Yüzümün ârafâ bakan tarafını görüyor musun? Aynaları eskiten yüzümün...
Sen gideli hüzünlü bir bitiş var alnımda Çizgiler derinleşmiş Dil döküp ağlamanın zamanındayım Zaman ise kısacık bir ömür Sanki evrenden bir kaçamak Ân içinde aşk ile yaşamak
Âdem’in ilk günahı gibi Cennetten koparılışı gibi Emeklerimiz boşa gitmiş Zaman boşa gitmiş
Sultanlığa ulaştı Yusuf kuyudan çıkınca Biz hâlâ kör kuyudayız Saltanata değil Gönül tahtına talibiz
Sen Ali isen ben Ayşe Farklı tarafta gibi Amacımız aynıydı oysa Aynı hedefe başka aşıklarla yürüdük
İbn-i Sebe gibilerin gıybet lanetine uğrayıp Cemel davası yaşadık içimizde İki sevgili birbirine düşman Aynı zamanda aşık Biri diğerine ziyan ve zindan Elbiselerimiz aynı, lisanımız farklı Aynı aşka mahkumduk Başkayız sanıyorduk İnsaf ve vicdan borcumuz var birbirimize Kendimizi kandırıyorduk
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Cemel şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Cemel şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayfaya düşen eserin mükemmeldi..her zaman olduğu gibi haz duyarak okudum yüreğinden gelen bu duyguları ne de güzel aksettirmişsin kalemine. Bu eseri alkışlamazsam kendimi suçlu hissederim..her zaman kalemin yüce olsun kalemdaşım..şiirli yarınlar her zaman bizlere huzur ve sağlık getirsin.. Sevgilerimle..
Eskiden böyle birkaç özelliği olan insanlara, iki buutlu veya iki kanatlı manasında zülcenaheyn derlerdi. siz de onlardan birisiniz zannediyorum. şiirinizde çok güzel ifadelerle duygu dolu bir şiir olmuş. yaptığınız resimde en az şiir kadar derin tesirleri olan bir resim olmuş. ruh insanı gönül insanı, ince ruhlu ince gönüllü insanlar ancak bunu başarabilir diye düşünüyorum. Şiirinize bahsettiğiniz münafıklardan ibni sebe'nin Hz Aişe radiyallahu anha validemize attığı bir iftiradan dolayı, Müslümanlar karşı karşıya gelmiş ve her iki taraftan da bir çok insan ölmüştür. Bu Cemel vakası beni çok derinden üzmektedir. Onun için fitne toplumu, toplumları içten içe yiyip bitiren . ve toplumları birbirine düşüren çok kötü bir haslettir. Fitneye sebebiyet veren, Allah'ın gazabına uğrar ve iflah olmaz.. Tebrik ediyorum kıymetli dost Selam ve saygılar..
andelip tarafından 6/6/2023 10:55:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Etkili ve detaylı yorum için teşekkürler. Şiire zenginlik katan siz gibi okuyup anlamlandıran kişiler aslında. Yoksa okuyup geçmişsin ya da derinden okumamışsın ne fayda.
Ben açıkça itiraf edeyim ki, ne kadar dikkatli okusam da yorum acizliğim var. Beğendiğimi ifade edip çıkıyorum. Oysa çok şeyler yazmak geliyor içimden ama yazıya dökme yeteneğim yok. Bu açıdan da izi kutlarım değerli arkadaşım. Sevgilerle
Her satırı anlam dolu, anlam derinliği olan harika duygularla yazılmış yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Ayrıca resim çalışmanızı da kutlar başarılarınızın devamını dilerim.