Gayemiz; kurtarıp kelam-ı hamdan Kalemle haz vermek surat asana İkram oldu bugün yine ilhamdan; Ha nefsime... ha Hasan’a... ha sana
. Bir asıra çattık ki dökülen kan diz boyu Manzarayı görenler donakaldı be "Hasan" Otağ kurmuş cihâna Kabil’in kahpe soyu İşimiz Ebâbil’e, Kûn’a kaldı be "Hasan"
Toplasan topumuzu etmiyoruz bir adam Ne duamız ihlaslı ne de inancımız tam Kalplerde iblis için hayli müsait ortam Aşk haslet yarışında sona kaldı be "Hasan"
Karabasan mıdır ne, üstümüze bu çöken Talihine küsüyor mezarına geciken! Nakışı hoş bakışken her çehreye gereken Tefrikaya açılan çene kaldı be "Hasan"
Hangi dosta rastlasam "hâlin çok durgun" diyor Ne zaman umutlansam hayalim vurgun yiyor Yunuslar diyârında hain, alçak türüyor Meydan üç beş çakala, çana kaldı be "Hasan"
Uğrasan da diyorum sindiğimiz katlara Tükürsen ardan arî sırıtan suratlara Öyle uzak düştük ki destanımsı tatlara Ölümsüz o anılar âna kaldı be "Hasan"
Zorlanıyor lügatım insanlığı tanımda Yapayalnız gibiyim adeta vatanımda Gardaşım kan kusarken Doğu Türkistanımda Merhamete hamilik Çin’e kaldı be "Hasan"
Aşikâr etmesem de arımdan bu aylarda Kim bilir kaç kırık var sinemdeki faylarda "Narin" kelebeklerin uçtuğu saraylarda Vicdanları kemiren kene kaldı be "Hasan"
İnsan bu! Gamlı ise gönül dalgalı deniz Gazze’de kıyım varken nasıl yanmasın geniz Nevbahardan vazgeçtik; güneşten bir nebze iz Bulutun insafına; tana kaldı be "Hasan"
Hazana da razıydık, fırtınaya tutulduk Tefrika belasının girdabında yutulduk "Uyutulduk ey millet! Topyekûn uyutulduk" Demek, düşün ki bana... bana kaldı be "Hasan"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BANA KALDI BE "HASAN" şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BANA KALDI BE "HASAN" şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba Mecit ağabeyim. Müsaadenizle ve hoşgörünüze dayanarak minik bir eşlik yazmak istedim.
İlmin bile çaresiz kalacağı inançla Herkes kendi sazını öttürüyor kıvançla Çaresizlik yangını yayıldıkça; utançla Kıyametin ikazı dumana kaldı Hasan.
Söylemediğiniz bir şey kalmamış diye düşünürken; eski ve kuralsız bir şiirde; "Her solukta yenilenen hücrelerin şuuru lazım insana" dediğimi hatırladım.
Her şeyden önce, gittikçe insan olmanın bilincini kaybediyoruz, sadece beşer olarak hayatımızı sürdürüyoruz maalesef. Ve maalesef herkes ya da her kesim için 'değer' farklı bir şeyi ifade ediyor artık...
Şiiriniz, düşünmeye teşvik ederek; sanatın (sanat toplum içindir) amacına ulaşmasına vesile olduğuna göre; yine hoşgörünüze dayanarak;
Birinci kıta, ikinci dizedeki "donakaldı" kelimesinin birleşik olması gerektiğini görmüştüm, yine de baktım. Bir de, 2.kıta, 2.dizedeki "ne....ne..." gibi tekrarlı bağlaçların aralarına virgül konmaz, demişti bir edebiyatçımız.
Paylaşımlara ara vereceğinizi yazmışsınız alttaki yorumda. Eski şiirlerinizi okumayı bitirmedik ama inşallah bitmeden paylaşımlara devam etmeye tekrar başlarsınız ağabeyim.
Güzel şiirleriniz için çok teşekkür ederiz. Selam ve dua ile...
Merhaba Tülay Kardeşim. Gaflet uykusuna 'yarım ölüm' uykusunun eşlik ettiği bir vakitte ayık kalan, okuyan, düşünen, bir şiiri 'donakalmak'tan kurtaran bir yüreğin varlığı Edebiyat Sanatı adına umut verici bir durum.
"Ne....ne..." gibi tekrarlı bağlaçların aralarına virgül konmaması gerektiği ikazınızla daha önce de karşılaştığımı anımsıyorum. Bu hatanın da -bir şiirimde dert yandığım- 'kanıksama' zaafımdan kaynaklandığı anlaşılıyor.
Dikkat çektiğiniz hususlar düzeltilmiştir öğretmenim.😊
Teşekkür ederim.
'Minik eşliğiniz' ile kaleminizin tez zamanda büyük mesafe kazandığının delili 'kocaman bir gerçeği' de gözler önüne sermişsiniz.😊
Tebrik ederim.
"Her solukta yenilenen hücrelerin şuuru lazım insana"
Ancak tefekkür eden, düşünebilen bir 'kul'un farkına varabileceği bir hakikat.
Çok güzel, isabetli bir tesbit.
Eski şiirlerimin nedir sizden çektiği.😊 Artık azat etseniz de son nefeslerini huzur içinde verseler.😃
Teftiş ve denetiminizden önce döner düzenlerim diye düşünüyordum, lakin muhtemel miktarın fazlalığı ve vakit durumu buna fırsat vermedi. Verecek gibi de görünmüyor. 🤷♂️
Bundan böyle; yeni şiirler yazmak yerine, siz genç kalemlerin şiirlerini okumayı tercih edeceğim inşallah. İstisnalar olabilir tabi.
Güzel yorumunuz için teşekkür eder hayırlı günler dilerim.
Ne desem bilmem ki Hocam! Neler görmedi Dünya:(( Peygamberin kafasını kesen soy mu desen, İsa'yı çarmığa germeye kalkan Yeşua mı desen; Serebenitsa, Azarbaycan, Kıbrıs’ta biz, Doğu Türkistan, Arakan… Daha dün Afrikalıları köle yapan gürüh, insanat bahçelerinde sergileyenler bu gün medeniyetse ben medeni değilim!
Şükrü Hocamın şiirinde de dediğim gibi acizane: Keşke bu şiirleri yazdıracak sebepler olmasaydı da bu gün günde başka şiirler olsaydı:(((
Yüreğinize sağlık Hocam, Hak razı olsun. Selam ve saygılarımla…
Öncelikle Abdurrahim Karakoç üstâdımıza Cenab-ı Hak'tan rahmet diliyorum, ruhu şâd, mekânı cennet olsun inşallah 🤲 Üstâdın meşhur Hasan'a yazdığı mektuplardan birisini de sizin kaleminizden okumak çok güzeldi, tek kelimeyle muhteşemdi, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Her dörtlüğü birbirinden anlamlı ve hislerime tercüman olan duygularla yazılmış, yüreğine ve kalemine sağlık diliyorum. Sizinki kadar güzel olmasa da ben de bir şiir yazmıştım üstâdın anısına, anmaya vesile olması da güzel bir duygu. Sonsuz selam, duâ, sevgi ve saygılarımla. Allah'a emanet olun. Sağlıcakla kalın. Hayırlı geceler ve iyi hafta sonları diliyorum.
Öncelikle büyük usta Abdurrahim Karakoç'a Allah'tan rahmet diliyorum Mekanı cennet olsun İnşaAllah 🙏🎗️🌹
Bembeyaz gelinlikli mevsimler kurşun dallarında. Yoksun kaldım yokum çocuklar kayıp ateş altında. Yitirilmiş bir annenin dirençli olması dualar katında. Düşlere dokunan ruhun elleri yok saf hizasında. Yaşam adına İNSANLIK ölü bulundu Hak katında... Dedi kardeşin Mecit hocam hoşgeldin bu muhteşem esere Kıyısında yer almak kendimce gururdur Yüreğine sonsuzca sağlık huzur mutluluk diliyorum Yazdığın eseri tüm kalbimle tebrik ediyorum Yüreğin dert görmesin İnşaAllah Saygılarımla sağlıcakla Selametle kal hocam 🙏🌹🌹🌹