Bir memleket biliyorum sürgün Avuçlarında saklı davaları Çiğnetmez toynakları Usta’nın dili Sarılsak acının yarattığı sızılara Onurlu elleri sırrının muhâtabı Gün ışığı karanlığın beşeriyetinde uyur
Sırtına toplanmış saçları sırılsıklam Hükmü şaşmaz adâletin nemli teni Alev alev yanan sînede kırlangıçlar Uykudan geçenler düş yorgunu Çoraklaşmış gönülleri yıkarken Kevser Hidâyet yağmurları yeniden dirilecek
Gitme, yüzü suyu hürmetine Sürüldüğün zaman atların sırtında Sert esen rüzgârların ağır öfkesi Kente inmiş tufan bulutu Gölgeler doğurtmasın mor dağları Kızılyaralarda sular bulanıklaşır, g i t m e.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gitme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gitme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiri 17 Ekim de asmışsınız ve ben kaçırmışım. Üzülüyorum. Neyse okudum ve ezgi eşliğinde dinlendim ve bir daha okudum. Tekrik ederim. Kaleminize ve yüreğinize sağlık. Sağlıcakla
Değerli şairim sayfanızda harika duygularla kaleme alınmış akıcı ve anlamlı güzel bir eser okudum yüreğinize sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun nice güzel eserler yazmanız dileğiyle selamlarımla kalın sağlıcakla
Değerli Şairimiz,Tebrik Ederim Kalemin Yüreğin var olsun. Yüce Rabbim Aşk'a dair, Nice Güzellikleri yansıtmayı Her daim doğruları,yazmayı İnsanlığa sunmayı nasip etsin. Selâm ve Dua ile.Sağlıcakla kal
Sanırım muhasebecisiniz ve rakamları bolca kullanıyorsunuz. 142857x7 işleminin sonucunu en azından görüntü olarak tahmin edin desem rakamları eşit olan bir sayı söyleme ihtimaliniz çok düşük olur. Bu işlemin sonucu 999999. Ne kadar düzgün bir sonuç değil mi? Çarptığımız sayılarda hiç 9 rakamı yok ve rakamlar birbirinden farklı. Buna rağmen sonuç ne düzgün oldu. Evrende de sonuçlarını tahmin edemeyeceğimiz bir trafik var, bir akış var. Bize düşen etki edemediğimiz sonuçlara rağmen güzelliğimizi korumak. Gidenlere biraz üzülüp sonra yeniden "sevinç"e dönmek. Saati "sevinç"e ayarlamak, alarmı ona kurmak, buluşma yeri olarak orayı belirlemek, o duraklarda inmek. Bu özenli evren sevinç yeri çünkü.
Atını mahmuzlayarak dörtnala giden ey yolcu! Dur gitme! Ateş çemberidir ilerisi, kentler harabe örendir. Gitme! Çiğneme o garip toprakları Önündeki o uçsuz bucaksız ova seni yanıltmasın. Hüner değildir buralarda at koşturmak her bir zerresinde; çocukların masumiyeti, yumuşacık ayak izleri gizlidir. Sürme atını! İncitme, ağlatma ıstırabı… Kibrini yen galibe gel.
Sanma ki sen bir kartalsın! Altındaki yağız kısraktır seni rüzgâr gibi uçuran. Sürme! Mahmuzlama atını gitme… İlerisi hayalleri yağmalanmış çocukların ninnileriyle uyuttuğu oyuncak bebeklerle doludur. Basma sakın! Gözyaşlarından kurumuş topraklara... Şu gördüğün fener direkleri seni yanıltmasın Işıkları barış ateşiyle karartılmıştır. Ebemkuşağının renklerinden de oralar gitme... Karışıktır.
MÜSLÜM BAYRAM
Bu şiiri getirdi aklıma şiiriniz değerli şair tebrikler nice saygılarımla
Hayat böyle bir şey Ümmü Bacım, gitme dediklerimiz, sevdiklerimiz ölü ya da diri etrafımızdan kaybolurken et kemikten çekilmişcesine hep aynı ızdırabı duyarız. Şiir içsel bir yolculuk duygusuyla içten dökülmüş sayfalara. Şiirini, yazan kalemini tebrik ediyorum.
Biliyorum ki biraz önce aldığın bir ölüm haberiyle de çok üzgünsün, hayat ile muhasebeyi farklı yapıyorsun. Hem de muhasebede yardımcı elemanını kaybetmenin acısını da bir arada yaşıyorsun. Ki ben o acılı insan yüreğinden bir kez daha öpüyorum bacım, sabır diliyorum.
Ümmühan hanım marifet şiir yazmak da değil marifet ne dediğini bilmelerek, güzel kelimelerle duygu dolu bir şiir yazmakta kalemimiz kaim olsun kandiliniz mübarek olsun
Gitme, deriz Ama gider Bu bir emir Bu bir kader Yol, o yolcuyu bekler.
Ummanın derininde, dürr-i yektalar arayan değerli şaire, tebrikler. İnşallah, siz muzaffer bir inci avcısı olarak güneşli, münbit bir ülkeye dönersiniz.
Tebrik ederim bu anlamlı şiirinizi Ümmühancım Bana da acı çeken bir coğrafyanın tablosu gibi geldi şiir. Hidayet yağmurları yeniden dirilir inşaallah! Çok güzeldi. Sevgimlesiniz
Şiir bende Kızılırmak'ın Karadeniz'e duyduğu özlem gibi bir his uyandırdı istemsizce. O giden ama bir daha dönmeyecek olan sevgiliye tutulan yasın bir feryadı yansıması gibi hisler uyandırdı .Bir ara ürperdim okurken hüzünden. Keşke şiirdeki gibi gitmese sevgililer ama seven tek taraflıysa kalmak gitmekten daha kifayetsiz kalıyor insanın benliğinde. Tebrikler Karadeniz'in duygusal şairi. Sonsuz selam ve saygılarımla..