(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘Ve... Ölüm!⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘Ve... Ölüm!⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba Mecit bey kardeşim Telefondan giriyorum edebiyat defterine Ancak gözlüğümün değişme zamanı geçtiğinden kendi yazdiklarimi bile okumaktan zorlanıyorum Gözlük konusunu cozunce sayfanızı ziyarete keyifle geleceğim inşallah Selam ve saygılarımla
Kaleminize, yüreğinize, emeğinize sağlık Üstadım, Hakkı ve hakikati haykıran daha nice güzel eserlere inşaallah. Güne oldukça yakışan fevkalade GÜNCEL ve manidar bu eseri ve sizi yürekten tebrik ederim. Gerçekten de CUK HARİKA bir eser olmuş. Saygılarımla
Var olmanın kişiye yüklediği en temel sorumluluk ölüm bilinci olmalıdır. Bu bilinç kavrandığı ve yaşatıldığı ölçüde erdem, adalet, olumlu çaba , çalışma, anlayış, kayırıp , kollama, doğru inanç süreçleri sürdürülebilme şartlarını oluşturacaktır. Bu sorumlu bilinci dikkate getiren, farklı anlam ve yönleriyle belleklere süresizce kazıyan değerli şiirinize candan teşekkürler ve tebrikler.
Biz çok şükür ölüm yolu üzerinde onu unutmadan sonlara doğru geldik. O sonda birçok sevdiğimizden; gelecekte tekrar buluşmak üzere ayrılacağımız tesellisini yaşadığımızdan, "ölüm gelmiş ne gam " diyoruz. Ayrıca korkmuyoruz da; zira Yaradan'ın;, bizi de her yerde koruyacağına, gözeteceğine, inancımız tamdır. Güzel bir hayat açıklaması ve ölüm gerçeğini vurgulama tonu şiiri yine "Adına hastı" dedirtecek dikkatler içine sokmuş. Tebriklerimizi, selamlarımızla sunuyor, gözlerinizden öpüyorum. Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
Ne kadar hayata meydan okursan oku yaş ilerlediğinde bedenen yenilgiyi kabul edersin.
Ertelediklerin çıkar karşına ruhunda yaşlılık kokusu, yüzünde pişmanlıklar.
Ne kadar hayata meydan okursan oku hayatın gençleşmez.
Ölümlü olduğunu bile bile sadece bu dünya için çalıştıysan mücadele ettiğin her şey bu dünyada kalır, ardında getireceğin iyiliklerin ve kötülüklerin yol alır senle....
Tek gerçek ....Ölüm Ağzınızın tadını bozan ölümü çokca hatırlayınız diye buyurmuş Efendimiz (sav) aslında ebedi ağız tadına varmak içindir bu nasihat bize.. biliriz, biliriz de yakıştırmadığımız bir o vardır kendimize. Ne kadar geç gelse de yine erken sayarız.
Buram buram tefekkür ... Satır satır gerçeklik
Yüreğinize sağlık ,ilminize kuvvet versin Rabbim. Güne yakışan şiirnizi canı gönülden kutlarım üstad Dua ile hürmetle
Şiirinizi okumak için sayfaya geldiğimde güne seçilmiş olduğunu gördüm. Okuduktan sonra anladım ki güne değil, günlere hatta ömürlere gelmeli. Sizin şiirlerinizi okurken düşünüyorum hep uzun uzun.
İnsanlar yakınlarına ölüm geldiği zaman mantıklı düşünmeye başlıyorlar. Hani aklım başıma geldi misali ama bir süre sonra yine eskiye dönüş oluyor. Oysa insana en iyi nasihatlerden biri ölüm denir. Bu yüzden aklın bir köşesinde hep durması ve unutulmaması tavsiye edilir. Ama işte nefsler bazen birçok şeyi unutturuyor insana ya da görmezden geldiriyor.
Ben yazmaya devam edersem çok uzar bu yorum. Bütün sayfada da yer işgal etmek istemiyorum.
Şiir hiç unutulmaması gereken hakikatleri fısıldıyor okuyanlara. Bu nedenle bu sayfada şiir okumak iyi geliyor.
İçtenlikle tebrik ediyorum. Kaleminiz, kelamınız daim olsun dilerim ki
Yalan hayatın yalın ve yegâne gerçeği ölümle ilgili çok şey yazılır, söylenir de... sıra öğrendiklerimizi içselleştirmeye gelince unutulur çoğu... maalesef.
Öyle olmasaydı bu dünyada bu kadar zulüm, sömürü, haksızlık, kavga olmazdı diye düşünüyorum.
Yelkovan arkasında sürüklenmekten düşünmeye pek vakit ayıramıyoruz herhalde.
Şöyle geriye yaslanıp insanları geniş açı ile izleyince... hırs, onca telaş... entrikalar...
Değmediği anlaşılıyor.
Yeter ki soluklanmayı ve düşünmeyi becerelim.
Hoş geldiniz Değerli Şairem.
Teveccühünüz için teşekkür eder iyi günler dilerim.
Sevgili Mecit hocam; Bu şiiri okuduğum şu saatlerde bana kattığınız her hazzın hakikaten bir hak gecisi olduguna inandım. Uzun zamandır okudugum en güzel şiir, sofrasına oturdugum en güzel sadaydı. Kattıklarınız için teşekkürler. Kıymetli yüreğiniz dert görmesin. Selamlar saygılar hocam.
Ey insanlar! Allah'ın sözü gerçektir. Öyleyse, dünya hayatı sizi aldatmasın! Sakın aldatıcı sizi Allah ile aldatmasın. (Fatır, 5. ayet) Sadece dünya hayatını isteyenleri ve ahireti yok sayanları uyarmak için, uyarıcı öğütlerle yazılmış muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Ben de yoldan çıkmış, insanların kafasını bulandırmaya görev edinmiş ne idüğü belirsiz ilahiyatçı geçinenler için yakın zamanda "Şeytanın Müritleri" diye benzer konuda bir şiir yazmıştım, uyarmak bizden gerisi onlara kalmış. Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum. Sonsuz selam, duâ ve saygılarımla. Allah'a emanet olun. Hayırlı geceler diliyorum.
Deseler de bu yolda haz ve düz var Hayallere kanat takan... uçuran Korkarım ki ufacık(!) bir pürüz var Kabir kokan... uykuları kaçıran
Bir pürüz ki, tasviri zor bir kâbus Her faninin hayatında son bölüm Son nefesin ertesinde gider pus Anlaşılır neymiş gerçek ve... ölüm! Mecit Aktürk
Ne güzel bir gerçeklik düştü geceye Dilin ve yüreğin güçlü duruşu. Kulaktan duyulmayan sesi ruha seslenişi gibi Gerçekliğin ta kendisi tebrik ediyorum üstadım Bu muhteşem eseri gün şiiri ötesi Kalplerde yer edinecek şekilde harika Yüreğine sonsuzca sağlık diliyorum Yüreğin var olsun üstadım Saygılarımla sağlıcakla Hayırlı huzurlu geceler diliyorum Selametle kal üstadım
Şiirin başında oh ne güzel hayat diye başlayıp sona doğru Kara Toprak ve ölüm gerçeği ile yüzleşmek ...
Bu kaleme bu yüreğe nasıl gıpta edilmez.
İyi ki varsın kıymetli abim, iyi ki kalemine denk geldik iyi ki yüreğinden nasiplendik var olasın.
Kalbi selam ve muhabbetlerimle.