çocuklar evcilik oyunuyla büyürler, büyükler devcilik oyunuyla küçülürler!
hani diyorum vazgeçse güneş saltanatından kurtulup ipinden düşse ve bu gördüğüm en çılgın düşse sonra peşinden binlerce yıldız ve dolunay buz tutsa deniz ırmaklar düğümlense
oysa iki bulut arası gergin bir ipte yürüyoruz biz yukarısı gökyüzü aşağıda harabeler
ayağı olsa yürürdü dağ eteğindeki ovaları vurup sırtına vallahi yürürdü dağ uyanıp kuş uykusundan tohumu kurşun hasadı insan acı tarlalarına
bir kurtarıcı beklerken cami avlusuna terkedilmiş barışbebekler savaşın başını okşayıp sırtını sıvazlıyor çelik kanatlıları uçurup özgür bırakan o kanlı eller
şişşttt çocuklar sessiz ölün lütfen oyun oynuyor büyükler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KUŞ UYKUSU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KUŞ UYKUSU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dünyaya tapan; merhamet, vicdan ve haya fakirleri var oldukça, vicdanlı, merhametli yürekler kavrulmaya mahkûm. Bu vahim durum manevi açıdan haliyle sorgulamalara yol açtı ve insanlarda inanç dibe vurdu. Öldüren Allah diyor, çalan Allah diyor. Görüyoruz ki Alla da musibetlerin belasını vermiyor. Duyarlı yüreğiniz var olsun. Selam ve saygılarımla.
Bazı şirlere yorum yapmak çok zor Bu da onlardan biri. Söyleyecek çok şey var olsa da, dilin tutulur gözün nemlenir Yüreğin burkulur kal gelir. Şu an ben bu durumdayım ahh keşke büyükler dursa s
Yeniden geldim bu şiire... Ta yüreğimden derin bir ah ile. İlk okuduğumda yorum yazamadım, tekrar geleceğim dedim kendi kendime, tekrar geleceğim ve tekrar tekrar okuyacağım bu şiiri. Tabii yürek ne kadar dayanabilirse. Şiirin ilk cümlesi bile ne çok gerçeği anlatıyor. Nasıl verilecek hesabı kanına girilen bunca çocuğun...çocuk ya sadece çocuk. Savunmasız ve masum. Keşke hiç olmasaydı savaşlar, egolar, hırslar...keşke hiç olmasaydı diyebileceğimiz ne çok şey var. Büyükler olarak ne çok kirlettik dünyayı biz böyle, ne çok katlettik bütün güzellikleri
Gözlerim dolu dolu yazıyorum bu yorumu, çünkü bu şiirde yürek var kocaman bir yürek. O kadar etkili bir şiir ki
Yorum yazmakta en çok zorlandığım şiirlerden biri oldu. Final ise bitirdi zaten.
Sevgilerimle güzel yürekli insan Duyarlı yüreğine selam olsun
Sadece savaş değil dünyadaki bütün olumsuzluklardan en fazla etkilenenler çocuklar. Öyle savunmasızlar, öyle masumlar, öyle güçsüzler ki. Savaşlar nedeniyle hayatını kaybedenler en çok beş yaş altı çocuklarmış. Ölümden kurtulanlar ise... :( Ne yaşadıklarını asla bilemeyiz ancak izliyoruz içimiz paramparça olarak. Utanması gerekenlerin yerine insanlığımızdan utanarak :(
Biliyorum biraz ağla diyorsun anlayan çok. Biliyorum ne bildiğini. Ne bildiğimi bilmiyorum;Okumasam farkındalıkları hayat olmuş insanların hayallerini. Hani savaşta çocuklar ölmesin diye feryat eden bizlerin,cami avlusun da "dirileceğine mi "inandığı ölümleri ne sayacağımızı merak ediyor şair.Ve evet yine suçlu çocuklar oyununu bozduğu için büyüklerin "Şşşşşt "de şiddet değilmi diye soruyor finalde. Ne çelik kanatlılar üretiyor ölümleri,ne çocuk vaveylaları oyunlarına engel büyüklerin. *Şavaşı: kendi oyununa yenilmiş büyükler ki oyunları büyüdükçe kendileri küçülürler diye tanımlamış adeta Ahlakı sebebiyle aşağılık LAR diyememiş "Kalemin" hakkını saklı tutarak ve özür dileyerek Ben söylüyorum Onlar AŞAĞILIK kimselerdir.Ve onlar savaşın kendisi olup gittikleri her yerdedir.Necip Fazıl geldi aklıma "Benim olmadığım yerde hiç kimse yoktur" Derdi. Bu aşağılıklar ise "Benim olduğum yerde hiç kimse yoktur "diye düşünürler. Çirkin kelimeler için gözlerinizden özür dilesemde Sözlerimden dileyeceğim bir özür yoktur. Ne diyeyim kardeş Şiir deyince aklımıza gelen şeylerin şiirinizde hayat bulacağı günlerin en kısa zamanda gelmesini niyaz ile Bu acıyı omuzlayan yüreğinize selam ediyorum.
Barış, barış diyoruz da barış dünyaya gelmiş istenmeyen bir bebek gibi cami avlusuna terk edilmiş, sahiplenip büyütmek isteyen oluyor ama onlar da savaş yanlısı canavar ruhlular tarafından etkisiz hale getiriliyor.
Savaş; korkak ama güçlü insanlar yüzünden cesur ama yoksul insanların, kadınların ve çocukların ölmesinden başka hiç bir işe yaramıyor.
Az bile söylemişsiniz savaşın başını okşayıp onu pohpohlayan, büyüten, ve yok edici olarak ortaya salıveren insan denilemeyecek yaratıklar için.
Çocukların büyümeden ölmeyecekleri bir dünya dileği ile, saygı ve selamlarımı sunuyorum yüce gönlünüze. Var olun Adnan Ağabey.
SOKAĞINDA ÇİÇEKTİM, BOYNU BÜKÜK, BİRAZ KELEBEKTİM, KANADI KIRIK, BOĞAZIMDA KALAN, SON HIÇKIRIK, ONUDA İSTEYENE,VER ALLAH'IM...
İnsan yüreğinle, bizi de insanlığa davet ettin, bize çocuklarımızı çiçeklerimizi hatırlattın... Bu kadar duygusu olan bir yüreğe saygılar.. yüzlerce...binlerce...
Şu kısacık ömürde, sayılı günde çok büyük güce sahip olup tüm dünyayı yönetsen ne, tonlarca paran olsa ne ... Güç güçsüze yardım için, para ihtiyacı olana destek için kazanılmıyorsa sadece mutsuzluk getirir.
O kadar boş geliyor ki bana çevremdeki herkes bu ara Hicran, maddiyatın hep daha fazlası, güçlü olma hırsının gittikçe yükselen dozu dışında büyüklerde bir şey görmediğimden; insan olduğumu tek hatırlatanların yanında oluyorum genelde yani çocuklarım ve onların arkadaşları... Nasıl mutluyuz bir bilsen...hayata onların gözünden bakınca yenilendiğimi hissediyorum, mutlanıyorum. Çocukların kılına zarar gelmesi fikri ise beni çıldırtıyor. Bu kadar bürünmüş olamaz gözler para para güç daha güç diye... Kadar nereye ?!?
Sevgili İpekyıldız al benden de o kadar. Şaşkınlıkla izliyorum bazen çevremdeki insanları ve her geçen gün biraz daha uzaklaşıyorum onlardan. Bu ne bitmek bilmez bir hırs ve her şeye sahip olma isteği.
İnsanlar kötü, iyiler de var elbet ama o kadar azlar ki. Kötü insanlar cennet gibi dünyamızı cehenneme çevirmek için ne gerekiyorsa yapıyorlar ve işin tuhafı bir çoğu bütün bunları cennete gitmeyi umarak yapıyor.
Kendi karanlık çukurlarında kendi kötülüklerinde boğulsunlar dilerim, dokunmasınlar çocuklarımıza, çiçeklerimize, ağaçlarımıza, kedimize, köpeğimize, kuşlarımıza, dokunmasınlar...
şişşttt çocuklar sessiz ölün lütfen oyun oynuyor büyükler
Bu güzel sözler başlı başına şiirdir hemde sayfalar dolusu anlamlı şiir Yorum ve şiir güzeldi usta Kalemin susmasın _________________________________Selamlar
Valla Hicran hiç kusura bakma kardeşim... Kendimi yazar sanıp bir şeyler yazarken bu kadar zorlanmıyorum. Ama senin şiirlerine yorum yazacağım zaman nutkum tutuluyor.
Irmaklar düğümlense Ayağı olsa yürürdü dağ Tohumu kurşun hasatı insan Bunlara ve diğerlerine şaşıp kalmışken;
Şşşttt çocuklar Sessiz ölün lütfen Oyun oynuyor Büyükler 'e
gelince sanki yer kaydı ayağımın altından. Yapma Hicran. Biz okuyanlara da yazık... Selamlarımla.
Okudukça ben şimdi bu şiire nasıl bir yorum yapmalıyım ki şiiri hak etsin diye düşündüm okudum,yine okudum tekrar okudum.Yani ne kadar okuduğumu bende bilmiyorum.Öylesine muhteşem bir şiir ki ne okunmaya doyulabilir ne de yorum yapabilmek için sözcükler bulunabilir.Olağanüstü güzel mükemmel ötesi bir yürek sesiydi. ...GÜNÜMÜN ŞİİRİDİR... Canı gönülden kutluyorum hicran hanımcığım.
Ve sonsuz sevgilerimi gönderiyorum duyarlı şiir yüreğinize...❤️
Hicran hanım inanır mısınız yarım A/4 kağıdı dolduracak kadar yorum yazdım çok duygulandığım için ne oldu anlayamadım uçtu...ben sadece çocuklar değil onları sahipleneceklerin de ölmelerini hiç istemiyorum. duyarlılık dolu asil yüreğinizi yürekten kutluyorum. beni affedin n'olur, selam ve saygılar sunuyorum...
Üzülmeyin n'olur benim de başıma geliyor sık sık aynı şey. Ölümün olmadığı bir dünya verebilsek keşke onlara, keşke. Teşekkür ediyorum ve saygıyla selamlıyorum o hassas, asil yüreğinizi Halil Üstadım. İyi ki varsınız.