Okuduğunuz şiir 14.12.2021 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Kum Dağlarından Hurma Ağacına
Kırılmaz değildi, Kırıldığı yerde kalır rengin Ömürde çoğalır sert kayalar Kırmızı yontularda çekiç sesleri Saklansan tırnakların çatlar Ellerin yarılır kum dağlarına
Susmaz, Güzelliği kör edenler Tıpatıp birbirinin aynı kalıbı Koku kaplarında dolu küfürleri Yere düşer en derin turkuaz Diğer tarafta siyaktaki beyaz Kanatların ucunu yontan efendiler Şımarık mezar kazıcıları Öne sürer güne kendi yüzünü
Ne yapsın incecik mermer Sütunlara dayansa da En beklenmedik yerde Akılları örtükler velvele içinde Kendinden ve bildiğinden bihaber Balyozu indiren şeytanlar sunağında Sadık köpekleri Ezik köleler Elleriyle yardım ederler
Ey koca yürekli gönül Duruşuna toplansın melekler Toprağa can götüren Ölümün sofrasına hurma ağacı ol.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kum Dağlarından Hurma Ağacına şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kum Dağlarından Hurma Ağacına şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şairim sayfanızda güzel anlamlı ve akıcı bir eser ini beğenerek okudum yüreğine sağlık nice böyle eserler görmek temennisiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Deli gönülle hasbihallerimizde yaşam dünden bugüne böyle sorgulanabildikçe şiirlerin de ruhu, coşkusu daha bir fazlalaşıyor. Çok güzel bir şiirdi okuduğum. Alkışlarımı ve kutlamalarımı bıraktım sayfaya
Kalemin serbest şiirler konusundaki gücünü gözler önüne seren seçkin bir eser. Günün şiiri olmayı hakkıyla hakketmiş bir eser. Beğenerek, emeğinize ve sanatınıza saygı duyarak ilgiyle okudum. Gönülden tebrik eder sonsuz başarılar dilerim kardeşim. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun. Selam ve saygılarımla. Dr.İrfan Yılmaz. Bodrum.
Hecede, ses organlarının aynı doğrultudaki hareketiyle ve bir soluk hamlesiyle çıkarılan ses veya sesler zincirini ustalıkla yazabilen şairlerden, şiirime yapılan yorumları okumak olağanüstü güzellikte.
Çocukların okula gitmesi ve rahatsızlıklara araç olması sonucu bunlardan bizde etkileniyoruz. Bu rahatsızlıklar sayfaya girmemizi de kalem tutmamızı da ne yazık ki istikrarsızlaştırıyor. Dün hiç giremedim, bu gün geç girdim. Bu vesileyle de dostlarımızın şiirlerinden uzak kalmaktayız. Affola...
Sevgi nedir? Tefekküre dalıp vakti akışına bıraktığım anlarda gördüm ki zaman sandığımdan daha hızlı akmakta. Bu akış su misali gibi değil sanırsam; durağan, dinlenerek yol alan bir dervişin menzile tuttuğu yol gibi olsa gerek. Sevgi ki makbul olanı beklentisiz olanıdır elbet. Biz insanlar farkında olmadan o kadar çok karşılık bekler olduk ki ne söylesek kendimize nafile. Mesela , çocuğumuzu karşılıksız sevdiğimizi söyleriz lakin en küçük yanlışında kırılırız, belki de yaptıklarımızla bunu hak etmediğimizi düşünürüz. İşte o nedenle düşünürken halis bir yol tuttururuz da o hayaller zamanı akıtıp gider. Ne yazık ki gerçeğe dönünce düşündüklerimizi uygulamakta zorlanırız. En çok seven kırılır, en çok sevgiyi bilen üzülür, en çok sevgiye değer veren kahrolur... Sevgi; belki de elde olmadan canı gönülden verilen değerin gönle düşen izdüşümüdür...
Yüreğiniz ki böyle bir sevgiye eş olsa gerek. Doğa, hayvan ve insan sevgisi... Böyle güzel yürekler çok kolay incinirler. Kimseye ve bir sebebe gerek kalmadan kendinizi incitme potansiyeli o güzel gönlünüzde var sizde sanki. Yada bana acizane öyle geliyor. Lakin insanlığa da böyle güzel yürekler gerekli. Başkasından ziyade kendi canını acıtabilen...
Selam dua ve en içten saygılarımla... ayrıca tebriklerimle şiirinizi )))
Ve aleyküm selam, onlarında selamlarını, sevgilerini size ileteyim ki üstümde kalmasın... Kızımla bu gün konuştum ablası bolca dua et kızıma notları çok iyi maşallahı var. bir dersten 76 almış diğerleri hep 90'ın üzerindeymiş. İnşallah hedefine ulaşır, memleketine faydalı bir öğretim görevlisi olur. Tekrardan selam ve dualarımla... Allah sevginiz en önde, mutluluğunuzun her zaman daim olmasını dilerim....
Sevgi her eksiği tamamlar elbette... Allah her gönüle sevgi tohumları ekmiştir eminim ama bundan nasiplenmemiş çok insan var. Daha iyi bir dünya için öfkelerin solduğu sevgi çiçeklerinin yeşerdiği yüreklerin çoğalması dileğimle.
Şiirin başucuna sevgi çiçeklerimi ve tebriklerimi bırakıp kaçıyorum :)
Sevginin kök saldığı , umut tomurcuklarıyla donandığı, yaşam sembolü hurma ağacınız; genişliği sınanamayan engin yüreğinizi , dallanıp budaklandıkça her bir yana taşısın, yaysın. Şiiriniz mükemmeldi. Kutlarım. Sevgi ve saygılarımla.
Güzelliği kör edenlerle akılları örtüklerin olduğu bir çevre, şehir, ülke ve dünya en kurak sahradan daha kurak, yakıcı / dondurucu ve acınası değil midir?
Ama dünya imtihan yeriyse eğer, bu imtihanı geçmek için cefa da, çile de buranın gerçeğidir şüphesiz...
Sevgi; sev ki O'nun tarafından sevilesin... Herkesi mi? İşte burada tereddütlerim var. Kim bilir, belki de boğa burcu değil de akrep burcu olduğumdandır!
Hayret! Ben bu yorumu daha õnce neden göremedim!? Yaşlılık denilen bu olsa gerek. Gençleri takipte zorlanınca epey birşey kaçırmışım belli ki. Önceden görebilseydim sıcağı sıcağına yine darılmak için taze bi sebebim olurdu.
Anlamamış gibi yapmayın Nezahat bacımın bacısı!
Ne kadar güzel haslet varsa akrepe vermişsiniz. Oldu mu şimdi. Bu balığın ne suçu günahı var ki?
Küsmek için geç olsa da, teessüflerimi bildirmenin tam vaktidir kanaatimce.
Herşeye rağmen bol tebessümlü hayırlı günler dilerim. :)
Bu arada; Sitenin tüm ahalisini burada gül bahçesinde toplayacağınıza üç beş kişiyi de bu garibin tarlasına gönderin hayırımıza. :)))
Dünya imtihan dünyası kâinat bir tek O’na aittir. Ömür kaç günlük üç, beş, on, yüz hükümdar da olsan gideceğin yer beş karış toprak derler bizim oralarda.
O dünya üzerindeki tüm canlıları seviyor. Beni de seviyor, ben de O’nu çok çokkkk seviyorum. Tüm canlılar O'nun nimetlerinden yararlanırken sevmeyi, şükretmeyi biliyorlar mı işte o meçhul.
Abim, tebessümle beraber varlığınızla beni nasıl mutlu ettiğinizin tarifi yok anlatamam.
Homili gırtlağın yanında derler ki boğa burcu tembel olur… Ah keşke öyle olsam işlerimi hep başkaları satsam. Maalesef.
Akrep burcu mu? ''Her bakımdan güvenilir, güçlü, ayakları üzerinde durabilen bir kişiliğe sahiptir. Sürekli hareket halindedir ve yerinde duramaz. İçlerinde bir küçük çocuğun heyecanını barındırır. Yapmak istediği her şeyi gerçekleştirmek için sonuna kadar çabalar ve asla vazgeçmez. Meraklıdır ve sürekli yeni şeyler öğrenmek ister. Aynı zamanda çok duygusal ve merhametlidir. Özgürlüğüne çok düşkündür ve yapacağı şeylere kimsenin karışmasını istemez.''
Abim kocaman seviyorum sizi. İyi ki varsınız, varlığınıza duacıyım.
Bu sabah işyerimin penceresinin kenarında oturmuş, yağmuru seyrediyordum. Ve seyrederken sokağın kenarında yürüyen köpeklere üşüdüğünü gördüm. Aşağı kata mutfağa inerek dünden kalan ekmekleri, yemekleri ve onlar için aldığımız mamaları götürdüm. Kuyruklarını sallamaya, şımararak etrafımda oynamaya başladılar.
Sevgi nedir?
Bir yerde okumuştum ‘’Sular çekildi diye denizi suçlayamazsın ‘’ Sen kalbini sevgisiz bırakırsan etrafındaki insanlar bir bir çekilir.
Bu yüzden doğru insanlarla birlikte sevgiyi biriktiriyorum ki yaşlandığımda elimden tutsunlar.
Sayfan şenlenmiş edebiyat defterindeki güzel insanlarla bile...
İnsanın zikri neyse fikri de o olurmuş. Dün, her zamanki gibi selamlaşmak, dualaşmak için seninle görüntülü konuştuğumda üstünde kırmızı bir kazağın vardı, şimdiyse şiirinde kırmızı yontu ve kırmızı başlıklı kız sayfanı süslüyor. Bir boğa insanı için hiç birinin aynı anda oluşması tesadüf değil. Yazıların, şiirlerin ve sen hep güzelsin. Bazen olumsuzlukları kıvılcım ateşi gibi parlayarak yok etmeye çalışman bile senin fıtratından kaynaklanıyor ki tez canlısın, haksızlıklara gelemiyorsun. Kim bilir bu senin hissettiklerinin doğruluğu, gönül gözünün açık olmasından, korktuğum ise senin yorulmandır. İçi ve dışı bir insanlar ender olsalar da bir tanesi, hatta bir kaç tanesini tanımak bile benim için lütuf bir ihsan diyebilirim. Ümmü Bacım; Duam seninle, ben seninleyim ömrüm ve gücüm yettiğince inşallah. Ve ablan seni seviyor....
İnsan zekâsını bazen kullanamaz duyguları ön plana çıkarırken beyin durur. İşte o noktada ilk sen gelirsin aklıma, sağ olsun şu görüntülü konuşmalar mükemmel bir icat.
Çünkü sesinde sevgi kokan her zaman birine ihtiyacımız var. İş yorgunluğuna trafik yorgunluğu da eklenince şefkatli bir ses bizi sardığında bütün yorgunluklarını unutturur.
Belki en büyük kusurum tez canlı oluşum ve bu özelliğimi bilmeyen ilk önce garipseyebiliyor sonra yanımdan ayrılmaz oluyor. Arkadaşlık dostluk böyle bir şey işte. Bak bana neleri yine yazdırdım benim Bilge Ablam.
‘‘Çiçek açmayı bırakan aşk, ölüyor demektir.’’
İnsan sevilince, bitkiler sevince çiçek açar.
Rabbime binlerce şükürler olsun senin gibi muhteşem ötesi ablaya sahibim… Seni seviyorum annem kokulum.♥️
İncelikli ilhamın yansımış dizelere, şair. Duyarlı ve zarif kalem ahvalimizi dile getirmiş. Hem de ne güzel... Çok kutluyorum güne düşen inci tanesini ve şairini. Çokça sevgim ve selamlarımla.
Ey koca yürekli gönül Duruşuna toplansın melekler Toprağa can götüren Ölümün sofrasına hurma ağacı ol.
Sen nasıl bir gönülsün ki Moloz taşı işleyen ve İncecik mermer haline getirensin
Değersizlik işlendiğinde değer bulur Ne mutlu onu işleyebilen gönüllere can, işte böyle böyle Kırılacaktır insanlığın kötü yüzü ve sonra utanacaklardır kendi bed yüzlerinden... Harika duygularla betimlenen ve derin manalar uyandıran yürek sesinize gönül dolusu tebriklerimi bıraktım. Gül yüreğinize kocaman sevgilerimle. Selamlarımla...
Can, gönüller bir olunca hissettikleri de ayni oluyor. Ben de sizi çokk seviyorum ve şiirinizin güne geldiğini görünce kendi şiirim kadar çok sevindim. Benim için birini mutlu etmek ya da mutluluğunu görmek kendi mutluluğumdan hep daha önce gelmiştir o zaman kendimi daha bir mutlu hissediyorum. Günün şiirine bir kez daha tebrikler. Hep mutlu olmanız dileğiyle...
İşten eve dönerken yolda okudum yorumunu. O an dedim ki keşke sesli mesaj gönderme sistemi olsa. Hüzün'ün içinde çok incesin, düşüncelisin, naziksin iyi ki varsın…
Her geliniz beni o kadar çok onura ediyor ki inanın mahcup oluyorum. Ve diyorum ki kendime hep kendin ol Ümmühan doğruluktan ve insanlıktan asla ayrılma
Gönül sesimden, saygıyla sevgi dolu teşekkürlerimi gönderiyorum.
Büyük sırlara oldu Adem. (as) Sınandı yandı Adem. Safhalardan geçerek bildi bilindi Adem. Yaradandan çekindi,çekildi herkes Adem Ben Onun sırrı. Sırdır herkese Adem. Aleyhisselâm. Çok ssygımla.
deniz_tayanç tarafından 12/14/2021 6:18:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Duruşuna toplansın melekler
Toprağa can götüren
Ölümün sofrasına hurma ağacı ol.
günün şiirini kutlarım
selam ve sevgiler....