Belli ki ağır gelmiş o/nûrlu dava dize Harama sofra kurup mey’e bulduk suçu hep Çekilen ne var ise hak ettik reva bize Şerre kıyama durup "şey"e bulduk suçu hep
O "şey" ki; aynadaki aksimizken aslında Kinimiz, kibirimiz... nefsimizken aslında Gamlı gönül gözünün sebepleri faslında Uda, kemana, saza... ney’e bulduk suçu hep
Bahanelerde mahir incitmede başattık Kalpler koyup hedefe sıra ile taş attık Tan güneşe gebeyken karanlığı yaşattık Yıldızlara, semâya... ay’a bulduk suçu hep
Nûra tercih ettikçe nârı, zifri, siyahı Ne yürekte gam bitti ne dillerin segâhı Hasletlerin hasıyken niyetin nişangâhı Gez’e, merceğe, ok’a... yay’a bulduk suçu hep
Ne kabirin vaazı ne salânın sözüyle İnsana bakışımız İblis’in kör gözüyle Sarsıldıkça sinemiz günahların közüyle Asra, deme, zemine... fay’a bulduk suçu hep
Bindirip iradeyi melamet trenine Tıkadık kulakları tehlike sirenine Baş aktör seçilince her derdin törenine Yöne, yola, firene... raya bulduk suçu hep
Mürşidi Kur’an diye tarif etmişken nebî Müridi en çok olan şer ve kinin mezhebi Sanki nimeti azmış, herkes haketmiş gibi Nasibimize düşen pay’a bulduk suçu hep
İlâhî emanetin üzeri toz oldukça Zor değişir bu dünya arsızlık haz oldukça Dilde ağızda o tat azalıp bozuldukça Suya, şekere, deme... çaya bulduk suçu hep
Sırtımızı dönerek nur saçan bilgelere Kan verip kıyam ettik karanlık gölgelere Mazisi pak milleti ayırıp bölgelere İle, ilçeye, semte... köye bulduk suçu hep
İbret verseydi şayet kıssa dolu mazimiz İblise köşk olmazdı en gözde arazimiz Haksızı kayırdıkça adalet terazimiz Han’a, Sultan’a Şah’a... Bey’e bulduk suçu hep
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞEY'E BULDUK SUÇU HEP şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞEY'E BULDUK SUÇU HEP şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kendi sırtına pire kondurmayan, ele deve bindiriyor. İçimizi temizlemeden dışarıya koşturuyoruz. Hırs, kin ve desinler ile ruhumuzu yorgun ve bitap bırakıyoruz. Suçluyuz...
"Belli ki ağır gelmiş o/nûrlu dava dize Harama sofra kurup mey’e bulduk suçu hep Çekilen ne var ise hak ettik reva bize Şerre kıyama durup "şey"e bulduk suçu hep" ......
"İlâhî emanetin üzeri toz oldukça Zor değişir bu dünya arsızlık haz oldukça Dilde ağızda o tat azalıp bozuldukça Suya, şekere, deme... çaya bulduk suçu hep" ......
HÜLASA MİLLET OLARAK SUÇU SUÇLUDA BULAMADIK BİR TÜRLÜ... Sanırım bu gidişle muhayyilesi güçlü geleceği çok iyi okuyabilen güçlü kalemlere kaldı milletimizin istikbali...yalanla, riya ile müseccel münafıklarla yürünülen yollarda beraberde yürünse, ayrı ayrı da yürünse ahirimiz keldir kelimenin tam anlamıyla... bu konuda benim yüreğim çok yanıyor. Mukaddes kitabımızın da belirttiği gibi her kavim layık olduğu biçimde ve yöneticilerle yönetilirler derken yaratılan kulların naturasını iyi bildiklerindendir... Allah milletimize akıl ve iz'an nasip etsin... Değerli üstadım zamanımda dardı ama o kadar leziz bir şiirle geldiniz ki tadı damağımda, sabahlara kadar aklıma geleni yazmak geliyor içimden ama elbette o da doğru olmaz. şimdi benim şarkım; ben yandım el yanmasın... tebrikler ve saygılarımı iletiyorum Karaman ilinden. ALLAH'A EMANET OLUNUZ...
Suçluyu genellikle yanlış yerlerde aradığımız içindir ki bulmakta çoğu kez zorlanıyoruz. Sorsalar, ve dürüst cevap verebilsek; sebebin "yandaşlık" olduğunu söylemek zorunda kalacağız maalesef.
Bu toplumun yetmiş iki fırkası için de geçerli... maalesef.
Tarafgirliğimiz olayları doğru değerlendirip, çözüm odaklı fikirler geliştirmemizi engelliyor kanaatimce.
Bu düşüncemi güncel bir hadise ile somutlaştırmak isterim;
Muhtemelen Erzurum ilimizde Kur'an Kursu'nda vuku bulan rezaleti okumuş, duymuşsunuzdur. Kadrolu olarak devletin hassas kurumunda görev verilen "Belletmen" denen bir yaratık kursa gelen çocuklara tecavüz etmiş.
Böylesine somut bir rezalette dahi herkes -genelde- aidiyetinin durumuna göre tavır alıyor, rakip gördüğü tarafa puan kaptırmama gayretinde.
Oysa hepimiz biliyoruz ki; Bu kokuşmuşluk, bu çürüme toplumun tüm kesiminde var. Vücudu sarmış. Kanser gibi.
Tencere dibin kara... misali.
Oysa biliyoruz ki; böyle bir durumda yapılması gereken, doğru olan yöntem; o mahlukun görev yerini değiştirerek, olayın üzerini "kol kırılmış, bari yen içinde kalsın zihniyetiyle değil, mağdur aileleri susturmaya çalışmakla değil, bilakis kurum olarak üzerine giderek, o ahlaksızın en ağır cezayı almasını sağlamak olmalıydı.
Yazık.
Ve yine yazık ki sık sık uygulamaya konan af ile bu türden hastalıklı organizmalar yeniden toplum içine salıveriliyor.
Yazık ki Amerika gibi ülkelerden daha medenî olduğumuz için idam denen o ceza bizim için uygulanması imkânsız.
O halde; yeni çocuk tecavüzlerine de kadın cinayetlerine de talana ve yeni soygunlara da hazır olalım.
"Ablam" dediğiniz kişi benim kardeşim olur Ümmühan bacım. Ne düşündüğünü bilirim yani.😃
Heceye eşlik etme düşünceni bir süreliğine dondursan diyorum. 🤔
Benim için mahzuru yok da; şu elimdeki kalem biraz kaprisli... huysuz. Kendinden güzel yazan oldu mu kıskanmakla kalmıyor... bana da kan kusturuyor.🤷♂️
Öyle içten "Abi" demişsin ki, kendimi aynen öyle hissettim. O nedenle de; Kardeşimin affına sığınarak; her samimi gördüğüm dostuma olduğu gibi sana da "siz" yerine sen diye hitap ettim.
Tek endişem; Sekiz kardeşim içinde 1. olamama korkumun kâbusa dönüşüp rüyama gelmesi. 😣
Gönül güzelliği satırlardan sâdırlara akseden parlaklıkta pırlanta kalplere sahip insanların olması ne güzel. Ne büyük mutluluk...
Muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Bu müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Ben de sayenizde bir şiirimi hatırladım, eşlik etmesi için iki dörtlüğünü eklemek istedim izninizle.
Kahvenin hatırı var, gönlümse çaya düştü ☕
Geçti bütün günlerim duâ ve ümit ile Acil şifâ diledim umutsuz olsa bile Çeken bilir çekmesi kolay değil ki dile Ettiğim intizârlar ah ile vay’a düştü...
Türkmenoğlu nice il gezip durdum âvâre Hiçbir şifâ görmeden kaldım böyle bîçâre Kavuşması zor oldu hasret çektiğim yâre HÛ’dan gelen derdimin çaresi HAYY’a düştü...
Bir ara bu siirinize bir kaç ďörtlukle nazire yazacagim inşallah...
Maşallah bu arada...Allah kaleminizi kağıda küsturmesin de ben hep bu sayfadan hayran hayran ayrılmak zorundaymiyim yahu :))
Selam ve Saygılarımla tebrik ediyorum.