Her gün gelir geçerim , Bu dar sokaktan, Pencerelerinde çiçekler, Beyaz badanalı evler, Kapı önünde nakış yapan, Ağız ağza vermiş, Oyalı yazmalı kadınlar.
Hadise olur birinin geçişi, Bütün gözler ona dikilir. Ne giymiş,kimin nesiymiş. Utanarak geçer yabancı kişi, Hepsi beni iyi tanır. Onlardan biri gibiyim. Kimse bakmaz geçerken.
Sokağın bitiminde, Eski mahalle fırını, Her tarafı kaplar dumanı, Çarşıdan ekmek yemez, Bu sokağın insanı.
Çiçekli perdeleri, Açıktır pencereleri, Kasetten yayılır gider, Sevda türküleri. Her gün dinler geçerim.
Zor geçinirler,bilirim, Ama, huzurlu yaşarlar. Bu insanları çok severim . Yürekleri sevgiyle dolu.
Başka alemde hissederim, Unuturum derdimi kederimi. Bütün yorgunluğumu atarım. Bu dar sokaktan geçerken.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Onlardan Biri Gibiyim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Onlardan Biri Gibiyim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her zaman seçkin şiirleri yine kendi eseri seçkin tablolarıyla ölümsüzleştiren sevgili kardeşim Ülkü Ahıska'nın kalemine yakışan bir şiir olmuş. Kalemin ustalığını duygu yüklü mısralarla okuyucusuna hissettiren güzel bir şiir okudun. Gönülden tebrik eder sonsuz başarılar dilerim. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun efendim. Sevgi, saygı ve sonsuz başarı dileklerimle birlikte şiire beğenimi iletiyorum. Yolunuz su gibi açık, ufkunuz güneş gibi aydınlık olsun. Dr. İrfan Yılmaz - Bodrum.
sıcacık, sımsıcacık bir şiirdi Ülkü'üm şiir o sıcaklığı bize hissettirdi ve haarika da bir serbest şirdi.. Yürek sesini gönülden kutluyorum. Sevgilerimle... Anneler Gününüz kutlu olsun...
Kıymetli Şairim, Merhabalar Güzel Eserinizi, Can-ı Gönülden Tebrik ederim Kalemin yüreğin var olsun. Nice güzellikleri, Yüce Rabbim yüreğine nakşetsin, Kalemini bütün insanlık fark etsin. Sağlıklı bir yaşam, Huzur dolu bir ömür dilerim Ramazan Bayramımız kutlu olsun. Yüce Rabbim Tekrarına kavuştursun. Saygılar,Sevgiler,Selamlar yolluyorum. Hayırlı Bayramlar diliyorum.
ok güzeldi, gönül insanı vefalı dost,harıklıydı, öğüt sevgi ve iözlem vardı,Hakikat vardı, o güzel yüreğine sağlık çok haklısın Üstadem , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Kaleminize, yüreğinize sağlık sevgili öğretmenim...Ne kadar güzel, içten bir anlatım ve ne güzel bir sokak. Özlemini duyduğumuz ve her zaman ah bir o günlere geri dönebilsek dediğimiz huzurlu bir dünyanın, huzur veren insanlarının o sıcacık yuvalarına çekiverdiniz bizi. Şiirinizi üç defa okudum ve o güzel yorumunuzu da ona keza dinledim gönülden kutlarım...İlhamınız daim olsun.Selamlarımla saygılar...Ziya VAR
Ne kadar güzel bir anlatım ne güzel mısralar, her sayfanız gibi duygulu kaleminiz izleri tebrik ederim,inanın Ülkü hanım döne döne okudum. Yeni Foça’da dar sokaklarında yazları gittiğim evimiz var, lakin mısralarınızdaki gibi bazı durumlar oluyor, ne giydin, nereye gidiyorsun, köpeğin havladı ağladı nerdeydin gibi sorular oluyor.ilk seneler yadırgadım hatta evimizi satmaya bile karar verdim. Fakat İstanbul’da böyle durumlara alışkın değilim tedirgin olmuştum.Yedinci yılımız oldu biraz alıştılar bana; bende umursamıyorum; köy hayatını yaşamayı seviyorum.Şiirinizde o bölümü okurken gülümsedim , şöyle birde yabancılara aynı davranışları yaparlamış. Sevgilerimi bıraktım.🌸☘🌸☘🦋
Merhaba ÜLKÜ hanım Kutlarım kalemini ve eserini Güzeldi eserin, her zaman kitat ve deminde Gönlün abat olsun, tüm eserlerin ŞAHESER ve benzersiz olsun Şiirle kal, sevgiyle kal, hoşça kal
Çok güzeldi, çok acıklıydı, Hayırlı Ramazanlar, gönül insanı vefalı dost,harıklıydı, sevgi ve iözlem vardı,Hakikat vardı, o güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Yüreğinize sağlık hocam şiir güzel ve görsel resim daha bir başka güzel.Neresi desem..? Bu resme benze bir köyümüz var Orhangazi Gürle köyü sokağı gibi..
Ellerinize yüreğinize emeğinize sağlık güzel bir şiir tebrik eder kutlarım bu güzel şiirinizi ve sizi kaleminiz kavi ilhamınız bol her şey gönlünüzce olsun sağlıkla kalın iyi günler diler Ankara'dan sonsuz saygılar sunarım...
..dört dörtlük komple gerçek hem çok sevilen çok kıymetli yaptığı ürettiği ruhun tüm zarafetini kalemi sesi fırçasıyla ve tevazukâr bilgeliğiyle SANATÇIDIR,ÜLKÜ AHISKA HOCAM.. Teşekkür ve tebriklerle saygılarımı sunuyorum...
Ne de güzel anlatmış dizeleriniz, herkesin birbirini tanıdığı ve o bizim , kapılarımızın kilidi olmayan mahallelerimizi. Kaleminiz daim olsun Şaire Ülkü hanım. Yüreğinize sağlık diliyorum. Esin kaynağınız gür olsun.
Ne de güzel anlatmış dizeleriniz, herkesin birbirini tanıdığı ve o bizim , kapılarımızın kilidi olmayan mahallelerimizi. Kaleminiz daim olsun Şaire Ülkü hanım. Yüreğinize sağlık diliyorum. Esin kaynağınız gür olsun.
Allah huzurunuzu, mutluluğunuzu daim etsin. Siz Anadolu kadının tam karşılığısınız sayın Hoca m. Her şiiriniz bizi anlatır. Yürek dendimi sizin gibi bakmalı, sizin gibi görmeli. Tebrik, takdir ve saygılarımla. Yorumunuza da ayrı bi güzellik katıyor eserlerinize. Sağlıcakla kalınız, vesselam....
özeldir bazı insanlar çok özel bazen çok sever insan sebepli ya da sebepsiz hep de güzeldir değerli hocamın kaleminin yazdıkları Dünya Şiir Gününüz kutlu olsun
gözlerimin gördüğü gönlümün sevdiği yüreğimin dokunduğu defne kokulu
hasretim
sevdiğim insanın ellerimde umut olduğu yer. sokaklarında parklarında yürek yüreğe dolaştığım yer
burada geçti en güzel günlerimin gül kokusu bilsen o daracık sokaklarında geçen çocukluğumun yükselen tiz seslerindeki mutluluğu
rüyalarıma girer bir çoğu
Habib-i Neccar Dağı eteklerinden aşağıya süzülen bir kartal gibi güzel bir suret asırlar öncesine giden bir tarihi anlatır
kırk asırlık Türk Yurdu kardeşliğin dinlerin bir arada buluştuğu yürek yüreğe el tutuştuğu saygının harman olduğu zengin bir mutfak ve kadim bir kültür.
unutulmaz.
asi nehri bir bıçak gibi gönlümün şehrini ortadan böler
bir yanım hasret bir yanım minnet
Değerli sanat erbabı değerli Hocam Ülkü Hanım;
Resimle uyumlu ne güzel bir güzel bir şiir olmuş. Hepimizin geçmişi ile ilgili sokağımızdan, şehrimizden ve eskimizden samimiyet ve içtenlikten sayfaya düşen bu anlamlı ize çok saygımla teşekkür ediyorum. Bu izleri bende Medeniyetler şehri kadim Antakya'da çok gördüm. Hala çabalıyorum oraya dönmek için.
Selam ve saygımla değerli insan Ülkü Hocama.
Ahmet KARA tarafından 3/21/2022 2:34:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok güzeldi,çok çok acıklıydı, sevgi ve iözlem vardı,Hakikat vardı, o çok çok güzel yüreğine sağlık Üstadem , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Ne kadar güzel bir anlatı. Bu kapı önü muhabbetleri,gelip geçene sorgulu bakışlar.Sanırım hanımların bu kapı önü Türkiye'nin doğusu,batısı,güneyi,kuzeyi...her bölgesinde ayni bir durum,sanki gelenekleşmiş bir vaka. Çünkü her yerde var bu durum. Şiir çok güzel anlatıyor olayın içeriklerini. Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi. Esenlik dilerim.
Ne kadar güzel bir anlatı. Bu kapı önü muhabbetleri,gelip geçene sorgulu bakışlar.Sanırım hanımların bu kapı önü Türkiye'nin doğusu,batısı,güneyi,kuzeyi...her bölgesinde ayni bir durum,sanki gelenekleşmiş bir vaka. Çünkü her yerde var bu durum. Şiir çok güzel anlatıyor olayın içeriklerini. Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi.
Selam ve dualarımla saygılar.