Şeceresi beşere şeref verse ne çıkar Sözümüzde sevgi yok, dilimiz can yakıyor Göğüsü gere gere insanız demek sıkar Yüzümüzde sevgi yok, elimiz can yakıyor
Olmak için ezelden ikrarımız var lakin Hârında piştiğimiz ya nefretti ya da kin O yüzden mel’un mutlu, kendinden emin... sakin Közümüzde sevgi yok, külümüz can yakıyor
Sorsalar bu âlemde en mahir arı bizdik Gönül saraylarında nice bahçeyi gezdik Bir tutam nektar için gülü, goncayı ezdik Özümüzde sevgi yok, balımız can yakıyor
Bir umut özlemiyle çevremize her bakış Yanaklara lavdan iz, çehreye kordan nakış Virane gönüllerde otağ kurmuş kara kış Gözümüzde sevgi yok, selimiz can yakıyor
Desem ki tek çaremiz sevgidostluk barışta Yalnızlığa çarpıyor sesim her yakarışta Mızrapların darbesi mızrak ile yarışta Sazımızda sevgi yok telimiz can yakıyor
Dört Kitap ayan beyan Mâbud tek olsa ne ki Ahde vefa arayan mabetler dolsa ne ki İnsan aslına düşman, gölgesine öteki Va’zımızda sevgi yok, velîmiz can yakıyor
Yaklaşırken yerküre yıkıma yavaş yavaş "Utan" diyor beşere her vahşet, talan, savaş Yazık; müsbet dururken menfiye onca uğraş İzimizde sevgi yok, yolumuz can yakıyor
Bilsek de göçebeyiz, ölüm var ömür kısa İblise köle olduk nefsin eline asa Dile, göze, gönüle has cevherken, hülasa Tarzımızda sevgi yok, hâlimiz can yakıyor
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CENİNDEN CANAVARA... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CENİNDEN CANAVARA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Sorsalar bu âlemde en mahir arı bizdik Gönül saraylarında nice bahçeyi gezdik Bir tutam nektar için gülü, goncayı ezdik Özümüzde sevgi yok, balımız can yakıyor"
Bilmem ki biz nasıl bu hallere geldik üstadım. oysa ki, erenler, evliyalar, şair ve de yazarlar sevgi aşısı yaparken nasıl böyle bir sevgi Pandemi/sine yakalandık bunu izahını yapmak bir hayli güç olsa gerek... Pandemi diyorum çünkü bir bizde değil dünyanın birçok yerinde var bu sevgisizlik. BEN DİYORDUM Kİ, SEVGİ MÜSLÜMANIN MİRACIDIR... Müslümanım diyenler de sevgi iflas etmiş. merhum Yunus ne diyordu;
Ben gelmedim kavga için Benim işim sevi için Gönüller dost evi için Gönüller yapmaya geldim...
beri tarafta Mevlana, gel diye bağırırken bizim sözde Müslüman liderlerimizin "GİDERLERSE GİTSİNLER" diyerek kendi öz halkına yol göstermesi reva mıdır? bu cümlenin neresinde sevgi vardır...bu konuşan balık o da baştan kokuyor işte... üstadım başınızı ağrıtmak istemem, aslında sizin benden daha iyi bildiklerinizi anlatıp tere cinin durumuna düşmek de istemiyorum...
şiiriniz o kadar yerinde ve o kadar etkiliydi ki, hiç susmayacağım sandım ve susma hakkımı şimdi kullanıyorum. ALLAH RAZI OLSUN...şairler milletin esas lambalarıdır doğru yolu bulmalarında. kalbi sevgi ve de saygılarımı iletiyor, sağlık ve mutluluklar diliyorum...
aynen katılıyorum üstadım...hep söylerim her şeyinizi kaybedebilirsiniz lakin ümitlerinizi asla...çünkü o insanların yaşama sevinci ve ayakta tutan direğidir. Allah'ın da ön emirlerindendir. çok teşekkürler, sağlık ve de mutluluklar diliyorum...
Yaklaşık olarak 42 senedir Berlin'de yaşıyorum. Olaylara çok daha geniş perspektiften bakma imkânım oldu, olmakta. Bunda yabancı medyayı, basını takip edebilmemin de etkisi büyük muhakkak.
Generasyonlar arasındaki geçiş süreçleriyle birlikte Avrupa'nın politikaları çerçevesinde asimile olan, değerlerinden kopan, öz yurduna yabancılaşan çok oldu. O çarklara çarpsak da dişlerine yem olmadık çok şükür.
Bu süre zarfında fark ettiğim en dikkat çekici husus; tüm siyasi partilerin ülke menfaatlerini her şeyin üzerinde tutmasıydı. Öyle ki; milletvekili seçilen Türk kökenliler tercih durumu olduğunda Türkiye'ye düşman kesilebiliyorlar.
Bizde ise malum; Parti aidiyeti takım tutma fanatikliğine dönüşmüş, şahsi çıkarlar değerlerin, ülke menfaatlerinin üzerine çıkmış.
Naçizane kalemimle düşüncelerimi ifade etmeye, tehlikelere, yanlışlara dikkat çekmeye çalıştım.
Bu arada zan ile hareket edip, hüküm veren, hakâret edenler oldu.
Etrafta elinde yafta ile dolaşıp, ötekileştirecek biri(leri)ni arayanlar oldukça milletçe işimiz zor.
Vatan sevgisi sonsuz, esaretin anlamını istiklâlin önemini, birliğin değerini bilen bizler için yaşananlara baktıkça, manzarayı gördükçe üzülmemek mümkün değil.
Umutsuzluğa düşmek de yakışmaz bize elbet.
Herkes kendisine yakışanı yapmaya devam edecektir illa ki.
İnşaallah gelecek ülkemiz, milletimiz, gelecek nesiller için hayırlı olur.
Sağlık, huzur, mutluluk ve afiyetler dilerim.
Saygılarımla