ölüm bir ney sesiyle gelmeli, akşam üstü tam gün batımında, ılık bir rüzgâr gibi süzülmeli penceremden güzel görünmeli bana; yüzümden hınzırlığım eksilmeden çapkınca bakmalıyım gözlerine gülümsemeliyim ona, yani direnmeden isteyerek gitmeli anasını satayım, sevinmeli be kardeşim, sevinmeli insan bu dünyadan göçerken.
ölüm eski bir şarkıyla gelmeli yağmursuz bir günde serinlikte, hatır sormaya gelen dost gibi selâm verip geçmeli eşiğimden, can vermek borcumuz değil mi, vadesi gelmiş senedimizin icraya mı düşelim keyif almalı insan öderken!
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
ölüme yakınlaştıran zaman bu kalemi daim eylesin......
Rabbim kamil imandan ayırmasın hepimize hayırlı ömürler ve hayırlı ölümler versin,yüreğinize sağlık ilhamınız bol ve her şey gönlünüzce olsun sevgiyle kalın...
hatırşinas ve şairane bi ölüm...Kim istemez...Belki de tek bir ölüm vardır ve fakat sayısız yorumu...Ona nasıl bakıldığı, nasıl değerlendirildiği yani değişen...Her şeyin rengini değiştiren belki de sadece bakış açısıdır ve kim bir şairden daha güzel bakabilir ölümün gözlerine...Eskilerin duasıyla bitirmek isterim, ve tebrikle...Allah hayatın da ölümün de hayırlısını versin...
Şair,bu dünyadan o kadar bıkmış ki,sevinmeli ölürken diyor... Üzmüşler belli....sitem var dizelerde Ama biraz da geç gelmeli ölüm...daha yapacak şeyler var.... Kendimize değil...borçlu olduğumuz çoçuklarımız var Dünyayı yaşanacak hale getirmeden ölmek yok...hele hele iyi şairlere hiç yok. .... Tebrikler.
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
kutlarım şair etkileyiciydi şiir..... sevgi saygı selamlarımla...
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
Kulağa hoş gelemeyen bir sözcedir ölüm.
Ne var ki şair öylesi naif bir anlatımla işlemiş ki son nefesi ve eklemiş sevgiliye doyduktan sonra beni uykuna al, sevginin bittiği yerde ört üstümü diyor bu ince anlatım. Dil, biçem, imge zengini anlatımla başarılı dizeler.
"Onlar için bir ecel tayin ettik ki onda hiç şüphe yoktur" (İsrâ, 99);
ŞİİRİN İÇİNE GİREREK YAPTIĞIN YORUMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM... VE O GÜZEL YÜREĞİNİN VİZÖRÜNDE GÖRÜNEN HER ŞEY NASIL DA GÜZELLEŞİYOR BİR BİLSEN!.. FOTOĞRAF İÇİN ÇOK SAĞOL..
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
TEK KELİMEYLE HARİKA BİR ŞİİR BUNDAN DAHA İYİSİ OLAMAZ TEBRİKLER
aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
muhteşem bir dil şiiri çekici kılıyor esas yaratıcılık ölürken bile bizi cezbeden içerikte
"beklemeli sigaramın son nefesini"
öyle ya acelesi mi var. Borçlu olan kim. Yaşam mı biz mi? Hiç mi bir hatırımız yok yaşama bir sigara içimi kadar
Değerli kardeşim bu güzelliği keşke hakkıyla anlatabilseydim
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
Ölüm hazır olunca gelmeli...Gitmeye hazırım dendiğinde ...
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; aslında hatırşinas olmalı ölüm selâm getirmeli benden önce gidenlerden, beklemeli sigaramın son nefesini elini koyarken yüreğime incitmeden uykuya yatırır gibi…
güzel bir şiir okudum sayfanızdan değerli gönül dostu ölümün kahredici yalnızlığına ne güzeldir hoşgeldin diyebilmek marifetde burada işte tebrikler yüreğinize selamlarımla
ölüm sen gidince gelmeli, yapraklar yere düşünce toprak kolay kazılırken, yeni bir sevgili gibi tutup elimden sevdiğini söylemeli; -________________________ Öyle güzel ki. Ölümü özlettin şiir. Hele şu aldığım mısralar var ya, şairden yani abicim sende özür diliyorum şiiri böldüğüm için, ama herkes kendisine bir pay alırmış ya şiirden aldım koydum heybeme ben de bu kızmı. Ya sen ya ölüm der gibi... Yürekten kutluyorum abicim şiirini ta derinden alıp götürdü beni. Sevgiler.
Arasıra anmalı,alıp geçmeden koyup geçmel bir yana.Nasıl olsa öleceğiz.İnsan yaşayabilmeyi asıl becermeli,o an ölüm kolay gelir değil mi?Şiir güzel,ölüm sanırım kötü!...Selam,saygı...
yapraklar yere düşünce
toprak kolay kazılırken,
yeni bir sevgili gibi
tutup elimden
sevdiğini söylemeli;
aslında hatırşinas olmalı ölüm
selâm getirmeli benden önce gidenlerden,
beklemeli sigaramın son nefesini
elini koyarken yüreğime
incitmeden
uykuya yatırır gibi…
ölüme yakınlaştıran zaman bu kalemi daim eylesin......