Derdime derman diye seni siyaha boyadım gözlerimde bir gece, yıldızsız, karanlık, her fırtına, her damla, bir isyan gibi, gönlümde açtım seni, acının tuvalinde.
Siyah, derin ve yoğun, içimi saran, bir sevdanın gölgesinde kayboldum, seni düşündüm, her çizgide, her hatıra, bir yudum su gibi, ama zehirli.
Dertlerimle suladım, umutla karışık, siyah tonlarında canlanırken hayaller, bir kalp, tuhaf bir savaş, içsel bir düş, dönüp dururken, sarmalar beni.
Bir çiçek açar mı, karanlıkta büyüyen? Dudaklarımda senin adın, fısıldayan, bütün renkler kayboldu, gözlerinle, siyah bir rüzgar, çekip aldı hepsini.
Kelimeler yetmedi, sessizliğe büründüm, belki de en derin acı, anlatılmaz, her fırça darbesi, sana dair bir sır, siyah, dertlerimle yan yana, omuz omuza.
Seni sevgiyle karaladım, yüreğimin harfleri, siyah, bir örtü gibi, sarmaladı beni, belki de derman, acının ortasında, siyah boyalarla, seni yeniden yarattım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Seni Siyaha Boyadım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Seni Siyaha Boyadım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kaleminize yüreğinize sağlık kutluyorum var olasıniz harika idi bacim benim selamlar saygılar Alah rahmet etsin annenizi bende çok severdim benide severdi dua edelim giden geri gelmiyor ne yapacaksın gelen gidiyor dolup dolup bosaliyor
Aşık Hekimi tarafından 9.9.2024 12:33:25 zamanında düzenlenmiştir.
Evet canım, iyi ki öyle güzel bir geceyi yaşamışız, Mutlandıran değerli bir hatıra kaldı bize. Anne boşluğu doldurulamadığı gibi, her geçen gün daha da büyüyor. Hayrünnisa'm sırf senin annen değildi, Bizim de ya annemiz, ya ablamız, ya kardeşimizdi. Onda kendisini aileden hissettiren bir sıcaklık vardı. Allah gani gani rahmet eylesin. Nur içinde yatsın. Mekânı cennet olsun. Sana da sabırlar diliyorum. Annesine aynı hasretle yanan bir kalpten. Sevgilerimle.
seni görünce burnumun direği sızladı yine anne özlemiyle Mücellam bizde toplanıp sabahladığımız gün... daha dün gibi hatrımda anneme ne yazsam az... eylül sızısı yürek sızısı her şeyim gitti onla :(
Siyah renk, şiirlerde oldukça güçlü ve çok yönlü bir sembol olarak kullanılır. Tarih boyunca ölüm ve yasla özdeşleştirilmiş, mezar taşları, cenaze törenleri ve yas tutma süreçlerinde sıklıkla kullanılan bir renktir.
Şiirlerde de bu anlamıyla, kayıp, ayrılık, hüzün ve melankoli gibi duyguları ifade etmek için kullanılır genelde.
Basen karanlığı, bazen geceyi ve bilinmeyeni temsil ederken, bazen yokluğu bazen hiçliği , bazen yalnızlığı bazen de kötülüğü çağrıştırır. Bu nedenle, de şiirlerde bilinçaltı dünyasını, korkuları, endişeleri ve gizemli olayları simgelemek için tercih edildiği görülür.
belki derin bir üzüntü, belki bir kayıp, belki bir direnişti belki de bir dönüşüm ve değişim için ,sadece siyahtan oluşan tonlamalarla tuvale böylesi bir portre çizilmiş.
ama her ne kadar umutsuzluğu ve karanlığı temsil etse de bu renk en önemlisi asillikti ..
''Derdime derman diye'' Ama bu kısım şiirin temel motivasyonunu ortaya koyuyor. Şair derdine bir çare, bir çözüm aramakta. Siyah rengi ise bu arayışın bir aracı olarak kullandığı açık.
Güzel şiirdi, duyguluydu; Beğeni ile okuduğum bu muhteşem eseri ve değerli şairimi yürekten kutluyorum, en içten selam ve saygılarla. Nice böyle şahane şiirlerinizi okumak dileği ile esen kalınız.
Selamlar... Saygılar...