü harflerle doldurup canla yazarım G ü l ü m s e! Son kez, Ölmek g e r e k s e Ben gamzelerinde gömülmeye hazırım
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VE HOŞÇAKAL VİYAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VE HOŞÇAKAL VİYAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dizelerini seslendirdim inanilmaz bir tiniya sahip, vurgulamalar duraklarda cok güclü ve ne yalan söyleyim sevgili Faik, kiskandim bu siirini..
Avusturya da yayinda olan bir Radyo programinda konuktum bu gece ve siir dedikleri an, ilk okuyusumda yorum yazmadigim yazamadigim, bu dizelerin mihlanmisken aklima gelmedi baska dize sere..
Kocaman sevgiler getirdim sana; tüm dinleyenlerden ve Vivana..
Gülüşlerimi aldın yüzümden Viyan gözlerim kapandı... seni daha fazla yazamıyorum AFFET!
bunu duyunca benim söyledğim bir cümle vardı söylediğimden de çok korkmuştum doğrusu '' gülünce hüznüme ihanet ediyorum'' sonra bir şiirimde '' artık gülünce hüznüme ihanet etmiyorum'' dedim bu ilkinden daha korkunçtu. bilmiyorum gülüşleri alınmak yüzünden oda korku dolu bir cümle.. yüreğinin burukulu bu kadar güzel şiirlere sebep olacaksa. bu cümle kalsın sende. elleine sağlık..
Kalbime adından hançer bıraktım Viyan- -parça parça doğrasın seni unuttuğu an-
Şarjörü harflerle doldurup canla yazarım G ü l ü m s e! Son kez, Ölmek g e r e k s e Ben gamzelerinde gömülmeye hazırım ............................................ susamıştım şair kuruyan dünyada dudaklarımı ıslatan şiirdi yüregimi nemlendiren tınısı
tut ki karnım acıktı anneme küstüm tüm şehir bana küskün bir kedim bile yok anlıyor musun hadi g ü l ü m s e ...
...
biran Sezen Aksu'nun şarkısı dolandı dilime...günümün şiirleriydi okuduğum bu seriler...alırım koynuma yatarım bu akşam beraber...izninle şiirleri hiç bölmeden bütünüyle alıyorum...sevgiler yüreğine...
bugün anlamış gibiyim sanki... söylenmesi kolay tam yirmi beş yıl bir ömür vermişim gibi ama ne kadarı doğru yaşlandığımda sevdam için verdiğim mücadelede bir oh çekme umuduna umuttu belki o kolayca söylediğim yirmi beş yıl aşım gücüm inancım içim dışım üstüm başım terim tenim miş bugün anlamış gibiyim... akıp yıldan yıla bir ömür boyu ve yine sevdam diye hoşçakal demeden hiç ırmaklar gibi köpüre köpüre daha fazla bocaladığım,atladığım yılların haldan bilmez kalleşliğine inat bugün o denize ulaşabilmeyi becermeliyim dedim halel gelmesin hiçbir sevdaya bugün...
ama emin olmanız gereken şiirinizin sizin tahmin edemeyeceğinizden daha fazla cümleyi bize(bana) kurduğu... ve dolaısiyle altını çizmeseniz de anlaşılabiliyor olduğu...
tarzınız bence;
şiirselliğinizde olsun... şekilde değil ki yeterince var...
yazarken en mutlu olduğum şey anlaşılabilir olmaktır bu yüzden elimden geldğince hikayeyi çok imgeyle boğmamaya çalişiyorum burada şiir yazan okuyan herkesin belli bir bilgi birikime ve yaşam tecrübesine sahip olduğunu düşünüp duygu ve düşüncelerimi paylaşıyorum...aksi durumda burada yazmazdım. sadece herkesin bir tarzı vardır şiirlerde..benimde böyle ..diyelim ayrıca sayfamda sizi görmek mutlu etti..tşk.ediyorum
birlikte düştük toprağına aşkın dağlarında sol yanı bensem sağ yanı sensin bedenimin kökü dışarda bir ağaca bakmadım tutunmadım bir somunu böler gibi bir aşkın vatanını bölmedim ben bu cennetin dört mevsim aşk destanını namlusuna canları sürdüğüm yoklukla yazdım
uzat elini gülümse şimdi gitme düştüğün yeri bin yıldır vatan bilmişim düştüğün toprağın bir çakıl taşına kendimi gömerim
gitme... gittiğin yer kurt sofrası acımasız insan denizi
vurgun yersin sonun olur magman katılaşır yüreğinde taş keser düşlerin
Esmer ışıkların rehberliğidir gülüşlerin Viyan Yağmurla bitmeyecek bir kıtlığın sarı başakları Rahminden kovulan çocukların çığlığıdır imdatsız Usturalı bileklerin belleğindeki kesiği yarasız D i n l e! Soluk alışını yaprakların… Sonbahar gelmeden dalından düşüyor mu? Koynunda güneşi tutarken nergisler Köklerinde buz çalıp çaresiz üşüyor mu?
değerli şair dostum; viyan'ı o kadar derin,o kadar güzel ve yeterince anlattınki bizlere ben bu anlatım güzelliği içinde kayboldum. faik'ın kalminde anlatılan viyan'ın sanatsal derinliğine,anlatım güzelliğine vuruldum. tekrar,tekrar okuyarak doyamadığım bu sanatsal mit'i,destanı ve doyumsuz güzelliği bizlere sunan yürğini ve kalemini saygıla selamlıyorum dost. viyan bizlere şunu da gösterdi sanırım faik'ın derinliğini,farklılığını,ustalığını vede olgunlaşan kaleminin okuyucuya verdiği hazı da gösterdi bize... saygılarımla
öyle bir kadınsın ki zılgıtlar attırıyorsun bir erkeğe ki ben en çok ona yakıştığını düşündüm şimdi. son demekle son oluyor mu git demekle yürek onu bırakıyor mu kal demesende o kurmuş otağını göçebe gibi görünse de göçemiyor zihninde.
sevgimle FAİK sevgimle ve Viyan'a selam olsun şiirlerin.ne şanslı kadınsın demek isterdim onun gözlerine bakıp oysa.
1857 yılında Amerikanın Newyork kentinde tekstil fabrikalarında çalışan kadın işçilerin düşük ücretlerini, uzun çalışma saatlerini ve insanlık dışı çalışma koşullarını protesto etmek için grev yapmaya başladılar bunun üzerine çıldıran işverenler fabrika kapılarını kilitleyerek, çıkan yangında yüzlerce kadının yanarak ölmesine sebep oldu.
"ekmek ve güller
birlikte yürüdüğümüzde, bizimle yürür güzel bir gün tüm karanlık mutfaklardan, ve gri bir fabrikada başlar birden güneş fakir dünyamızı okşamaya ve duyar herkes şarkımızı bizim : ‘ekmek ve güller’ diye !
birlikte yürüdüğümüzde,mücadelemiz erkek içindir de çünkü anasız hiçbir insan bu dünyaya gelemez ! ve bir yaşam, iş, ter ve tok bir karından daha fazlaysa daha fazla isteriz, yaşamı verin bize, ama verin gülleri de!
birlikte yürüdüğümüzde, ölü yoldaşlarımızda yürür bizimle bizim şarkımızda duyulur, sessiz çığlıkları ekmek için ! güzellik için, aşk için, sanat için, bitkindiler onlar bu yüzden kavgamız ekmek ve üstüne güller içindir !
birlikte yürüdüğümüzde, bizimle birlikte gelir daha iyi bir gün mücadele edenler, tüm insanların eziyeti için mücadele verir ! küçüklerin büyükler için sömürülmesi bir son bulsun artık ! tüm yaşamı verin bize : ekmek ve gülleri de !"
Şiirin anımsattıkları... tüm kadınlar adına, Saygıyla...
Etkili bir anlatım
Derin anlamlar yüklenen imgeler
Şiiri daha yoğunlaştırmış...
Kutluyorum!
Nice güzel şiirlere
Saygılar