Hünerim yalakalık sermayesi varımın, Nerden gelirse gelsin kölesiyim karımın, Diz çökmeye alıştım önünde çıkarımın, Puştun açıkgözüyüm âlemin hokkabazı!
Biraz da ben güleyim ellerimde fırsat var, Riyakârlık şiarım ne varsa bize şikâr, İçim de bir dışım da sahtekârım sahtekâr, Zamanında çok yedim zemheride ayazı!
Uyandım uyanalı çıkarımı kollarım, Ayrılsa da fakirle fukarayla yollarım, Şeytanlıkta cinlikte hepinizi sollarım, Ruhumu menfaate satsam da bazı bazı!
Hayatımı yaşarım benim için dem bu dem, Dibe vurmuş insanlık bana ne el âlemden, Bana miras kalmadı babamdan sülalemden, Ben de yolarım artık yolunacak her kazı!
Devir kaypaklar devri yalakayı severler, Düzenin tellalıyım eh biraz da söverler, Pulla dolunca cebim beyler bile bey derler, Ne olur ben de olsam çıkarımın yobazı!
Menfaatim nerdeyse orası benim yurdum, Fukaranın hakkıyla şişirmişim avurdum, Man kurtlar sofrasında beyinler yiyen kurdum, Davul dümbelek bende ben çalarım her sazı!
Ey eyyamcı yalaka duydun mu nedir kabir? Ara ver işlerine denemek için bir gir, Dünyada yaptıkların ahirette birebir, Mutlaka sorulacak duymasan da ikazı!
Ecel gelir devirir son bulur saltanatın, Kim bilir kime miras kalacak yatın katın, En son yolculuğunda bindiğin tahta atın, Vebalinden ezilir arşa çıkar avazı!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NE Y/ALAKA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NE Y/ALAKA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Devir kaypaklar devri yalakayı severler, Düzenin tellalıyım eh biraz da söverler, Pulla dolunca cebim beyler bile bey derler, Ne olur ben de olsam çıkarımın yobazı!
Muhteşem bir şiirdi hocam canı gönülden tebrik ederim saygılar selamlar
Tebrikler kardeşim,Maşallah!...Konu önemli, şiirle anlatım güzel;mana güzel...Rabbim şiirini okuyarak anlaması gerekenlerin insana yakışmayan bu kötü davranışından vazgeçerek ve de garibanların ellerinden tutmayıp sadece kendilerini düşünenlerin de ahiret yurtlarını yıkmamaları adına onlara sahip çıkmaları duaları ile...
Benim bi empatik şiirim vardı, aradığım kalemi bulamayınca sitede yazmaya başlayıp sitede bitirmiştim şiiri. bu değerli mısraları okuyunca o şiirim geldi aklıma.
Bir harika olmuş şiir.Ne alaka ne yalaka derken.
Çoğu insan kendisi olamadığı gibi başkasının yerine geçmekte de zorlanıyor işte.Alakasını bilmem de ortalık özünü , sözünü, gözünü kayıp edenlerle doldu.Rabbim sonumuzu hayır eylesin.
Düzenin tellalıyım eh biraz da söverler,
Pulla dolunca cebim beyler bile bey derler,
Ne olur ben de olsam çıkarımın yobazı!
Muhteşem bir şiirdi hocam canı gönülden tebrik ederim saygılar selamlar