(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
hasretimin önsöz'ü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
hasretimin önsöz'ü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
... biliyorum bu sadece bir söylence çocukluğumun geçtiği bayramlar gibi hiç öpülesi bir ele uzanmadı kimsesizliğim yorgun bir anne bakışı bulmadı gözlerim katlanıp bir mendil saklanmadı arka cebime oysa ıslaktı gençliğim her gece geçtiğim zihin sabrı umutsuzca aradı çocukken yaşadığım aşkı...
...yarın arefe...üvey evlat görmüş gururum,boynu bükük bir kuşla buluşacak bayram sabahı bayram namazında...
...ya ben bu şiiri çok seviyorum...egomun önüne geçemiyorum ama yaptığım yorumuda çok beğeniyorum... ne bileyim işte, öyle...yani öyle...ve yorumda yazdığım dizelerin devamını getireceğim karar verdim...
Valla herkes çok güzel dediğine göre vardır bir hikmeti. Hele bir de Kyrie yazmış. (Ben yazsam nasıl tepki alırdım diye merak ediyorum) Benimki sadece merak.
Sensizlik üvey evlat Gel gör ki; Onun da annesiyim
Üvey evlat asla öz evlat gibi olmaz diyenlerin düşüncesinden bakar ve yorumlarsak şiirinizi. Üvey evlat kabullenilmesi, özümsenmesi ve kendi evladınmış gibi sevilmesi emek ve fedakarlık gerektiren bir olgu olarak karşımıza çıkar. Bu nedenle sevdiğinizde olan sevdanızdan ötürü onun bıraktığı "sensizlik" olarak tanımnladığınız üvey evladı da zorla sindirebilmişsiniz içinize. Fedakarlığınıza sevep o üvey evladı bırakana duyduğunuz sevgi olmuş ve onun yokluğuna ancak yine ona ait bir şeyle avuntu bulabilmişsiniz, istemeye istemeye. Sonunda bu avuntuyu öyle sahiplenmişsiniz ki ayıramamışsınız kendinize ait olanlardan.
Bu kadar az kelime ve bu kadar çok şey anlatabilmeniz muhteşem.
Her gün sulamasam olmaz ki kurur sonra bu çiçek dökme suyla dolmazki içimde bir derinkuyu ne kadar büyük yürek saksısı kuyusu hasretin, var mı inip görecek ??? dedirtti dizeler...Saygıyla.
... evde yokum notlarını iliştirdim boyumdan büyük sevi/lerin çat kapı gülüşlerine ikinci köprüden denedim ihanet sebebi ölümleri meğerse yüzde otuz dörtmüş ölmeyeceğimin gerçeği akıntı tersmiş ben ters yüz aşkların iliksiz düğmesi ile meşgulken atlamışım ne bileyim yüze yüze derimi gerçeğinin kumpayasında buldum -kendimi- pamuk prenses üvey annesine küsmüş pamukdan da prenses mi olur prenses dediğin ağır olur tokadı ile annesi düştü -kollarıma- üvey müvey repliklerine aldırmadan oynadık masal bitti -dediğinde- az gittik uz gittik demedim aşk'ımı katık ettim çok denedim sensizliği suretime dizdim affedersiniz gördüğüm ilk yerde size anne diyebilir miyim...
...yasmin levy "perdono" söylüyor, cesaria evora "bessema muco"...ve ben hala "sezercik" repliklerinde... büyütür müsünüz beni?
biliyorum bu sadece bir söylence
çocukluğumun geçtiği bayramlar gibi
hiç öpülesi bir ele uzanmadı kimsesizliğim
yorgun bir anne bakışı bulmadı gözlerim
katlanıp bir mendil saklanmadı arka cebime
oysa ıslaktı gençliğim her gece
geçtiğim zihin sabrı
umutsuzca aradı
çocukken yaşadığım aşkı...
...yarın arefe...üvey evlat görmüş gururum,boynu bükük bir kuşla buluşacak bayram sabahı bayram namazında...
alicengizoyunu