Sen böyle miydin eskiden, Genç kızlar sıraya girerdi, Çeşme başında gezerken. Köyün yakışıklı genci, Güçlü yağız delikanlısı, Kır atına vurdun mu kırbacı, Selam alırdın herkesten.
Gönül verdi komşu kızı Hasan’a, O da köyün bir tanecik güzeli, Örgülü saçlı kalem kaşlı sürmeli, Yürekleri gönülden sevdalı, Gizlice buluşurlardı dere kenarında, Onlara engel olanların inadına. Verdiği beyazgülü takardı saçlarına,
Nihayet duaları kabul oldu, İki gönül kavuştu sonunda, Üç gün üç gece düğünler kuruldu. Ayşe mutluydu Hasan’ın koynunda. İki oğlan bir de kızları oldu. Erkek çocuğu yoktu soyunda. Mor salkımlı evlerine mutluluk doldu.
Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka.
Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mor Salkımlı Evleri Vardı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mor Salkımlı Evleri Vardı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayatın bir nihayeti olduğunu ve kaçınılmaz bu sona doğru aşama aşama evrildiğini çok güzel ve akıcı birle özetleyen güzel bir şiir okudum. Yazan kalemi tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla.
Ülkü Hocam! "Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka." biyografinize uyan dizeler düşmüş kaleminizden. Anadolu kokuyor her mısra. Ağıt tadı var sanki birazda. Kutlarım. Saygılarımla.
her zamanki gibi,Çok güzeldi akıcı, ve anlamlıydı,düşündürücü,sevda ve özlem vardı,kutluyorum yüreğine sağlık Üstadem Dualarımla selamlarımla her daim.
Dertli ve hüzün dolu bir şiir beğeni ile okudum ve dinledim,,,,,,, dünyanın hali bu yarin kimin ne olacağı belli değil,,,,, Gönülden tebrik ederim saygılar sunarım,,,,,,,,,,,
Her zaman olduğu gibi yine mükemmel bir şiir mükemmel bir yorum. Kalemin susmasın değerli Gül peri Hocam. Kucak dolusu sevgiler yolluyorum şiir yüreğinize kucak
Gönül verdi komşu kızı Hasan’a, O da köyün bir tanecik güzeli, Örgülü saçlı kalem kaşlı sürmeli, Yürekleri gönülden sevdalı, Gizlice buluşurlardı dere kenarında, Onlara engel olanların inadına. Verdiği beyaz gülü takardı saçlarına
Güzel bir şiirdi, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı içtenlikle KUTLUYORUM...
Fon resim sizin eseriniz, çalışmanız her zamanki gibi harika. Mısralara gelince zaten bu dalda da usta bir kalemsiniz. Mor salkımlı mutlu mesut evde hikayenin sonunda ders almak niteliğinde Hasan dede eşini yitirince kimse kalmamış çevresinde. Kimse, eller her neysede hani erkek çocuk yoktu soyunda, olduda ne oldu. Hikayede de olsa Yani kız yada oğlan evladın da hayırlısını versin Allah. Yine o hayvan denilen horlanan 4 ayaklı can dostlarımız her daim yanıbaşımızda. Ve böyle kaderinde yalnızlığa itilmişlerin dilindeki türkü benim sadık yarim Kara topraktır.
Ben karakalem seviyorum.Yağlı boyaya ise hep imrenmişimdir.
Baba evimde kocaman birkaç yağlı boya resim var.Babacığım manzara resimlerini çok severdi.Bundan mıdır ki bilmem çiçeklere de ayrı bir zaafı vardı.Bakmasını bilene resimler de çok şey anlatıyor.Ne zaman gitsem uzun uzun seyrederim o çerçeveleri.
Elinizden düşlerinize değer katan renkler hiç düşmesin, yüreğinızden kaleminize değer katan kelimeler de.
Güzel başlayıp hüznüyle biten bir yaşam öyküsü.. Çok duygulu :(
Yorumunuz ve fon resmi yine harika..
Her dem sevgi ile şaire m..