Sen böyle miydin eskiden, Genç kızlar sıraya girerdi, Çeşme başında gezerken. Köyün yakışıklı genci, Güçlü yağız delikanlısı, Kır atına vurdun mu kırbacı, Selam alırdın herkesten.
Gönül verdi komşu kızı Hasan’a, O da köyün bir tanecik güzeli, Örgülü saçlı kalem kaşlı sürmeli, Yürekleri gönülden sevdalı, Gizlice buluşurlardı dere kenarında, Onlara engel olanların inadına. Verdiği beyazgülü takardı saçlarına,
Nihayet duaları kabul oldu, İki gönül kavuştu sonunda, Üç gün üç gece düğünler kuruldu. Ayşe mutluydu Hasan’ın koynunda. İki oğlan bir de kızları oldu. Erkek çocuğu yoktu soyunda. Mor salkımlı evlerine mutluluk doldu.
Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka.
Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sen Böylemiydin Eskiden şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sen Böylemiydin Eskiden şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ömür dedigin sayki bir masal Gittiğin gün bitiyor senin masalın Ve her masal da mutlu sonla bitmiyor ne yazık ki Kalemine gönlüne sağlık güzel yürekli şairem Mutlu masallar yaşamaniz dileklerimle Selamlar sevgiler
Geçmiş zaman olur ki hayali cihan değer. Bazen hüzün bazen sevinç Yaşayıp gidiyoruz işte zamanın bizi sürüklediği yerlere. Size özgü bir anlatım. Duygulu estetik Okunası dinlenesi. Çok güzeldi öğretmenim
Güzel bir şiir okudum kıymetli sayfanız dan ellerinize yüreğinize sağlık içtenlikle tebrik eder canı gönülden kutlarım iyi geceler diler saygılar sunarım...
Bütün şiirleriniz gibi bu da harika olmuş üstadem. Yürek sesiniz ve kaleminiz hiç susmasın. Siz her zaman böyle güzel şiirler yazın .En kalbi selam ve saygılarımı sunarım.
Her zaman ki harika duygularla yazılmış şiirinizi beğeniyle okudum kaleminiz bitmesin gönlünüze gelen ilhamınız sel olsun taşsın selam ve sevgilerimle Allah'a emanet ol...KADİR GECENİZ MÜBAREK OLSUN...
Her zaman tılsımlı bir sayfadır benim için sayfanız girip içinden bir türlü çıkamadığım kendimi kapadığım ruhumu kilitlediğim ender sayfalardan. Sığınmak gerekir bazen böyle kalemlerin ulvi dokunuşlarına... Zaten girizgah beni benden aldı Sen...Böyle miydin eskiden Bu arada görsel her zamanki gibi enfes Tebrik eder sevgiyle muhabbetle ellerinizden öpüyorum. Kadir geceniz mübarek olsun ettiğiniz dualar kabul ve makbul olsun öğretmenim.
daha ne olsun masal gibi bir hayat hepimizin sonu istemesek de bu sığınacağımız orman yok mutlu bir hayat da sürmedik çoluk-çocuk derdimiz et en büyük paradan büyük soğan 30 lira.
tek kelimeyle muhteşem Tebrik ederim ellerinize yüreğinize emeklerinize sağlık güzel bir muhteşem şiir beğenerek okudum canı gönülden kutlarım sizi ve bu muhteşem şiirinizi kaleminiz kavi ilhamınız daim olsun iyi gunler diler sonsuz saygılar sunarım...
Görünenlerin arkasındaki esrarı bilmeden yaşıyoruz çoğumuz. Kimse göründüğü hal üzere değil aslında. Hayatın kimleri ne zaman ve nasıl bir duruma evirebileceğini bilemeyeceğiz hiç bir zaman. Bu anlamda önyargılardan uzak durmak, durmaya çalışmak hem insafi, hem de insani bir duruş olurdu. Değerli şairemi yürekten kutluyorum bu güzel ve hissiyatlı eseri için. Saygı ve selamlarımla.
Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka.
Yüreğine sağlık kardeşim şiirinizi beğeniyle keyf alarak okudum kopyaladığım satırları okuyunca bir o kadar üzüldüm Hasan dedenin sonu böyle olmamalıydı Allah rahmet eylesin eşine mekanı cennet olsun yürekten tebrik eder hayırlı çalışmalar Sonsuz saygılarımla Hayırlı sahurlar dilerim
Hayrullah tarafından 4/6/2023 5:07:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aslında bu şiirde hikaye edilen tema hayatın tam da gerçeği, insan hayata tek olarak geliyor seviyor seviliyor yaşıyor ve yine tek olarak gidiyor, önemli o geçen süreçte severek sevilerek dolu dolu bir zaman geçirdi ise esas odur onun karı, güzeldi beğeni ile okudum tebrikler nicelerine diyor esenlikler diliyorum efendim, saygılarımla.
Yorumunuzla birlikte hüznün zirve yaptığı hüzün veren duygularla yazılmış yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
çok güzeldi,çok çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadem, ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Hüzün dolu bir hikayenin şiirle anlatımı güzeldi on parmakta on hüneri olan ustamı kutluyorum Emeğine yüreğine sağlık _____________________________Selamlar
Yüreğine sağlık can toprağın. Kaleminden her yönüyle harika bir şiir okudum. Gönülden tebrikler. Günümün şiiri diyorum ve Şiir yüreģinden sevgiyle kocaman öpüyorum...👄💖⚘⚘⚘