Ayarsız diller için mazeret çok olsa da Candan öte bir can var ki o’na aslâ "öfff" denmez! Amel kabı ağzına dek sevap ile dolsa da Mîzan günü "az miktar"dır; anne hakkı ödenmez!
Görünse de gözümüze çözümü zor, devâsâ Dizlerine başkoyunca erir gider her tasa Gerçek şu ki, avuç avuç duaları olmasa "Gamlı konak" târumardır; anne hakkı ödenmez!
O’dur herkes yıkılsa da sağlam kalan tek direk Anlatmaya "hece" yetmez; akıl, idrâk, göz gerek Gün gelipte kaybedince feryâd eder her yürek; Başlar eğik, ruh bîzârdır; anne hakkı ödenmez!
Canından can verir idi mümkün olsa ömre ek Ona mahsus bir an dahi ayrılınca özlemek Her arsızlık, câna cefâ, "affı kesin hak" demek Şefkatini istismardır; anne hakkı ödenmez!
O anne ki, evladının yüreğine toz konsa Gül benzine gölge düşer, ağlar, bir el dokunsa Vakit artık akşam üstü, hicrân günü yakınsa İmâr için son ihtardır; anne hakkı ödenmez!
Bir tek o’dur, kırılsa da, ayırmayan özünden "Yavrum" derken, şefkat kokar, sevgi akar sözünden O yüzdendir, kaybedince, her öksüzün gözünden Yağan seldir; vakt-i zâr’dır! Anne hakkı ödenmez!
Akraba, dost, konu-komşu; neticede elâlem Bir tek "anne" yazar iken "vefâlıdır" der kalem. Haddi aşan her kelime, yüreğine her elem Telâfisi zor zarardır; anne hakkı ödenmez!
Her cân için, gün gelince, bu âlemden göç olur Sevap günah ayıklanır, elde kalan "hiç" olur Cürm-ü sabit "taksirli suç", "keşke" için "geç" olur Mevsimler kış, yağan kardır; anne hakkı ödenmez!
Kıymetini bilmese de, incitse de bir şâki Mahşer günü geldiğinde öğrenecek, illâ ki Senede bir anma ile, el öpmeyle sanma ki Ecrin tamam, Rabbin Yâr’dır; ANNE HAKKI ÖDENMEZ!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANNE HAKKI ÖDENMEZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANNE HAKKI ÖDENMEZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam; "Acımı dizelerin gölgesine sakladım." demişsiniz ya görebiliyoruz iyi saklayamamışsınız.
Anne büyük bir kelime hep söylerim Kâinât dolusu harf olsa her harften bir cümle kursak sonra yerlerini değiştirip başka cümleler kursak anlatabilir miydik bu kelimenin anlamını içinde taşıdığı manaları
Dokuz ayın sabrı, metâneti ömür boyu sürecek olan bir fedâkarlığın belirtisidir aslında. Cenâbı Hak merhâmetinden, şefkatinden bir damla bahşetmiştir annelere ne mutlu nasiplenenlere...
Huzur deposudur anne kucağı vefâlı evlatlar bilir bunu ki vefâlı evlat yazar böylesi bir güzelliği
Yine müthişti, elektrik verdi titretsin dilerim Allah c.c anne kadri bilmeyenlerin yüreklerini...
Her cân için, gün gelince, bu âlemden göç olur Sevap günah ayıklanır, elde kalan "hiç" olur Cürm-ü sabit "taksirli suç", "keşke" için "geç" olur Mevsimler kış, yağan kardır; anne hakkı ödenmez!
Kıymetini bilmese de, incitse de bir şâki Mahşer günü geldiğinde öğrenecek, illâ ki Senede bir anma ile, el öpmeyle sanma ki Ecrin tamam, Rabbin Yâr’dır; ANNE HAKKI ÖDENMEZ!
Mecit AKTÜRK Berlin, 29.03.2016
...kardeşim Rabbim hepimizin yâr ve yardımcısı olsun...ebeveynlerimizin kıymetini bilenlerden eylesin
Hakikatin muhkem bir şiir ile servis edilmesi gönlünüzü şad eyledi,Rabbim gönlünüzü şad,ömrünüzü bereketli eylesin.ne söylesek laf-ı güzaf olacak.haddimizi bilip susmak düştü payımıza.eyvallah. Selam ve saygılar sunuyorum Meccit Bey
annem, babam...evim ayrı olsa da baş ucumdadır hep... biz üç evlat anne ve babamıza öyle düşkünüz ki kelimelere sığdıramam bu tarifi...
öff demek mi ?
ölsem daha iyi sanırım...
ahhh abi şu yaşlanınca anasına babasına bakmayan insanlar var ya ne söyleyeceğimi bilemiyorum onlara... burada bizim apartmanda da var yaşlı bir teyze... yedi çocuğu varmış...biri yanına sığdıramamış :(( insan yükü ağırdır diyorlar bilmiyorum öyle mi ki ?
rahmetlik anneannem iki sene yatalak yattı... inanın bana hiç ağır gelmedi... bazen keşke diyorum ölmeseydi de bir yirmi sene daha baksaydım, temizleseydim altını... yedirseydim yemeğini... bebek gibiydi... kimseye zararı yoktu ki :((
tıkandım :((
ne desem ne yazsam ne söylesem bilemiyorum... :((
anne hakkı da baba hakkı da ödenmez... hayır dualarını alabiliyorsak ne mutlu...
tebrik ediyorum...
sizin anne sevginizi ve annenize olan hassasiyetinizi şiirler ve yorumlardan az çok bildiğim için şu şöyle bu böyle demek istemiyorum... Allah yar ve yardımcınız olsun... Başınızdan eksik etmesin inşallah...
Allah u Teala Cenneti annenin ayakları altına sermiş ki evlatlar o ayakların kıymetini anlasınlar.Ama maalesef anneler(!)imiz acaba hak ettikleri sevgi ve saygıyı görebiliyorlar mı? Göstere biliyormuyuz? Aklıma Veysel Karanî hazretleri geldi bir anda. Annesinin sözünü kırmamak için Sahabi olmaktan dahi geçmiştir. Halbuki mübarek bir saat daha bekleseydi Sahabi olmayı hak edecekti. Ama annesinin sevgisi ve verdiği söz onu bizlerin gönlündeki en güzel yere oturtmuş ve Allah u Teala da hak ettiği Cenneti Âlâ yı ona mazhar kılmıştır.İnşallah. Eseriniz oldukça güzel ve anlatımıyla da muhteşem. Bir çok anne şiiri okudum ama bu bende müstesna bir yer etti. Ömrünüze bereket, Yüreğinize sağlık. Selam ve dualarımla.
ödenmeyen tek hak anne hakkı olmasına rağmen en önce ödenen de o dur, çünkü anneler evlatlarını karşılıksız severler, haklarından siler vazgeçerler. Yaratanın en büyük ödülü olan cennet-i ala/yı ayaklarının altına serdiği annelerimize elbette gösterilecek en büyük saygının ve sevginin gösterilmesi Allah'ın emridir. konu güzel, fikir güzel, şiir güzel... tebrikler ve saygılar sunuyorum.
"Acımı dizelerin gölgesine sakladım." demişsiniz ya
görebiliyoruz iyi saklayamamışsınız.
Anne büyük bir kelime
hep söylerim
Kâinât dolusu harf olsa
her harften bir cümle kursak
sonra yerlerini değiştirip başka cümleler kursak
anlatabilir miydik bu kelimenin anlamını
içinde taşıdığı manaları
Dokuz ayın sabrı, metâneti
ömür boyu sürecek olan bir fedâkarlığın belirtisidir aslında.
Cenâbı Hak merhâmetinden, şefkatinden bir damla bahşetmiştir annelere
ne mutlu nasiplenenlere...
Huzur deposudur anne kucağı
vefâlı evlatlar bilir bunu
ki vefâlı evlat yazar böylesi bir güzelliği
Yine müthişti, elektrik verdi
titretsin dilerim Allah c.c
anne kadri bilmeyenlerin yüreklerini...