İlim billur bir pınar, her katresi bir ayet Bir tek yudumu için saçlarıma ak verdim Haddim değildir, lakin; hakkım olsaydı şayet Hasleti soranlara; "İslâmî Ahlak" derdim
Fırsatını bulunca nokta koymazdım söze Nutfeden bahsederdim, dikkat çekerdim öze Kördüğüm zannedilen sırları çöze çöze "Şu sonsuz kâinata ibret ile bak!" derdim
O’dur diye eklerdim, Rahmân, Rahîm, El Azîz Anlatmaya ne hacet; her zerrede O’ndan iz "Bir virüs pençesiyle bin âh çeken ey aciz! Bakî sandığın saray üç günlük konak" derdim
Yazları va’detse de her rüyanın tabiri Son nefes ertesinde bizi bekliyor biri! Hayat Yolu bahsinde gösterip bir kabiri "Yönler farklı olsa da, işte son durak!" derdim
Mevzu dönüp dolaşıp geldiğinde ölüme Âlime benzetirdim, ya da bir muallime Dökülürken dilimden kalan üç-beş kelime; "Mü’minler için vuslat, münkire firak" derdim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HADDİM DEĞİLDİR, LAKİN... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HADDİM DEĞİLDİR, LAKİN... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sanki bir şiir değil de, insanı insan kılan değerler hakkında bir büyük âlimden kesitler okudum adeta. Zaten çıraklar ustaların şiirlerini yorumlamaz, okur ve kapasitesi çerçevesinde bir şeyler öğrenmeye çalışırlar. Eğer gün seçkisi rutin sıralamaya bağlanmasa sizinle birlikte sitedeki üç beş kalem haricinde ana sayfayı süsleyen olmazdı kanımca. Mevla'm kaleminizin mürekkebine zeval vermesin hocam. Selam, saygı ve hürmetlerimi sunuyorum.
Estağfirullah Şentürk Kardeşim. Bu vesileyle; bu türden sitelerle kalemlerin kıvam kazanıp, Edebîyat Dünyamıza renk katma imkânı veren yönetimlere kocaman bir teşekkür borcumuz var.
Heves, gayret ve biraz da beceri olduktan sonra ilhamın sunduğu ayak, uyak, redif ve kafiyelerle imgeli, mecazlı haz veren leziz sunumlar yapmak kolaylaşıyor. Ki, samimiyetimden şüphe duymayacağınızdan emin olarak, bunu çok iyi başaran bir kaleme sahip olduğunuzu defaatle dile getirmişimdir.
Her şiirimiz hep aynı tadı vermiyor... vermez. Bu da bu işin doğasında. İsmini ezberlediğimiz nice üstadımız için de durum böyledir.
Aslolanın; yazdıklarımızın öncelikle içimize sinmesi, sonra da okuyanın arada bir de olsa yüreğine dokunması.
Kâinata ibretle bakabilseydik Akıl edip de gerçekten düşünebilseydik Evrenin âyetlerle çevrili olduğunu da görebilirdik. Belki o zaman her şeyin ardındaki hikmeti hayretler içerisinde gözlemleyebilirdik.
Ve ölüm ki en büyük nasihat aslında biz insanlara. Sadece onu düşünsek bambaşka olabilirdi pek çok şey.
"Tövbe ile temizle kendini ki o zaman gerçek gözle görebilesin her şeyi " Hatta ilk önce gerçek seni, der gibiydi şiir.
Şiirden yine aldık payımıza düşeni Mecit üstadım. Okumak da çok güzeldi, istifade edebilmek de
Daim olsun kalem ve kelam dilerim. Sağlıcakla kalın üstadım Selam ve saygı ile
Emr- i bil marûf ,nehy-i anil münker soluklu ders mahiyetinde bir şiirdi üstad. Her ne kadar siz haddim olmayarak diye alçakgönüllülük göstersenizde ilmin zekatı bildiğini anlatmaktır hakikatini çok güzel vurgulamışsınız.
Kaleminiz ve kelamınız şahidiniz olsun inşaallah.
Yüreğinize sağlık,ilminize bereket Selam saygı hürmetle
Yine nefis bir islami Öğüt. Ben bu yazdıklarınızı her an beynimi patlatırcasına düşünürüm. Ancak düşüncelerimin sebebi ve beynimin infilakine sebep olanlar asla Allah'ın verdiği akıl ve incelemelerle gördüğüm doğruların beynimi zorlaması değildir. Sadece akıllı, zeki olduklarını utanıp sıkılmadan söyleyenlerin ; kendilerinden daha az akıllı saydıkları bizlerin görüp, gözlediklerini ve hissetmelerini bir türlü anlamazlıktan gelmeleridir. İşte benim beynimi infilak ettiren sebep. Maalesef onların (bence) zavallılarına çokça acımaktan başka elimden birşey gelmiyor. Çünkü bunların bir çoğunun ölürken Allah Allah Allah diye inleyip göçtüklerine çpkça şahit oldum. Rabbbimden cümlesine inayet diliyor. nadide şiirinizi gönülden tebrik ediyorum. (Aksakal)
Günahım deste deste cehlin kırık başıyım Kendi kusurlarını hoş gören bir şaşıyım Şimdi yaşıyorsam da, ELHAK mezar taşıyım Hayat sanal gerçeklik, ışte hakikat derdim. Hocam, şiirinizi görür görmez heyecana géldim Ve ezberimde varmış gibi bu dörtlüğü yazdım. Size nazire yazmak, hem beni çok aşar hemde haddim değil. Şiirinize yorum yazdığımı kabul edin. Siz mahlas almaktan imtina ediyorsunuz. Bu sizin şiir dehanızı gösteriyor zaten. İnanın size iltifat etmiyorum. İnsan gerçek hayatta tanıdığı kişilere iltifat eder. Bu benim gerçeğim. İkincisi, siz mahlas almıyorsunuz ki, biz size, Akif i sani diyoruz. Size bol geleceğini düşünüyorsanız ki hakikat öyle değil, siz şiirlerinizde ve şiirinizin altına yazmayın. Bu konuda ısrarcı olacağım ve malum arkadaşlarımıza da mesajlar bütününden yazacağım. Uzattım. Çenem biraz düşülürse. Çünkü hiç bir şey bilmeyen her şeyi bilir. Hayırlı geceler. ALLAH a emanetiniz, ALLAH a emanetiz
Nasihat ederken dahi nefsi paylar nitelikteki anlamlı ve güzel dizeleriniz ile gerçek manâda hoş geldiniz Suphi Hocam.
Kaleminize nazirenin de şiirin de çok yakıştığı bariz bir gerçek. Bir diğer gerçek ise cömertçe dağıttığınız teveccühünüzün bu kalemi mahcup ettiği.
Dağların zirvelerinde rüzgârlar sert eser. Zayıp bünyeler için yamaçlar daha münasiptir Suphi Hocam.
Kalemimdeki kanaatkârlık ısrarınızdan az daha güçlü çok şükür. Haddim değildir, lakin, hakkım olsaydı şayet; evladından dahi bir bardak su istemekten imtina eden bu kardeşiniz için kimseye ricacı olmamanızı rica ederdim.
Her dörtlüğü birbirinden anlamlı, Hakk 'ı ve hakikati anlatan, doğruları dosdoğru söyleyen, ihlâs dolu yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve ihlâs dolu yüreğine sağlık diliyorum, Allah râzı olsun tefekkür ettiren güzel şiirleriniz için, istifade ediyoruz her zaman. Sonsuz selam, duâ, sevgi ve saygılarımla 🙏 Allah'a emanet olun. Sağlıcakla kalın.
ihlasla yüklü nadide yürekten yerinde vurguları ile derin anlam ve duygu yoğunluğu içinde çok harika bir şiirdi dost bravo kutlar esenlikler dilerim...
AZAP tarafından 25.7.2024 00:50:11 zamanında düzenlenmiştir.
O’dur diye eklerdim, Rahmân, Rahîm, El Azîz Anlatmaya ne hacet; her zerrede O’ndan iz "Bir virüs pençesiyle bin âh çeken ey aciz! Bakî sandığın saray üç günlük konak" derdim Mecit Aktürk
Kıymetli Mecit hocam hoşgeldin Maşallah kalbindeki ihlas deryasına Ki kelimelerin kuyusunda Ta Habil'den Kabile kadar yolculuğa Yer ve gök arası nefesin terazisinde ki ince pamuğa Toprak altı ve toprak üstü yaşam telaşına Her saniyeyi tek nefesle buluşturmaksa İşte buda muhteşem bir yürekte ocağında En güzel şekilde düşer bembeyaz sayfaya Yüreğin dert görmesin İnşaAllah Tüm kalbimle saygımla tebrik ederim Selametle kal hocam 🙏🌹