insan kazanmak için değil kaybetmek için oynar bazen kaybetmek istediği para ve aşk değil kendisidir aslında
sakın ruhunu cendereye sokan alışkanlıklara ram olma akli melekelerini saf dışı bırakma idrakini zayıflatma tutkularına aldanma sakın yüce Yaradan’ın sana biçtiği şerefe gölge düşürme bir hiç uğruna tüketme kendini değerini hoyratça çarçur etme
ezberlerini boz bilincini tazele düşünceni zayıflatma unutma bilgisizliğin karanlığındadır bütün kötülükler uyuşturucu içki kumar gibi iradeni kaybetme sakın dürtülerinin elinde ziyan etme nefsini…
muhakkak ki kötülükler canına ve malına kasteder elinden alır özgürlüğünü acze düşersin varoluş gayesini unutursun söz, eylem ve düşüncelerin fenalığa hizmet eder oyuncağı olursun şeytanın aklını, ruhunu kaybedersin
elbette alkol, uyuşturucu, sigara kendine köle eder aile bağların zedelenir depresyona girersin anlamsızlaşır hayatın yalnız ve çaresiz hissedersin kendini…
halbuki hayat gibi aklında, bedeninde sana emanet nasıl kullandığının hesabı sorulacak bir gün süfli isteklerinin peşine takılıp gitmenin hesabı sorulacak…
evet …evet ebedi hayatı unuttursan hüsrana uğrarsın işte o zaman şeytan yoluna tuzaklar döşer felaketler hazırlar istek ve arzularından bilumum zararlı alışkanlıklardan tükenişe sürüklenirsin huzurun kaçar yorgun düşersin kalbinde ki ışığın söner
zaman geçtikçe çaresizlik içinde daha çok sarılırsın kölesi olduğun alışkanlıklara düştüğün bataklıkta çırpınırsın adeta çırpındıkça daha da batan zavallı birine dönüşürsün özenti ve merak duygularının pençesinde bunalım geçitlerinde debelenirsin…
sakın ha zihnindeki kapalı kapıları açma zehirlere karşı bariyerleri kaldırma özenme kötü arkadaşlarına hat safhada olduğu vakitte bunalım anlarında içten içe ruhunu satma haletiruhiyeni bozma…
yoksa kötülüğün ağına düşersin telafisi mümkün olmayan savrulmalar yaşarsın felaketler başlar senin için kara delikler gibi yutarlar seni içinde yanarsın alev alev…
şunu bil ki dijital bir ağdasın bilincinin ilmekleri başka örtülerle örtülü beyinde birçok nörokimyasal nörofizyolojik değişiklikler kronik beyin hastalığı ruhsal bunalımlar karanlık noktalar iç içe..
bazen kaygı bazen korkular peydahlanırsın onca hayal kırıklığı başarısızlık yetersizlikler içinde ki boşluğu doldurmaz hiçbir şey
depresif hislerin yoğun arzuların gelgitli ruh halin bozuk kalbi ritimler ardı sıra inan ki hayat boşluk kabul etmiyor
insan da boşluk kabul etmiyor bir hayat arenasındasın bir sınav zamanında cüz-i iradeden ölümü kadar devam eden bir sınav süresindesin unutma sakın…
zaafların yüzünden kesintiye uğrayabilirsin bazen kendini bazen Rabbini unutacak kadar ileri gidebilirsin çünkü insan unutkan bir varlık yüce Allah ile yaptığın anlaşmayı hatırla her zorlukla beraber bir kolaylık var
tercih arefesindesin iyilik kötülük kar-zarar güzel-çirkin kendine bir çizgi çiz kuralların ,hudutların olsun duvarların olsun
bir gün sayılı nefesin, sayılı ömrün bitecek bu dünyanın keyfi, zevkleri bitecek bu dünyanın tuzakları da geride kalacak o halde ahret bilinciyle yaşamak yerine neden ? dünyana bir getirisi bulunmayan ahretine bir katkısı olmayan işlerle uğraşıyorsun
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
kaybetmek için oynarsın bazen şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
kaybetmek için oynarsın bazen şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Soran, sorgulayan ve sorgulatan dizelerdi . Nasihat niteliğinde ,neden ? sorusunu kendisine sorabilecek olgunluğa ulaşmış birey bu dünyaya gönderiliş sebebinin asıl amacının ne olduğunun bilincine varmış olandır,hayatını o doğrultuda idame ettirir,insanız elbette hatalarımız olacak yaşam sürecinde inişler, çıkışlar,acı ,hüzün ve yaşanan olumsuzluklar ruhsal bir takım sorunlar yaşamaya sebebiyet versede bu sıkıntıların Allah'tan geldiğini bilip kalben inanarak teslimiyet gösterirse nihayetinde aydınlığa kavuşur ve mükafaatınada nail olur... Kaleminize sağlık üstadım tebrik ederim. Huzurla, sağlıcakla kalın, selam ve saygılar sunar, esenlikler dilerim.
tercih arefesindesin iyilik kötülük kar-zarar güzel-çirkin kendine bir çizgi çiz kuralların ,hudutların olsun duvarların olsun
bir gün sayılı nefesin, sayılı ömrün bitecek bu dünyanın keyfi, zevkleri bitecek bu dünyanın tuzakları da geride kalacak o halde ahret bilinciyle yaşamak yerine neden ? dünyana bir getirisi bulunmayan ahretine bir katkısı olmayan işlerle uğraşıyorsun
neden ?
Saygıdeğer üstâdım, Harika duygularla yazılmış muhteşem öğütlerle bezenmiş ve müstesnâ güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler. Bu güzel eserinizle bile okuyup öğüt alabilecek olanlar için hayra vesile oluyorsunuz, Cenab-ı Hak râzı olsun inşallah. Bu güzel eseri yazan kaleminize ve yüreğinize sağlık diliyorum. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Dünya bir sahne bizlerde oyuncularız. Senaryomuzu bile isteye yazıp oynayan.. Dünya, denizler gibi dalgalanan kalabalıklarla dolu karanlık bir yer. Dünya bir tek projektörün aydınlattığı küçücük bir sahneee. Gönlünüze sağlık üstadım.... Saygılarımla
insan kazanmak için değil kaybetmek için oynar bazen kaybetmek istediği para ve aşk değil kendisidir aslında
sakın ruhunu cendereye sokan alışkanlıklara ram olma akli melekelerini saf dışı bırakma idrakini zayıflatma tutkularına aldanma Tebrik ederim Yüreğine kalemine emeğine sağlık
"Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir şey Var" demiş ya şair...aslında hepimiz birer figüranız hayat sahnesinde ve bize biçilen rolleri oynuyoruz...Bazen bazılarımız iyi mi kötü mü bu bilemiyorum rolünün dışına çıkmak, kabuğunu kırmak, kendisi olmak istiyor..Hep bir olup engelliyoruz onu..Çoğu zaman adına deli dediğimiz gerçekleri görmüş zeki kişiler aslında onlar.... Ne yaparsak yapalım kimi gün önüne geçemiyoruz yazgılarımızın...O zaman "bir şey var bunları düzenleyen, yöneten, yazan, kuralları koyan" diye düşünüyoruz. Aslında hayatı yaşarken onun, bunun, şunun için değil, kendimiz için yaşamalıymışız diyoruz dank noktası gelince...Ne ceza için ne yargı için sadece kendimiz için yaşanmalı hayat...Tekrarı yok...Hatayı telafi şansımız yok...Geriye dönüp baktığımızda akıp giden bir zaman ve kocaman bir "hiç" kalıyor bize.
İşte o "Hiç" kelimesinin içini doldururken kendi kurallarımızı koyamamış, kendi istediklerimizi yapamamışsak ne gelir elden? Yoldan çıkmalar, bağımlılıklar, isyan, iman, itikat hepsi bir nevi bu duyguyla hesaplaşmamız... Kendi seçmediğimiz yolun, kendi almadığımız kararların hesabını veriyoruz o noktada belki de...İnançsızlık da bu aşamada devreye giriyor belki...
halbuki hayat gibi aklında, bedeninde sana emanet nasıl kullandığının hesabı sorulacak bir gün süfli isteklerinin peşine takılıp gitmenin hesabı sorulacak…
Çok çok güzeldi,çok acıklıydı, sevgi ve iözlem vardı,Hakikat vardı, o güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Nasihat niteliğinde ,neden ? sorusunu kendisine sorabilecek olgunluğa ulaşmış birey bu dünyaya gönderiliş sebebinin asıl amacının ne olduğunun bilincine varmış olandır,hayatını o doğrultuda idame ettirir,insanız elbette hatalarımız olacak yaşam sürecinde inişler, çıkışlar,acı ,hüzün ve yaşanan olumsuzluklar ruhsal bir takım sorunlar yaşamaya sebebiyet versede bu sıkıntıların Allah'tan geldiğini bilip kalben inanarak teslimiyet gösterirse nihayetinde aydınlığa kavuşur ve mükafaatınada nail olur...
Kaleminize sağlık üstadım tebrik ederim.
Huzurla, sağlıcakla kalın, selam ve saygılar sunar, esenlikler dilerim.