bütün günler kollarını açmıştı o perşembeye koştu beklemedi nazlı akşamın gelmesini hayata erteleyip sabırlarını dokundu sabahın alnına doğarak, sessizce sokuldu yaşamın kucağına acılarını avuçlarında gizledi sallanan beşiğine yatırdı sancılarını, göğsünde uyutarak uyudu her gece kendi büyüttü kendi kalbini.
hiç bağırmadı kundağının koynunda uykusunu bölmedi penceresine konan kuşun yalnız çekti bütün ağrılarını gurbete göçtü iki damla gözyaşı dökmek için herkes kuru sandı göz pınarlarını ve yuvadan havalanırken uzaklara kendi sardı kırık kanatlarını ne zaman konduğu yerden kalksa hep acı çekti ama belli etmedi uçarken bu yüzden kimse bilmez temmuz turnasının kanat çırparken ağladığını.
şimdi aşk cephesinde gözlerini sevda hattına dikmiş zamanı öldürüyor umut siperinde avuçlarında eziyor kuşkularını kalbinin nöbetine koyup sevgisini derin bir nefes çalarak havadan son kez bakıyor sol yanında sakladığı sihirli aynaya ve bir fiskeyle savuruyor yanan sigarasını dünün nasırlı yıllarına; günü bekliyor gün gelecek elbet, güvercin kılığında konacak omuzlarına bir düş bir kandında şafak bir kanadında mehtap çözecek yükünü kuş diliyle serecek ayaklarına; yani susmuş umutları pullayan eski rüyanın izini sunarken imge nasıl iki lahit üzerinde filizlenmez ebedi renkler, nakkaşın ezberine sinmiş lotus ismini hangi aşk niceler, hangi terazi tartar ki durmadan büyüyen bir aşkı ve nasıl sevmez şiir gibi bir sevgiyi ömrünü mısralarda eskitmiş redifler!
bundan böyle bütün aylar temmuz bütün günler perşembe her an sabah her yer doğduğu şehir; tarih de değişti bende takvimler de bir sözümle yıkıldı köhne dün, kalbinde buldum sevgiyi kalbime sürdüm, artık ne tanrılar ölecek ne de aşk, ne derse desin Zerdüşt aldırmam böyle buyurdu gönlüm.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
temmuz turnası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
temmuz turnası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
... bundan böyle bütün aylar temmuz bütün günler perşembe her an sabah her yer doğduğu şehir; tarih de değişti bende takvimler de bir sözümle yıkıldı köhne dün, kalbinde buldum sevgiyi kalbime sürdüm, artık ne tanrılar ölecek ne de aşk, ne derse desin Zerdüşt aldırmam böyle buyurdu gönlüm.
Şiir güzel bu satırlar sa hüznümü kanada çevirdi. Yüreğinize ve de kaleminize sağlık
Sevgili ÖmerNazmi 'Ağabey' şimdi ne desem eksik kalır bu şiire.Kah bir delikanlının deli çağı kah ihtiyar bir engin bakışı bir ömrün sayfaya özeti diyelim kısaca ee ömür uzun nice şiirlere sığdırman ki tümünde güzellikler dileğimle.Saygımla..
sevgili şairim.. hakikaten şiirler birer yaşamdır.her bir yaşam bir dünya her bir dünya bin belki de milyarlarca yaşamın ortak noktası.. ben her şiirde ayrı bir dünya yaşar ayrı bir boyutun hazzını alırım.. her hece her kelime bukalemum olur gibi değişir zihnime uzanan sonsuz derinlik denizinde.. sizi yorumlarınızla tanıdım şiirinizle şimdi tanıştım... her şiir okuyuşumda ayrı bir ben olurum ama sizin şiirinizde benlik oldum..teşekkür eder saygılar sunarım
Gönlünüzün buyurduğu fermânâ karşı boynumuz eğik kalır şairim, Dadaloğlu'nun dediğince dağlar bizim olamaz... O koca dağları siz yürüttünüz içimize şiirinizle :)) Öyle yücelerine erişti ki Gönül, şiirin ilmini aldı dizelerinizden hece hece... Teşekkürlerle kutluyorum engin yüreğinizi ve saygılarımı sunuyorum sığ suları seçmesine karşın mucizevi üstünlükleri barındıran lotus çiçeklerinden bir buketle...
Evet... Gerçekten de çok özel bir şiir... Sizden okuduklarım için de en beğendiklerimden... işçiliğini en yüksek bulduklarımdan.. Ve gönlüme en yakın duranlarından...
bundan böyle bütün aylar temmuz bütün günler perşembe her an sabah her yer doğduğu şehir; tarih de değişti bende takvimler de bir sözümle yıkıldı köhne dün, kalbinde buldum sevgiyi kalbime sürdüm, artık ne tanrılar ölecek ne de aşk, ne derse desin Zerdüşt aldırmam böyle buyurdu gönlüm. HARİKAYDI.KUTLUYORUM..
Bu gün benim doğum günüm... dizelere bakarken dedim ki Ne yaptın Ömer Abi!.... Kanattın içimi... -Hayır... dedi O halde aylardan Temmuz... Ben Kasım'da doğmuşum neden bu gün bu perşembe.... Uzun saçlı şiirlerin Prensesi haykırdı... - Sus dedi...
Sustum Abi... yüreğine sağlık Ömer Nazmi..
ömrümün dizeleriydi... Hangi Zerdüşt ne derse desin... gönlüm böyle buyurdu... itirazı olan....
bundan böyle bütün aylar temmuz bütün günler perşembe her an sabah her yer doğduğu şehir; tarih de değişti bende takvimler de bir sözümle yıkıldı köhne dün, kalbinde buldum sevgiyi kalbime sürdüm, artık ne tanrılar ölecek ne de aşk, ne derse desin Zerdüşt aldırmam böyle buyurdu gönlüm.
sizi okuyunca hiç bitmesin diyorum aslında uzun şiir okumama rağmen
bundan böyle bütün aylar temmuz bütün günler perşembe her an sabah her yer doğduğu şehir; tarih de değişti bende takvimler de bir sözümle yıkıldı köhne dün, kalbinde buldum sevgiyi kalbime sürdüm, artık ne tanrılar ölecek ne de aşk, ne derse desin Zerdüşt aldırmam böyle buyurdu gönlüm. **************** yüreklerin temmuzlarda bedenden turnalar gibi ayrıldığı ve acı bir hüzün bıraktığı günlere yazılmış "bir ben var ki bende benden içeri"...artık ne yazar aşk ve Zerdüşt der gibiydi... HARİKAYDI,KUTLUYORUM DUYGULARI HARMANLAYAN DİZELERİNİZİ. SAYGILARIMLA ŞİİR VE SEVGİYLE KALIN.
ne derse desin Zerdüşt aldırmam böyle buyurdu gönlüm. ................ Gönül fermen dinlemez. Bir kez daha netleşti bu harika dizelerde. ..... Saygılar
............... Bu gün benim doğum günüm... dizelere bakarken dedim ki beni tanır mı Ömer Nazmi ...Hayır...Elbette hayır...Ohalde bu bir çekim olmalı... Yazdınız mı hiç tanımadığınız bir yüreğe bir dize...Yazmadınız evet ama bu kez oldu işte...Şu an yalnızca ağlıyorum...İçinde hayatımın parçaları gizlenmiş bu dizelerde...Uzak ülkeler,yaban şehirler,bir de Temmuz' da özleşimler... Teşekkürler Ömer Nazmi ...Teşekkürler...Bu dizeleri okumama vesile olduğun için...Saygımla NenA
susmuş umutları pullayan eski rüyanın izini sunarken imge nasıl iki lahit üzerinde filizlenmez ebedi renkler, nakkaşın ezberine sinmiş lotus ismini hangi aşk niceler, hangi terazi tartar ki durmadan büyüyen bir aşkı ve nasıl sevmez şiir gibi bir sevgiyi ömrünü mısralarda eskitmiş redifler!
*** artık ne tanrılar ölecek ne de aşk, ne derse desin Zerdüşt aldırmam böyle buyurdu gönlüm.
Sevgili Ömer Nazmi...
Önce sözceler geçti turnanın kanatlarında bir şiir düştü güne Ömer Nazmi dizeleriyle... Bu gün doğduğum gün ve ben dizelerinde kendimle yüzleştim ve her dize bende güçlendi imgeleşti. Bazen sözün kiyafetsiz kaldığı anlar vardır dilin lal olduğu fakat insanın içinde kocaman bir haykırış vardır susturamadığı... İşte öyle bir gün ve öylesi değerli dizeler... Şiir gibi bir gün şiirle çözülen dizeler.
Hayat insana bazen öyle şanslar sunar ki; bunun değeri hiç değerle ölçülemeyen manevi hisslenişlerdir. Ve değeri öylesi büyüktür betimleyecek olursak buzdağlarının görünen yüzü büyük gibi görünsede altta kalan kütle daha da büyüktür... İşte öyle bir şey sevinmek, sevmek, değerlenmek ve hislenmek...
Unutmadan sevgili NENA'nın da doğum günü kutlu olsun demek ki aynı günde doğmuşuz ne güzel nice yıllar mutlu yaşa sevgili NENA...Her şey dileğince olsun....
Şiir edebi olarakta ve anlatım olarakta kalem öylesi güzel işlemiş ki duygularını yüreğin gönlün dert görmesin. Çok duygulandırdın bu şiirinle Sevgili Ömer Nazmi...
Hayat şiir tadında olsun her şey gönlünce her daim sevgimle... Gönlün ne buyurduysa öyle olsun... Şiirle... Teşekkürler yeterli değil...:))
Neslihan YAZICILAR tarafından 7/24/2008 12:42:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Cennetlere yakıştırılan saflık ve temizliğin sembolü lotus çiçeklerinin açtığı bir gün olmalı perşembe Yüreklerin Temmuz turnaları gibi bedenden ayrılarak- ki; bu kopuş tatlımsı bir acı yaşatır- kanat çırparak göklerde uçmayı öğrendiği bir gün ve takvimin miladı olmalı perşembe
Sevgili kardeşim bir şiiri okursun biter ama bu şiir hiç bitmedi ne zaman bitti desem temmuz turnaları uçtu göklerde ve ayrılmak istemediğim sayfandan ayrılırken hep lotus çiçeklerini izleyeceğim düşümde ne kadar güzel yazmışsın gönlüne afiyet nakkaş kalemin daim olsun ki; her okuduğumda bir iz kalıyor içimde
sevgilerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum bu şiir şölenin için
bundan böyle bütün aylar temmuz
bütün günler perşembe
her an sabah
her yer doğduğu şehir;
tarih de değişti bende
takvimler de
bir sözümle yıkıldı köhne dün,
kalbinde buldum sevgiyi
kalbime sürdüm,
artık ne tanrılar ölecek
ne de aşk,
ne derse desin Zerdüşt
aldırmam
böyle buyurdu gönlüm.
Şiir güzel bu satırlar sa hüznümü kanada çevirdi. Yüreğinize ve de kaleminize sağlık