Okuduğunuz şiir 21.9.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Ülkü Ahıska
Eylül Duyguları
Yaren oldu bu gece, gökyüzünde yıldızlar. Dinlediğim ezgiler, beni kendimden aldı. Ay ışığı doğayı , ne de güzel yaldızlar . Uzaklara bakarak gönlüm hayale daldı .
Sevmeye gör bir kere, asla vaz geçilmiyor. Bülbül bağa girmeden goncalar açılmıyor. Kalabalık içinde, yüzü pek seçilmiyor . Görmesem de ne çıkar içime aşkı doldu.
Tuvaldeki siyahlar pembe renge büründü. Özüm mutlu olunca gül kokusu süründü. Bugün her şey gözüme başka türlü göründü. Gün batımı doğaya,bambaşka renkler saldı
Seher vakti bahçemde güllerle sohbet ettim. Güzel şeyler düşünüp kendi kendime yettim . Olumsuz duyguları, geçmiş günlere ittim . Dün gece bir düş gördüm, aklım orada kaldı .
Köpeklerin sesleri, dalgalarla yarışır . Uğultusu rüzgarın, karanlığa karışır. Gönlüm kırık olsa, da dayanamaz barışır. Duygular galip gelir bilmem bu nasıl haldi .
Koskoca bir yaz geçti yerlere düşer yaprak. Çeşit çeşit renklere zemin oluyor toprak. Seyrederim bu hüznü yavaşça ağlayarak. Zümrüt gibi çimenler nasıl sararıp soldu.
Sonbaharı yaşarken hüzünleniyor insan. Yürek pır pır etse de kalmıyor o heyecan . Siz yüzüme bakmayın gülüşlerim hep yalan . İnandığım sevgiler , fincanlardaki faldı.
Fondaki resim kendi çalışmam Ülkü Ahıska
Şiirimi seçkiye layık gören Edebiyat Defteri ne çok teşekkür ediyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eylül Duyguları şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Eylül Duyguları şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sözün özü azındadir diyerek sonbaharıni yasayan bizlere hitap eden duygu hasret dolu dizelerinizi ve gun seçkinizi tebrik ediyor yureginize duygulariniza sağliklar diliyorum sevgili şairem.🌹
Sayfaya nadiren girdiğim için böyle güzel dost şiirlerini kaçırıyoruz. Güne düşmeyi fazlasıyla hak etmiş bir çalışma olmuş. Kocaman tebrikler Ülkü hanım. Dost yüreğe selamlarımla.
Sonbaharı yaşarken hüzünleniyor insan. Yürek pır pır etse de kalmıyor o heyecan . Siz yüzüme bakmayın gülüşlerim hep yalan . İnandığım sevgiler , fincanlardaki faldı.
Güne gelen güzelliği kutluyorum toprağm. Harikaydı. .Sevgimle...
''Koskoca bir yaz geçti yerlere düşer yaprak. Çeşit çeşit renklere zemin oluyor toprak. Seyrederim bu hüznü yavaşça ağlayarak. Zümrüt gibi çimenler nasıl sararıp soldu.''
Değerli arkadaşım, eylül bana hazan ve hüznü çağrıştırıyor her zaman için. Ömürde de hazan vakti ve her anımız değerli bunun bilinciyle hareket etmek gerek ama her zaman olmuyor.Dün yazımı asarken gelen bildiri iletisini gördüm ama bir şeyler yazmak için zaman olmadı. Kutluyorum bu güzel şiir için.
Sayfama uğrayıp şiirimi okuma nezaketi gösteren; Yorum ve beğenileriyle beni onurlandıran; Değerli arkadaşlarıma selam sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Sağ olun var olun
Eylül'ü böylesine güzel yudumlamak da varmış bir şiirin dizelerinden. Sayfadaki kompozisyon çok güzel bir uyum içinde. Emeklerinize sağlık, tebrik ediyorum güne gelen eserinizi.
hazan ve eylül.O kadar güzel yansımış ki dizelere hüzün mevsimi yürek sesinizden.Güne son derece yakışmış bu muhteşem şiiriniz.Canı gönülden kutluyorum sevgili şairem.Nicelerine inşallah.
Sevgili Ülkü Hocam, müstesna kaleminizle yine harikalar yaratmışsınız. Kutluyorum tüm yüreğimle. Daim olsun kaleminiz ki bizler de hep eşlik edelim bu güzel kalemin sahibesine.
Sevgilerimle, en derin saygı ve selamlarımla değerli öğretmenim.
sevgili öğretmenim sayfanıza mutlaka uğruyorum ama sık sık yorum yazamıyorum.. o mahir ellerinizden çıkan harika resimleri yüreğinizden dökülen duygu sağanaklarını haz alarak okuyorum..saygıyla selamlıyor her şey gönlünüzce olsun diyorum..
İlahın cevri bitti, silahın karşısında Beni benden eyleyen, sıra dışı bir kuldu Gecenin devri bitti sabahın karşısında Aşka inanmayan can, maceraya atıldı
Yağmurun bulutlardan tılsımını çözerken Umutların peş peşe, üzerini çizerken Eylül duygularına, methiyeler dizerken Hayallerimin süsü, aşk oltama takıldı
Gurbet elin sızısı, yüreğimi dağlarken Gözyaşım damarımda, sele dönüp çağlarken Kelepir masallarla emaneti eğlerken Hayatıma girdin ya, garipler bir eksildi
Kirpiklere men edip sulara dalışları Gülüşlerle süsleyip akla ziyan beşleri Geceye bırakınca şafak bilmez düşleri Kahpe felek sayende hasetlikten kahroldu
Met-cezirler göçerken ummana göğüs gerdim Çiçekler can vermeden zevale erdi derdim Zemheriye pas geçip bahara selam durdum Ömrümdeki son güzün, zembereği boşaldı
Hak seyirci kalmadı, seherde virtlerime Nur saçan gözlerinle, ilaçtın dertlerime Uyduların cam kaydı, tanıklar dörtlerime Sesini duymayınca, düşle aram açıldı
Feleğe kahrederken, gamların posasıyla Geçirirken günleri, düşlerinin yasıyla Unu ipe sarmışken, sevginin en hasıyla Şımartılan Delibal, zevkten dört köşe oldu
Sn. Ülkü AHISKA hocam merhaba. Öncelikle emek yoğun dizeler için kutluyorum. Kurgu ve anlatım Delibal tabiriyle ENFESSSS'ti. Duraklar, uyaklar ve ayaklarda herhangi bir sorun yoktu. Şiirin akıcılığı gerçekten mükemmeldi. Şiirinizi okuyunca engin hoşgörünüze sığınarak nazireyle eşlik etmeye çalıştım. Sürçü lisan ettiysem af ola. Selam ve dua ile,
Celil ÇINKIR tarafından 9/21/2018 7:09:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir tek Eylül’de güldüm hüzünle, Bilmem kaç yaprak düştü üstüme. Ağlamak mutluluktur sevince, Yüzü keskin bıçak olsa bile.!
Bir bankta ilişti gözlerime, Yere düşen ipeksi saçların. Bir dolandı ki, sardı gönlüme Günaha geldi hatıralarım.!
Okul yolunda sevda türküsü, Söylenir de bilinmez öyküsü, Kaç Eylül’ler geçti sen olmadan, Hala söylenir, aşkın türküsü.!
Bir köprü vardı uzağımızda, Ilık akan çeşmenin yanında, Yıldızlara bakar konuşurduk, Islak ıslak yağmurlar altında.!
Ayrılık gelince tek gülünden, Her şey uzakta kalır inanın. İntikam alırsın bu felekten, Yüreğide soğumaz insanın.!
Eylül’ün tadı var işte burda, Kalp çarpıyor, her yeni yılda, Hüzzam şarkıları söyleniyor, Eskimeyen eski radyolarda.!
Bizim ki kırlangıç sevdasıdır, Uçtukça yükselir derin sessiz. Döndükçe başım semazendir, Artık seni görmem imkansız.!
Hatırlarım buseyi tadından, Gül kokusu sinmiş yanağında. Kaç defa silsem de hatıramdan, Hala duman tüter ocağımdan, Birde, efkar tüter sigaramdan.!
Sayın hocam madem; Eylülden hüzünden bahsediyoruz bende bu şiirimle size eşlik edeyim dedim. Kabul buyurursanız sevinirim...Güzel resim çalışması ve güzel şiiriniz içinde tebrik ediyorum..Saygılarımla...
Eylül ayı ile birlikte insanlar gerçekten çok duygusallaşıyor. O duygusallığı bütün inceliğiyle sergileyen mükemmel bir şiir okudum. Yüreğinize sağlık Hocam. tebrikler; Selam ve saygılarımla.
Topla düşlerimi gönül, Bir sen,bir ben, Birde bu viraneler Düş önüme sessizce Haydi gidelim burdan , İnsan sevince, çırpınıp duran yürek kafesinden ne hüzünler,ne hasretler,ne düşler , eksik olmaz da,ah şu canı yakan hasret olmasa,med cezirler usul,usul gönül sahillerini dövmese. sevgilinin yokluğu belki öldürmez,belki yüzü güldürmez,ah şu vefasızlıkları olmasa.. Sevdan yüreğinde bir yangın olsada,dayanmak,alışmak,katlanmak sevene düşendir.. Sevgili sevenin yüreğinde çıkmaz bir sokak olur şairin dilinde. Sonra hatırlar yapılmak istenilenleri,alır ele kağıt kalemi hayat bulur sayfaların üstünde mısralar, sevgilinin yokluğunda ne şiirler dökülür şairin yüreğinde işte böyle… Sanki sevigili karşındaymış gibi,herşey iki kişilik olur üstelik kadehler iki kişilik kalkar dansa loş ışığın altında gölgeler… Dilsiz bir yâr`dan Sohbetler beklemişim deyip kendi kendine söylenir durur. Gönül kalemini ve yüreğini tebrik ediyorum ANNEM
GÖNÜL DOSTU; Sevgi yazan kalemiyin ritmi şiirlerin dansıdır… Şiirimi okuduğunuz veya okuyacağınız için teşekkürler… ...........................................Saygı ve selamlar..