Hayalleri koynunda,hiç ardına bakmadan, Gelin olmuş ayağın, sürüyerek gidiyor. Adadığı mumlara kibrit çakıp yakmadan, Umutları geride, bırakarak gidiyor.
Sözlüsü şehit olmuş,acısı yüreğinde, Türk bayrağı sallanır,evinin direğinde. Tiril tiril titriyor,sıcak yaz kurağında. O’nu kara talihi arkasından itiyor.
Böyle töre mi olur yangına gider gibi. Bulutların içinde,sanki cehennem dibi Arkasından ağlıyor,kardeşleri ve bibi. Martılar dile gelmiş , acı acı ötüyor.
Köpek bile sevmezse,sunduğun şeyi yemez. Ata kırbaç vurursan,yoluna devam etmez. Kaçar iki gün sonra, sana asla güvenmez. Bunların yaptıkları, çok içime batıyor.
Zorla güzellik olmaz, ey merhametsiz zalim. Melek gibi bir kıza reva mıdır bu zulüm. Danışsana bir kere,ne söyler sana alim. Gözlerden yaş akarken,kalkmış göbek atıyor.
İnsanların kalbine, aşk ve sevgiler dolsa Kan ve savaş yerine, birlik ve barış olsa. Geleceğin nesline, böyle bir dünya kalsa. Muhabbetle sarılmak, ömre ömür katıyor.
Bibi: Bazı yörelerde babanın kız kardeşine-- halaya-- bibi derler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kötü kader şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kötü kader şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Severek,haz duyarak okuduğum,yorumunu dinlediğim her yönüyle takdire şayan,duygusunu çok ustaca okuyucularının dimağına adeta nakşeden çok anlamlı bir şiirdi..Emeğinize yüreğinize sağlık Ülkü öğreteminim..Resminiz de çok güzel.. Kutluyorum sizi..
İnsanların kalbine, aşk ve sevgiler dolsa Kan ve savaş yerine, birlik ve barış olsa. Geleceğin nesline, böyle bir dünya kalsa. Muhabbetle sarılmak, ömre ömür katıyor.
Keşke dizelere dökülen böylesi bir dünyada yaşasaydık. Ahhhh keşke. Bizim en büyük düşmanımız kim ne derse desin; CAHİLLİK... Hayatın bir gerçeğini daha konu eden harika bir şiir okudum, güzel yorumunuzdan sesimizi dinledim sayfanızda sayın Hoca m. Yüreğinize sağlık, kaleminize kuvvet. Tebrik, takdir ve saygılarımla. Sağlıcakla kalınız, vesselam...
Çok güzel bir şiir tebrikler canı gönülden kutlarım ellerinize yüreğinize emeğinize sağlık kaleminiz kavi ilhamınız bol yürek sesiniz daim her şey gönlünüzce olsun iyi geceler huzur dolu mutlu yarınlar diler sonsuz saygılar sunarım...
Çok güzel... Anadolu topraklarında bir yara olan töre şiirsel duygularla anlatılmış. Harika bir olmuş. Şiir gibi,yağlıboya tablonuzda çok güzel. Her ikisi için kutlarım emeğinizi. Esenlikler dilerim.
Yüreğinize sağlık şairem, çok çok güzel, anlamlı bir şiir okudum, kaleminiz daim, ilhamın bol olsun, gönül sesiniz hiç susmasın, en derin saygılarımı sunarım, sağlıkta kalın, mutlu kalın..
Kaleminiz daim olsun değerli Ülkü hocam şiir de yorumda çok güzel beğeniyle okudum dinledim yüreğinize sağlık dileklerimle kutlarım eserinizi selam sevgilerimle
Hüzün dolu oldukça duygusal şiiriniz bizleri de hüzne saldı toprağım. Bir de o kadife sesinizden dinlemek daha da bir yaktı içimizi. Yürek sesinize ve nefesinize gönül dolusu tebriklerimi bıraktım. Gül yüreğinizden sevgiyle öpüyorum...
Benim köyümüzde de Halaya Bini Amcaya Emmi derler. Bir yanımız Sarı keçili Bir taraf Toros Yörükler. Kötü kaderi yüreği, fondaki resme hayat veren kalemi tebrik ederim. Saygılarımla.
Köpek bile sevmezse, sunduğun şeyi yemez. Ata kırbaç vurursan, yoluna devam etmez. Kaçar iki gün sonra, sana asla güvenmez. Bunların yaptıkları, çok içime batıyor.
KÖTÜ KADER şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şairimi içtenlikle KUTLUYORUM...