Çal tulumcu tulumu efkârlı çal, gamlı çal Bu gece yanık yanık, harareti demli çal Bulutları yağmuru daha bir anlamlı çal Çal ki, hasta olmuşa ilaç olsun kelamın Çal ki, gurbet ellere ulaşsın bir selamın
Çal tulumcu tulumu dinlesin dağlar taşlar Çal ki, horona kalksın, oynasın bütün başlar Çal Hemşin boylarından yaylaya uçsun kuşlar Çal ki, boşa akmasın Fırtına baş aşağı Çal ki, toprak inlesin yıkılsın Kaçkar Dağı
Çal tulumcu tulumu yürek başka çağlasın Çal ki, analar evden çıkan kıza ağlasın Çal ki, türkü yakılsın, gönülleri dağlasın Çal ki, yüksek yürüsün duman dağdan yukarı Çal ki, meraklanarak erisin dağın karı
Çal tulumcu tulumu ahenkli çal, nazlı çal Çal ki, delikanlılar bulsun kendine emsal Çal ki, sevda çekene daha olmasın sual Çal ki, gelinler kızlar bağlasın puşi-kuşak Çal ki, fora vererek yorulsun bizim uşak...
Nezahat YILDIZ KAYA
Kaçkarlar’da hiç beklemediğin bir anda sert soğuk bir rüzgâr eser… Gökler kızarark kar bastırırdı aniden… Sanki unutmak istediğinin üzerine bir sütre çekmek ister gibi…
Ani bastiran incecik karlar bir araya toplanıp birbirlerine sığınarak sokulsalarda.. Gök açılır sen gökkuşağının olağanüstü büyülü güzelliğinin antında kalırsın.. …Birbirlerine sığınarak sokulan İncecik karlar erir erir erir karışır toprağa yok olurlar...
Başka bir zaman başka bir mekânda tam sokağın sonuna gelmiş adımını başka bir sokağın kapısından içeriye atmak üzereyken geçmişin devriye nöbeti tutar gibi önüne geçer ve engel olur… Peşini sonsuza kadar bırakmaz…
Tulumcu dur.. Durrrr
Çal çalll bana içli ağıt havası…
Ahmedumun destanına eş olsun....
AHMEDUM (NOKTA ANA DESTANI)
Çikamadum çolvaroşun duzina Düğun olur gelinine kizina Gelin edup bakamadum yuzina Senden sonra gelin görmem Ahmedum
Oy ana oy ben ne edeyim Bu derd ile nerelere gideyim
Bulbul oter ilga eder dalini Ordek yuzer dalga eder gölini Bizum köyün kız gelini puşili Senden sonra puşi takmam Ahmedum
Yaz gelende yaylalarun yeşili Kış gelende misirlarun seçili Gittun mesken ettin kerum elini Bundan sonra daha koymam Ahmedum
Nokta ana etsun bir tava helva Toplanıp yesinler emine heva Ağlama validem yureğun sava Bir tukenmez derde duştum Ahmedum
Kirova şehrine ettim intizar, Kara bıyıkların aldı mı nazar? Ahmet anasına bir mektup yazar, Şimden sonra yazamazsın Ahmedum.
Uğramasın Kirova ya makina, Felek ağu kattı tatlı aşına. Çok oturdum mezarının taşina, Şimden sonra daha yazmam Ahmedum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çal Bir Ağıt Havası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çal Bir Ağıt Havası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli Şairim.Varol sen çok yaşa. Bu güzel Eser nasıl Gözümden kaçmış benim. Bayıldım Şiire hemde Fon müzüğüne. Tebrikler. Güzel bir eser daha üretmişsiniz. Kalemin yüreğin var olsun. Yüce Rabbim daha nice nice Güzellikleri İnsanlığa yansıtmayı nasip eylesin Okuru bol olsun İnşallah. Selâmlar Sevgiler.
ne güzeldi aldınız götürdünüz beni memleketime biraz sevindim biraz da hüzünlendim tulum, kemence horon tebrikler güzel yüreğinize harikaydı selam ve iyi günler
Nokta Halam, yengeme Allah'tan rahmet diliyorum öncelikle. Şair babamız, halamız var biz de onların çömezi olarak bayrağı alıp geliyoruz arkadan...
O kadar bize ait özel duygular var ki bacım, hangi birini yazayım... Ama zaman içinde Allah'da kısmet ederse hem şiirlerde hem serbest nesir olarak inşallah kayda geçirmektir niyetim. Herkese belki güzel gelebilir bakınca Karadeniz ve yöresi. Yaşam bizde hem zordur, tıpkı Kaçkar'ların zirve yaptığı ulu doruklar gibi, yüreklerimiz de öyle nice zorlukları yaşamış, acılar, sevinçler iç içe tavan yapmıştır ki, ondandır hep geri dönüşümüz, ondandır hep duyguları yoğun yaşayışımız. Ve hepsinin üstüne inip ''çifte oluklardan'' üstüne bir yudum suyu içip çyle yola koyuluruz bir sonraki dönüşümüze, Kaçkarlar bizi çağırana kadar... Ve dahasi gelir de Anzer balı bacım sen bugün yine beni buraya çivileyeceksin anlaşılan.
''Çal Tulumu'' dedin, yazdım senin için... Bir dahaki şiirde inşallah bir ''Yıkılsın Kaçkar Dağı'' diyelim mi :) :)
Çal tulumcu tulumu efkârlı çal, gamlı çal Bu gece yanık yanık, harareti demli çal Bulutları yağmuru daha bir anlamlı çal Çal ki, hasta olmuşa ilaç olsun kelamın Çal ki, gurbet ellere ulaşsın bir selamın
Çal Bir Ağıt Havası şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı içtenlikle KUTLUYORUM...
Tebrik ederim saygılarımla selamlarımı sunarım