Ipıssız dağlarda gözlerden ırak Beyazlar içinde bir gelin iner... Bir içim su gibi; billur ve berrak Zirveler şenlenir, karanlık diner
Şuâlar uzanır, öper aşk ile İnciye dönüşen kuru kar ışır Keşke zaman dursa; lakin nafile Sürmez bu mutluluk bir sene bile Bahar kıskanıp da basınca zile Akıbet bellidir; yakar... kavurur Bahtı kara gelin kendini vurur Akar ak kanları, sele karışır...
O yüzden gamlıdır bütün bülbüller En yaslı, dumanlı dağ başlarıdır... Açan gelincikler, kırmızıgüller Toprağın dinmeyen gözyaşlarıdır
Her bahar geldikçe hüzün öyle ki Kıraç tepelere karanlık yağar Birkaç gün... birkaç ay... yıl olsa ne ki Güneşe sorarsan kar anlık yağar
Sarınca her yanı tarifsiz hüzün Tabiat edeple söze karışır... Der ki; şayet gönlü olursa yazın Tutmayız matemin ömrünü uzun Âlemi yaratan verirse izin Hazan yaprakları yere savurur Bulutlar yeniden kıyama durur... Ve yer gök yeni bir aşkla tanışır
Bilmez ki her vuslat hicrana gebe Ne baharlar sonsuz ne yaz ne kışlar Zoraki bir oyun; bitmez körebe Hasret bittiği an, ayrılık başlar...
Destanlar yazsa da Kerem’le Aslı Dillere düşse de karasevda’sı Aşkın tarihinin gerçekte aslı Güneşin -ölümsüz- kar’a sevdası
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAR/A SEVDA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAR/A SEVDA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Böyle güzel şiirlerde bir yorumum olmazsa kendi huyumu biliyorum ortadan ikiye çatlarım.
Siz de eleştiri istiyorsunuz bizden. Öyle oluna Kıymetli Üstadım biz de çaresiz en ufak bir şey buldu mu hemen belirtmek ihtiyacı hissediyoruz kendimizi.
'Bahar kıskanıpta basınca zile' dizesinde 'de' bağlaç olduğu için hem ayrı yazılmalıydı hem de ayrı yazılan 'de, da'lar, 'te, ta' şeklinde yazılamayacağı kuralı uygulanmalıydı. Böyle olunca 'kıskanıp da' yazılması gerekirdi.
'Herşeyi yaratan verirse izin' dizesinde 'Her şeyi' ayrı yazılmalıydı.
Sizi fazla noktalama işareti kullanıyor diye zaman zaman eleştirsem de üç noktaların kullanılması şiiri okurken duraklama mecburiyeti vererek şiire oldukça ahenk vermiş.
Aylar öncesi bir şiirin altına Kerem ve Aslı hikayesi konusunda yanlış bilgiler paylaştığı için çok sert eleştiriler yapmıştım. Sizi oradan eleştirmeme fırsat vermediğiniz, bu büyük sevdaların hikayelerine hakim bir bilgi dağarcığına sahip olduğunuz için takdir ve teşekkür ederim.
Şiirde beni en çok etkileyen kısım
'Her şeyi yaratan verirse izin Hazan yaprakları yere savurur Bulutlar yeniden kıyama durur... Ve yer gök yeni bir aşkla tanışır' kısmı olduğunu belirtmek isterim. Her şey nasip meselesidir muhterem üstadım.
Şu tek yorumunuz dahi şiirlerimin altına not düştüğüm ricamın ne kadar isabetli olduğunu göstermeye yeterli.
Az güzel yazan bir kalem gördüğünde hatasız şair muamelesi yaparak, -farketse dahi- eleştirmekten imtina eden kalemler var maalesef.
Oysa; insanız. Çoğumuzun yapısında acelecilik, dalgınlık ve bilgi eksikliğiolabiliyor.
Kalemlerin gelişmesinin yolu mübalağalı övgülerden değil, yapıcı ancak acımasızca yapılacak eleştirilerden geçiyor.
Keşke bu gerçeği herkes bilebilse.
Basit görülebilecek bu eleştirileriniz benim için çok çok kıymetli. Zira son çıkaracağım kitapların şimdikilerden çok çok daha iyi olmasını, hediye edeceğimiz çocukların eline, okulların raflarına yakışmasını arzu ediyorum.
Katkınız için çok çok teşekkür ederim. Dostlarımızı yormamak için olabildiğince dikkat ederek, paylaşımları daha dikkatli yapacağımdan emin olabilirsiniz.
Hocam bu şiiriniz diğer okuduğum şiirleriniz den daha soğuk geldi ilk başta duyguyu okuyunca alamadım fon müziğini dinleyince tabiatın kara sevdasını seslendi dizeler öylesine okuyup gececektim belkide duymasaydım eğer
bir de üç nokta neden koyuyorsunuz .... Şiirde imla kuralları geçerlimidir ben pek dikkat etmiyorum güneşin -ölümsüz - kara sevdası mısraları neden böyke tire var kelime aralarında şiirin Kurallara dikkat etmek gerekirse Güneş büyük harfle başlamalı idi Çok özür dilerim hocam Çok güzeldi yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun hocam saygılarımla 🌹
Teşekkür ederim hocam dediğiniz gibi eleştiriyi kimse sevmiyor bende sayfamda kopyala yapıştır eleştirisini sevmiyorum samimi gelmiyor kendimi yetiştiremiyorum Herkes övgü yalanlarını ilistirdiği için belkide Beni eleştirip yerden yere çalabilirsiniz şiirlerimi dayak yiyip bir güzel düzeltirim şiirimi hiç üzülmem;))
Çok güzel bir yorumu "Çok özür dilerim hocam" ifadeniz biraz gölgelemiş. Özür dileyecek ne var ki? Tam tersine; teşekkürü gerektirecek güzel eleştiriler.
Teşekkür ederim.
Sırayla ele alalım isterseniz;
"...bu şiiriniz diğer okuduğum şiirlerinizden daha soğuk geldi ilk başta..."
Burada dikkat çeken önemli ve değerli kelime "daha soğuk" ifadeniz.
Demek ki, daha önceki şiirlerimi "soğuk" bulmuşsunuz.
Olabilir. Sebebini belirtseydiniz belki faydası olabilirdi. Renkler ve zevkler gibi, tarzlar da farklı elbette.
Düşüncenize ancak saygı duyulabilir.
"...bir de üç nokta neden koyuyorsunuz ...."
Şiirlerimde kullandığım imlalardan gereksiz olanlar ya bilmediğimdendir, ya dikkatsizliğimdendir, ya da okuyan kişiye durakları hatırlatmak içindir. Riayet edilmediğinde haz almak zorlaşabiliyor. (Haz veren şiirse tabi)
Bu şiirdeki 2. /12. / 14. / 22./ 27./ 32./ 37. dizelerdeki o üç noktalar, bir sonraki dizeye geçmeden, anlatılacak çok şeyin daha olduğunu ifade etmekte.
"Birkaç gün... birkaç ay... yıl olsa ne ki" deki üç nokta ise belirttiğim gibi;
özellikle de bu aralarda hızlı geçilmesini önlemek için.
İsterseniz deneyin. Duraklayarak okumanın şiire farklı bir tat verdiğini hissedeceksiniz muhtemelen.
Yanılıyor da olabilirim.
Son hususa gelince;
"Güneşin -ölümsüz- kar’a sevdası"
Burada doğru cümle;
"Güneşin kar’a sevdası."
Nasıl bir sevda? Ölümsüz!
Şayet;
"Güneşin ölümsüz kar’a sevdası"
yazılırsa;
kar ölümsüzmüş gibi algılanabilir. Oysa ölümsüz olan kar değil sevda!
Kimin sevdası?
Güneşin!
Kime kar'a!
Bu arada; kitaplarda editörler tarafından Türk Dil Kurallarına dikkat edilerek basıldığını da belirtmiş olayım.
Tekrar teşekkür eder, iyi günler dilerim...
* Şiirde imla kuralları geçerli midir?
İmla kuralları Edebî her eserde geçerlidir. Tabi ki şiir de buna dahildir. Paylaşımlarınızda bu konuda maalesef hatalarınız hayli çok. Herkes eleştiriden hoşlanmadığından ve bazen ters tepkilere sebep olduğundan ihtiyatlı davranıyorum.
kendi huyumu biliyorum
ortadan ikiye çatlarım.
Siz de eleştiri istiyorsunuz bizden.
Öyle oluna Kıymetli Üstadım
biz de çaresiz en ufak bir şey buldu mu
hemen belirtmek ihtiyacı hissediyoruz kendimizi.
'Bahar kıskanıpta basınca zile' dizesinde 'de' bağlaç olduğu için hem ayrı yazılmalıydı hem de ayrı yazılan 'de, da'lar, 'te, ta' şeklinde yazılamayacağı kuralı uygulanmalıydı. Böyle olunca 'kıskanıp da' yazılması gerekirdi.
'Herşeyi yaratan verirse izin' dizesinde 'Her şeyi' ayrı yazılmalıydı.
Sizi fazla noktalama işareti kullanıyor diye zaman zaman eleştirsem de üç noktaların kullanılması şiiri okurken duraklama mecburiyeti vererek şiire oldukça ahenk vermiş.
Aylar öncesi bir şiirin altına Kerem ve Aslı hikayesi konusunda yanlış bilgiler paylaştığı için çok sert eleştiriler yapmıştım. Sizi oradan eleştirmeme fırsat vermediğiniz, bu büyük sevdaların hikayelerine hakim bir bilgi dağarcığına sahip olduğunuz için takdir ve teşekkür ederim.
Şiirde beni en çok etkileyen kısım
'Her şeyi yaratan verirse izin
Hazan yaprakları yere savurur
Bulutlar yeniden kıyama durur...
Ve yer gök yeni bir aşkla tanışır' kısmı olduğunu belirtmek isterim. Her şey nasip meselesidir muhterem üstadım.
Bol ve en derin muhabbetle Allah'a emanet olun.