Henüz ilk cinayetinin çetelesini tuttuğu zaman kâtipleri tarihin Tercihini kovulmuşlardan yana kullanınca iki göz ağrısından biri Adem’in Habil’den yana olmamıştı hiç beyaza ilişen söz
Zaman sallandı .. Yürek kaydı! Dalga dalga büyüyen bir öfkeye dönüştü ihtiras Aşkla yüz sürmediler toprağa
Yüz’süzdüler!
Şükür saatlerinde nehirler boyu kan akıttı çeşmeler Dilde isyan süsü şölenlerin Dilde çatal zehir Kuyruğuyla sulh ederek helalleştiler akrebin
Kıskançlık kazansın birinciliği İyi niyetler ağlasın diye Sinsi kalemler çizdi hep talihini ezilmişler ülkesinin Dünyanın tüm yalanlarına Gözü pek bir savaşçı kadar cesaretler biriktirip Karşı pankartlar açıldığında;
İntikam köselesiyle kaplanmış ökçelerle Tekmelediler işaret parmağını şairlerin
Güç’süzdüler!
Efendi şapkası takması yasak kılınmıştı cümlelerin Aşağılanmıştı sınıfları cümle âlemin Geleceği hiç gelmeyecekmiş gibi Başsız ve ayaksızdılar! Bu yüzden yarınları silik Muttasıl bir alevdi hep soluğundaki dehşetin adı
Kâbil kostümlü sırıtmalara çanak tutan torunlar Çoğaldıkça her yerde alenen Kerhen istila edilmiş bir hayatın faturasında Bedeli peşin ödenmiş tebessümlere Kendi şerriyle endi mahşerini seyrettirdi aynalar
... "ve insan "O’na ne oluyor" de(n)diği zaman" ve mekân "ve yer ehli kendi haberini kendi kanalından sunduğu Mükafatla cezaları seyircisiyle bir bir buluşturduğu zaman" ...
Bir yanı uçurumlara bakan Bir yanı cehenneme çıkan utanç halkalarında; Kendi hesabının göçüğü altında Azaba kıl kadar yakındı insan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Heyelan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Heyelan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
'Savaş bitti Kır gezmelerinde bundan böyle şüphe çekmeyeceğiz Kime kalacak kırlara çıkmanın burun sızlatan anlamı Dinlemek zorunda değiliz muhallebicide Yabancı dilden anıştırmalarla yüklü kaçış Hikâyelerini mültecilerin Memur beyler neler karıştırdıysa şehir kulübünde Buraya kadardı Bu saatten sonra Briyantin saçlılara hiç kimse Göster eşkinli beygir vesikanı diyemeyecek Kanaviçe veya goblen Kime ne Arık fitil odam loş Savaş bitti koynum boş'
Kar, yağmur, heyelan da olsa, savaş da bitse güzel şeylere hep geç mi kalınır şair ? Kim tutar çetelesini savaşın veya cinayetlerin, biterse kimin burnu sızlar şair ? Mücadelemizi kazandık ama tesettürü kaybettik derken yazar,Kâbil kostümlü sırıtmalara çanak tutan torunlar mı kazanmıştı savaşı ? Mükafatla cezaları seyircisiyle bir bir kim buluşturacaktı şair? Bol ağlamaklı yokuşlardan ,şükür saatlerine kim erdirir şair ?
Çok anlamlı bir şiirdi şeytanın ademe secde etmeyişi olay buradan Başlamış oldu habil kabil ile insanlıkta ayrışmalar orda başlamıştır Yani kendini üstün görenle benimde senden eksik bir yanım yok Sen önce kendine bak sende eksik olan nedir eksiğini anla ve tamamla Kimse eksikliğini anlamak istemiyor hep karşı tarafı suçluyor bu yüzden Şeytanın taraftarlarıyla Hakkın taraftarlarının bir mücadelesi bu dünyanın Mücadelesi şiirçok beğendim canı gönülden tebrik ederim saygılar selamlar
Çok teşekkür ederim değerli katkılarınız için İlyas bey.
Evet buyurduğunuz gibi, kovulmuşlardan yana olanlarla Rabbinin yanında olanların velhasılı iyiyle kötünün savaşı bu dünya. Elbette sonunda kazanan taraf iyiler olacak ama çileli olacak..
Bilmukabele saygılar ve selamlar güzel yüreğinize.
''Zaman sallandı .'' Bu ifade şiirin asli teması gibi geldi bana. Sarsıntı ve var olanın düzenin bozulması ve o önlenemez kaos! Çok yakın ! diyen bir haber. Sadece şiir olmasını dilerdim fakat dünyanın, zamanın ,insanlığın...ucunda olduğumuza -katiyyen- ben de inanıyorum.
Kesinlikle öyle sayın Köksal. Zaman sallanıyor, yürek te kaymaya devam ediyor maalesef.İnsanoğlunun bitmek bilmeyen tamahı, açgözlülüğü, intikam duygusu, öldürme arzusu, sömürmeye radikal emiciliği kendi ekseninden kaymasına en büyük sebeplerdir hep. Kendi sonunu kendi elleriyle hazırlıyor, kendi ipiyle kendini asıyor.Umarız geç olmadan farkına varır..Ama gidişata göre zor gibi.
Sizin gibi çok iyi yazan, değer verip şiiri sonuna kadar okuyup irdeleyen bir kalemden bunları duymak mahcubiyetle karışık mutlandırdı/mutlu etti kalemimi. Nasıl teşekkür etsem şimdi bilemedim.
Belirttiğiniz üzre daha önceki yıllarda siz de bilirsiniz belki en az üç şiir güne geliyordu.Eminim ki şiirimden daha iyi şiirler vardı keşke onlar da güne düşseydi.Yönetim böyle uygun görmüş elbette saygımız sonsuzdur.
Tekrardan teşekkür eder, değerli yüreğinizi içtenlikle selamlarım.
Bir yanı uçurumlara bakan Bir yanı cehenneme çıkan utanç halkalarında; Kendi hesabının göçüğü altında Azaba kıl kadar yakındı insan! Harika bir anlatım mükemmel bir finalle son bulmuş. Çok güzel bir serbest eserdi güne düşen. Tebrikler saygılar.
İntikam köselesiyle kaplanmış ökçelerle Tekmelediler işaret parmağını şairlerin
Gerçekleri yazan ve doğruları işaret eden o parmakları hep kesilmiştir şairlerin niceleri gibi ve bunu yapanlar da insandır hep insanlara... Yüreğinize sağlık can yine öylesine derin mısralardı okuduklarım. Sevgi ve saygıyla..
Ben teşekkür ederim hem en sevdiğim renk turkuaza boyandığım için, hem de bizlere böylesi kaliteli şiirler okuttuğunuz için. Ve günümün şiiridir. Günde görmek ümidiyle. Sevgiyle...
Kır gezmelerinde bundan böyle şüphe çekmeyeceğiz
Kime kalacak kırlara çıkmanın burun sızlatan anlamı
Dinlemek zorunda değiliz muhallebicide
Yabancı dilden anıştırmalarla yüklü kaçış
Hikâyelerini mültecilerin
Memur beyler neler karıştırdıysa şehir kulübünde
Buraya kadardı
Bu saatten sonra
Briyantin saçlılara hiç kimse
Göster eşkinli beygir vesikanı diyemeyecek
Kanaviçe veya goblen
Kime ne
Arık fitil odam loş
Savaş bitti koynum boş'
Kar, yağmur, heyelan da olsa, savaş da bitse güzel şeylere hep geç mi kalınır şair ? Kim tutar çetelesini savaşın veya cinayetlerin, biterse kimin burnu sızlar şair ? Mücadelemizi kazandık ama tesettürü kaybettik derken yazar,Kâbil kostümlü sırıtmalara çanak tutan torunlar mı kazanmıştı savaşı ?
Mükafatla cezaları seyircisiyle bir bir kim buluşturacaktı şair?
Bol ağlamaklı yokuşlardan ,şükür saatlerine kim erdirir şair ?