Okuduğunuz şiir 7.9.2021 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ülkü ahıska
Ne Güzeldi O Yıllar
Tahta köprü başında,buluşurdu aşıklar Fısıldardı sevdayı,turnayla esen yeller. Şimşek gibi çakardı, gözlerdeki ışıklar. Gönül sazı çaldıkça,titrerdi hazin teller.
Hüzünleri dökerdi, akıttığı yaşında. Kavuşunca ağlardı sevdiğinin döşünde. Acı soğan yese de, bal tadardı aşında. Konuşurdu bakışlar, lal olurdu o diller.
Kuytusunda ormanın ,hiç kimseler olmazdı. Yeşil renkli çamların, yaz kış rengi solmazdı. Henüz bahar gelmeden, çay yatağı dolmazdı. Havası çok güzeldi, bazen gelse de seller.
Süzülerek güneşin, dağ ardından batışı, Ömre değer bir andı, dizlerinde yatışı, Sessizliği bozardı , serçelerin ötüşü. Sevenleri kıskanır, gıybet ederdi eller.
Bülbül güle zar eder ,firak ile ağlardı. Vefalı beyaz çomar emniyeti sağlardı Berrak akan dereler,şırıl şırıl çağlardı. Veda vakti gelince,aşkla sarardı kollar.
Anılar çekti beni, dün uğradım oraya. Ağaçları kesmişler ,çevirmişler seraya. Yankılanır şarkımız,çöküverdim şuraya. Hayaliyle yaşadım, ne güzeldi o yıllar.
Ülkü Ahıska
Gönül sefası gülden, açardı bahçemizde. Toplardık çiçekleri, aşk dolu bohçamızda. Gövdesine kazılan, öldü çınarımızda Kalmadı cebimizde, artık kırmızıgüller. Ahmet Kara Teşekkür ederim
Şiirimi günün seçkisine layık gören Edebiyat Defteri seçici kuruluna Ve sayfama uğrama nezaketi gösteren arkadaşlarıma teşekkür ediyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ne Güzeldi O Yıllar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ne Güzeldi O Yıllar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anılar çekti beni, dün uğradım oraya. Ağaçları kesmişler ,çevirmişler seraya. Yankılanır şarkımız,çöküverdim şuraya. Hayaliyle yaşadım, ne güzeldi o yıllar.
Gerçekten de ne güzeldi o yıllar. Sayın Hoca m. Şiirinizi kendi sesinizden dinlerken kendi mazim gözümde tüllendi. Ne çoook değerlerimizi kaybetmişiz, şimdi daha net görüyorum. Çoook güzel bir esere imza atmışsınız. Yoğunluktan dolayı şiirlerinize geç kalıyorum, kusuruma bakmayın lütfen. Günün Şiirini ve şiirin Sultanı sevgili Hoca ı tebrik ediyorum. Takdir ve saygılarımla. Sağlıcakla kalınız, vesselam....
Tahta köprü başında,buluşurdu aşıklar Fısıldardı sevdayı,turnayla esen yeller. Şimşek gibi çakardı, gözlerdeki ışıklar. Gönül sazı çaldıkça,titrerdi hazin teller.
Hüzünleri dökerdi, akıttığı yaşında. Kavuşunca ağlardı sevdiğinin döşünde. Acı soğan yese de, bal tadardı aşında. Konuşurdu bakışlar, lal olurdu o diller.
Kuytusunda ormanın ,hiç kimseler olmazdı. Yeşil renkli çamların, yaz kış rengi solmazdı. Henüz bahar gelmeden, çay yatağı dolmazdı. Havası çok güzeldi, bazen gelse de seller.
Süzülerek güneşin, dağ ardından batışı, Ömre değer bir andı, dizlerinde yatışı, Sessizliği bozardı , serçelerin ötüşü. Sevenleri kıskanır, gıybet ederdi eller.
Bülbül güle zar eder ,firak ile ağlardı. Vefalı beyaz çomar emniyeti sağlardı Berrak akan dereler,şırıl şırıl çağlardı. Veda vakti gelince,aşkla sarardı kollar.
Anılar çekti beni, dün uğradım oraya. Ağaçları kesmişler ,çevirmişler seraya. Yankılanır şarkımız,çöküverdim şuraya. Hayaliyle yaşadım, ne güzeldi o yıllar.
Ülkü Ahıska .... Candan kutluyorum. Eser makamına yakışmış
Duyarlı Yüreğine sağlık, işte en güzel şiir işte en güzel,en büyük şair diye düşündüm. çok güzeldi çok acıklıydı, öğüt sevgi ve özlem vardı, akıcı ve anlamlıydı,kutluyorum Üstadem, Dua ve selamlarımla.
Çok uzun bir zamanın ardından uğradığım Defterde Sizi okumak ne büyük şans. Canım Öğretmenim saygın yetkin ve çok değerli Kalem. Sonsuz sevgilerimle...
Oy, oy, oy oyyyy... Tam benlik bir tasvir, ağaç, orman, dereler, çaylar... Bayıldım.
Bir ara YouTube da izlediğim ve doğal ortamda yapılan bir yemek tanıtımı geldi aklıma, galiba Azerbaycan'da olmalıydı...
Doğa o kadar güzel mi orada bilmiyorum, hele o kömürde demedikleri bitki çayı, yanı başlarında akan ufak bir dere, yumuk yumuk bir köpek yavrusu, ikide bir evin babası olduğu anlaşılan adama sürünen koca bir dana... Daha neler neler... :)
Ülkü hanım muhteşemsiniz.... Çok çok kutluyorum sizi... Esenlik dileklerimle...
Mutlu ve coşkulu bir bahar sabahına uyanış gibi derin bir hazla okunan muhteşem hecenizi, içli ve duygulu sesinizden dinlemek değerli bir ayrıcalık oldu sabahıma. Kutlarım yürekten. Sevgi ve saygılarımla.
Güne gelmesinden son derece mutlu olduğum güne çok yakışan şiirinizi tekrar okumaktan ve yorum yazmaktan mutluluk duydum, kutluyorum tebrikler efendim. Daha nicelerine inşallah. En derin selam ve saygılarımla.
Tebrikler Hocam. Şimdi biyografinizi okudum da kitaplarınız varmış, ne güzel. Resim de yapıyor muşsunuz, sanatçı bir ruhun edebiyata katkısı daha fazla oluyormuş gördüm. Sabah okuyup dinlediğimde de aynı duyguları yaşamıştım.. yüreğiniz dert görmesin. Saygılar..
Güzel yürekli şair arkadaşımız Paylaşmış olduğunuz bu güzel eseriniz için Biz okuyucular olarak teşekkür ederiz Yüreğinize emeğinize sağlık Değerli kalemdaşım kaleminiz kavi ilhamınız daim olsun En derin muhabbetlerimle sana ve sevdiklerine esenlikler dilerim iyiki varsın.
Şiir de, resim de harika değerli kalem Biz de okuyor ve kutluyoruz yürekten Gönlün abat olsun, huzurla dolsun, şiirlerin benzersiz olsun Şiirle kal, dostçakal, hoşça kal
Gönül sefası gülden, açardı bahçemizde. Toplardık çiçekleri, aşk dolu bohçamızda. Gövdesine kazılan, öldü çınarımızda Kalmadı cebimizde, artık kırmızı güller.
Değerli Hocamız, çok güzel bir şiirle geçmişin samimiyetini dile getirmiş. "O eski güzel bahçeler virandır şimdi" demiş.
Okumaktan mutluluk duyduğum kaleminizden yürekten süzülüp gelen maziye götüren harika duygularla harikulâde güzellikteki şiiriniz için kutluyorum tebrikler efendim. Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum. En derin selam ve saygılarımla.